Maken jullie de slaapkamer donker voor het middagdutje??

In het begin heeft mijn kraamhulp ook gezegd de gordijnen open te laten om de kindjes dag en nacht te laten wennen. Maar op een gegeven moment merkte ik dat Rik minder sliep en onrustiger sliep en nu doe ik gewoon de gordijnen dicht en Rik is het gewend dus.....

Hij slaapt er snachts niet minder om in ieder geval!

Groetjes Saskia
mv Rik 20 mnd

Ik doe zowel overdag als 's nachts het rolgordijn dicht maar overdag is het een stuk lichter dan 's nachts. Ze gaat 's middags ook met een heel ander ritueel naar bed en ik denk dat zo daardoor goed het verschil weet tussen de slaapjes

ook hier gaat het gordijn gewoon dicht. Ik heb de eerste 3-4 weken (denk ik) ook de gordijnen overdag open gehad, maar toen ik dacht dat ze het ritme wel te pakken had heb ik ze gewoon dicht gedaan. Nu heef Vera niet echt donkere gordijnen dus dat verschil van middag en ochtend ziet ze echt wel.
succes

Feline heeft luxaflex, vitrage en gordijnen en die zitten zowel 's avonds als overdag dicht als ze moet slapen.
Maar het is alsnog licht dan, dus te zijner tijd krijgt ze andere gordijnen, zeker straks met de zomer in aantocht.

groetjes   Maris

Terug
Bovenaan