Maken jullie zelf jullie fruit en groentehapjes, zo ja, hoe doen jullie dat dan?

Hoi!

Ik gebruik vaak het kookboek van AH, opperdepop! Echt een leuk kookboek. Fruit pureer ik met een staafmixer, soms een beetje liga er door heen. En wat er over is eet ik ook zelf op! Zo eten we gezellig samen fruit, kom ik ook aan m'n dagelijkse portie !
Als ik weg ga neem ik wel een kant en klaar hapje mee, dat net zo makelijk...! Mijn man geeft ook altijd een potje, dus Sarah krijgt allebei! Ik probeer wel zoveel mogelijk vers te geven, dan kan ze daar vast aan wennen, 't smaakt toch anders als de potjes!

Groetjes liset

Hoi. Ik heb voor mijn oudste zoontje ook alles zelf gemaakt, zijn fruithapjes maar ook zijn groentehapjes en zo.. Ik deed in het begin alles met de staafmixer en toen ie wat groter werd gewoon met de vork zodat er stukjes in bleven zitten zeg maar.. Ik deed meestal alles in het weekend maken en dan invriezen zodat ie een hele week heerlijk te eten had.
Waar ik veel op heb gekeken is www.keukenkikker.nl Dat is een superleuke site waar heel veel recepten op staan, en vanaf welke leeftijd je het mag geven!!
Zeker het kijken waard!
Succes en groetjes Anne-Marie
mama van Tim (2,5) en Jesse (van 12-7-07)

Op zaterdag ga ik naar de markt en koop er verschillende soorten fruit. Thuis maak ik er dan hapjes van met de staafmixer. Ik weeg 200 gram af (zoveel krijgt hij per keer, 8 maanden) en vries dit in mbv een ijsklontenbakje. Als het goed bevroren is dan doe ik ze in een plastic zakje (vind ik makkelijk in de diepvries).

Ik ben zo ook begonnen met de groente en vlees (kip, gehakt en groente koken en invriezen).
Dat gaat hier prima.

Hoi,

Voor mijn verjaardag krijg ik de babycook. een apparaat waarin je kan stomen en mixen/pureren.
Hiermee ga ik voor Tijn ook zelf fruit en groente hapjes maken.
Om het in te vriezen gebruik ik het via bewaarsysteem van avent.

Groetjes,
Marjolein

Mijn dochter gaat nog ff niet eten, maar ik heb van de week het boek van de Albert Heijn gehaald: opperdepop!!

Onwijssss leuk boek met heel veel receptjes en tips voor baby's vanaf 6 maanden!!

Groetjes Karmen
mama van Liz

Terug
Bovenaan