Mager zijn en zwanger willen worden

Geen zorgen maken, als ik je verhaal lees ben je hartstikke gezond en is dit gewoon jouw lichaam. Lekker positief er aan beginnen en wie weet hoe snel je een positieve test in handen mag hebben! 

@Nicolle B: jaaa internet is wat dat betreft soms echt stom, maakt je snel onzeker en bang. Dus had het nooit moeten doen ( ookal weet ik dat wel). Ja ik ben nog steeds niet ongesteld geworden.. dus wie weet haha, zou mooi zijn zo snel, maar ik betwijfel het..
@TS: heb je helemaal gelijk in! Het is inderdaad niet zo dat ik mijn lichaam verander door externe invloeden.
@Amoebe: ohh wat fijn voor je! 
 @JenB: Wauw in de eerste ronde ook! Wat fijn. Dat het kindje te klein zou zijn, is dat omdat je een kleine buik hebt en dat het kindje weinig ruimte heeft? 
@Nero: krachttraining is volgens mij het enige wat ik nog niet geprobeerd had haha. Leuk om je ervaring daarvan te horen, want ik ben ook bang dat het te gespierd eruit ziet. Heb je dit met een personal trainer gedaan?
@Lavendeltje: wat fijn voor jullie! En dat dat gewoon kan inderdaad!
@Gebruiker10104911: Gek van mezelf dat ik eigenlijk nooit op de weegschaal sta, omdat ik het stom vind dat ik me druk ga maken over een cijfertje dat zegt dat ik wel of niet gezond ben, terwijl ik hartstikke lekker in mijn vel zit. Dubbel zo stom dat het me nu wel aantrekt nu ik zwanger wil worden.
@Mxxx: dankje voor je reactie

Dames bedankt voor jullie reactie! Doet me goed om van onbekenden te horen dat ik me geen zorgen erover hoef te maken (is toch anders bij vrienden/familie, die al snel een gewenst antwoord zullen geven) Ik ga het nu ook proberen los te laten en we zien wel hoe het gaat lopen. Blij te horen dat het niet voor problemen hoeft te zorgen

Groetjes!

Ik ben ook blij dat ik dit uiteindelijk gevonden heb! Niet met personal trainer gedaan, omdat ik het geluk had dat ik bij vrienden kon aansluiten waar we nu beetje sportgroepje mee hebben. Die motivatie had ik zelf wel nodig, en het is fijn dat er iemand is die je altijd even kan helpen met een oefening. Als ik dat noet had gehad was een personal trainer voor mij ook beter geweest. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon! :) In het begin heb ik er vooral aandacht voor gehad dat ik het leuk had, en heel rustig aan begonnen (want super blessuregevoelig:)).

Ook ik herken mij in dit verhaal.. Mijn bmi is ook altijd te laag geweest, maar ik sport al vanaf hele jonge leeftijd veel dus heb wel veel spieropbouw. Op een mooie manier inderdaad.
Ik doe inderdaad ook krachttraining en doe dit bij bbb healthboutique. Een sportschool voor vrouwen met veel aandacht voor je en ook coachings op vlak van food, mind en body.  Daarnaast hebben ze programmas speciaal voor zwangere vrouwen en na de bevalling. En uurtjes waarin je je kindje mee mag nemen!
Dat laatste komt goed uit want ik was na 3 maanden 'proberen'  ook zwanger :)

De rede dat je met ondergewicht minder vruchtbaar zou zijn heeft te maken met vet%. Maar, als ex anorect (en mama van 1 na volledig herstel natuurlijk) kan ik je wel iets vertellen over hoe persoonlijk dat is.
Als je anorexia hebt en afvalt, stop je op een gegeven moment met menstrueren. Wat voor JOUW lijf een “ideaal” gewicht is, is alleen heel wisselen. In mijn behandelgroep zaten 3 meiden met exact dezelfde lengte. Ikzelf was daar 1 van en menstrueerde echter al weer bij zo’n 48kg. Dat was elke keer als ik terug viel en opkrabbelde mijn “breakpoint”. Maar technisch gezien was dat wel nog te laag BMI. Dus kennelijk gemoeg voor MIJN lijf. En ik ben nooit zwaar geweest ook. Terwijl een ander van die 3 bij 58 pas weer menstrueerde. Perfect voor HAAR lijf.
Als jouw lijf gewoon menstrueert & functioneert op dit gewicht is er niks aan de hand. Wat ondergewicht is, is per persoon een beetje anders. Als BMI 17 jouw gewone gewicht is, ben je met BMI 14 ofzo pas ondergewicht en met BMI21 voel je je misschien al niet lekker in je vel (alsin beetje “te” zwaar). Terwijl voor een ander BMI 20 gewoon is. Snap je :)

geen zorgen dus!

Ik denk niet dat je jr zorgen hoeft te maken maar gezien dat makkelijker gezegd is dan gedaan zou ik gewoon even langs een huisarts gaan. Hun kunnen je wss uitleggen hoe het zit en of jij daarin iets moet doen. 

Fishy: ik snap je! Dankje voor je uitleg, dit wist ik niet! Ik hoop dat dit mijn bmi is. Tenminste, mijn lichaam functioneert al 27 jaar goed met een lager gewicht, dus hopelijk nu ook! Echter ken ik mijn cyclus niet aangezien ik denk ik 12 jaar anticonceptie gebruik en ik nu een maand gestopt ben. Nog niet ongesteld geworden trouwens..  2 dagen overtijd nu.. wel wat vage klachten, maar misschien zit dat tussen mijn oren.
Gebruiker10102650: toen wij wilde beginnen met onze kinderwens heb ik de huisarts al eens gebeld over wat ik kan doen. Die gaf toen ook aan dat als mijn gewicht altijd stabiel is, maar wel laag, dat het niet voor problemen zou hoeven te zorgen, maar dat je dit natuurlijk nooit van tevoren weet. Ik moest vooral mijn cyclus in de gaten houden of het regelmatig is en niet te veel afvallen(dit gebeurd gelukkig ook niet)
Peach: dankjewel voor de tip! Misschien toch maar eens in verdiepen.. en wat fijn dat het bij jou zo snel lukte!
Nero: ah dat is fijn dat je sportmaatjes er voor had! Ik vind het best wel een drempel, omdat ik niemand ken die aan krachttraining doet en ik dus alleen zou moeten gaan, maar misschien 'overwin' ik die drempel zeker nog wel. Bedankt voor het delen van je ervaring!

Waar kom je vandaan?
Wellicht zijn hier mensen die ook willen beginnen/sportief blijven tijdens zwangerschap. En kan je elkaar zo helpen!

Terug
Bovenaan