Mager zijn en zwanger willen worden

<p>Hallo, </p><p style="text-align: left;">Toen we een maand geleden hadden besloten dat ik zou stoppen met de nuvaring om hopelijk onze kinderwens in vervulling te laten gaan, had ik nooit verwacht zo onzeker over mijn lichaam te worden. In eerste instantie ging ik er vanuit dat onze kansen net zo groot zijn als elk ander stel, maar na een tijdje rond googlen over hoe dat 'zwanger worden nu werkt', zakte de moed al een beetje in mijn schoenen.</p><p style="text-align: left;">Ik las namelijk dat een te laag bmi voor problemen kan zorgen mbt zwanger worden ( en daarna). Ik ben erg dun en heb ondergewicht, maar dit heb ik al heel mijn leven. Ben nooit anders geweest. Ik wil heel graag aankomen, maar dit lukt niet, ben al tig keren bij een diëtist geweest. Verder ben ik erg gezond en ook niet snel ziek. Ik val ook niet veel af (hooguit een grammetje) en kom dan ook vaak maar een grammetje aan. Mijn gewicht is altijd stabiel, maar wel te laag. Mijn bmi is 17 ongeveer.</p><p style="text-align: left;">Als ik verder zoek op internet, kom ik al snel bij artikelen en ervaringen over zwanger worden met een eetstoornis. Even voor de duidelijkheid: ik heb echt GEEN eetstoornis ( vind eten veel te leuk en lekker hihi).</p><p style="text-align: left;">Ik ben 27 en op mijn 25e heb ik eigelijk pas geaccepteerd dat ik ben zoals ik ben en dat dit gewoon mijn bouw is. Echter ben ik bijna weer terug bij af, want door al die dingen te lezen ( wat achteraf natuurlijk erg dom is) wordt ik super onzeker.</p><p style="text-align: left;">Daarom ben ik erg benieuwd naar ervaringen van anderen op dit forum.. kan het voor mij echt zo moeilijk worden.. of is het bij mij anders omdat ik altijd al zo geweest ben en niet ineens heel veel ben afgevallen? </p><p>Groetjes Nansie!</p><p>P.s. vandaag had ik ongesteld moeten worden. Ik heb geen enkel bloed druppeltje gezien. Ik voel ook niks. Dus ben benieuwd.. dit is pas de eerste ronde, dus het lijkt mij erg sterk, dus ik ga er van uit dat ik gewoon wat later ben.. toch wel een beetje spannend :)</p>

Heyhey
maak je niet druk hoor  je leest zoveel dingen op internet en blijkbaar kan niemand zwanger worden  als je alles zo leest op google.
Mijn beste vriendin heeft juist overgewicht en suiker en is in ronde 4 zwanger geworden 
Probeer je niet druk te maken en het lekker op zn beloop te laten wie weet ben je al wel zwanger 
Succes ?

Dit is je lichaam en dat zul je moeten accepteren. Het is niet zo dat jij je vonger in de keel steekt ofzo.

Daarnaast zegt het echt niks! Ik ben tegelijk zwanger met een goede vriendin. Zij heeft ondergewicht en ik overwicht. Beide gelihk zwanger. Voor haar is dat ook haar bouw. Ziet er gewoon gezond uit en leeft ook gezond. Wij beide, maar heel andere lichamen.

Ik weeg ook iets te weinig (bmi 17,6) en ben binnen 5 mnd zwanger geworden dus ik denk niet dat het altijd problemen hoeft te geven

Niet onzeker worden! Ik herken me in je verhaal. Ik heb ook ondergewicht en kan eten wat ik wil, maar kom niks aan. Ik heb het geaccepteerd. Het is niet anders. Ik ben nu zwanger van ons 2e kindje. Bij allebei was het de eerste ronde gelukt, dus het zegt niks dat het moeilijker zou zijn met ondergewicht. Ik krijg straks bij 30 weken wel een extra echo om te kijken of het kindje niet te klein is. Ik hoop dat je snel een positieve test in handen hebt! 

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Mijn hele leven al wat te licht voor mijn lengte. Ben het eens met de rest vd reacties, op internet wordt overal een probleem van gemaakt. Zolang je goed, gezond en gevarieerd eet en genoeg beweegt is er geen reden waarom het een probleem moet zijn. 
Verder ben ik zelf ook jaren op zoek geweest naar manieren om aan te komen en het enige wat bij mij heeft gewerkt is krachttraining doen. Door de spieropbouw ben ik inmiddels 6 kilo aangekomen. Ik was bang dat ik dan heel droog getraind eruit zou komen te zien, maar dat is niet gebeurd, gewoon overall wat meer body. 

Maak je geen zorgen! Dit is jouw lichaam en je zorgt er goed voor als ik 't zo lees. Als je verder gezond leeft en voldoende eet, denk ik dat je net zoveel kansen hebt als iemand met 'normaal' gewicht. BMI is ook maar een handvat om te bepalen wat normaal zou moeten zijn en wat niet.

Terug
Bovenaan