mama's in de regio Weert ?

Hoi Danielle,

Wat een lekker mannetje, hij ziet er inderdaad echt super tevreden uit !
Lucas is ook een heel makkelijke baby. Hij is supervrolijk, lacht bijna altijd, slaapt goed en eet normaal ook goed, maar de laatste week is het wel wat wisselend. Hij krijgt nog volledig borstvoeding maar de laatste week drinkt hij wel minder.. zal misschien ook wel door het weer komen. Hij is verder wel tevreden dus hij komt niets tekort. Ik ben twee weken geleden op het cb geweest en toen was hij 6600 gram en 64 cm.
Bij ons op het cb raden ze ook aan pas te beginnen met groente en fruit. Ik doe het nu dus ook nog niet, maar het lijkt me wel heel leuk straks. Ik heb begin september drie weken vakantie en dan wil ik er mee gaan beginnen.
Verder gaat het goed, hij brabbelt de hele dag en lacht sindskort ook vaker echt met geluid, van dat schaterlachen, zo leuk om te zien !
Hij heeft zich van de week twee keer omgedraaid, dus het begin is er.. Hij gooit zich wel al heel vaak op zijn zij, maar het omrollen lukt dus nog niet zo vaak.
Ja het gaat echt  razendsnel.. ik had niet verwacht dat het zo snel kan gaan, ook al zegt iedereen dat tegen je. Dus we moeten er maar volop van genieten.

Geef jij borst- of flesvoeding ?
Heeft Dean last van de warmte ? Lucas gelukkig niet. Ik geef hem tussendoor ook wel wat rooibosthee of Diksap want hij drinkt absoluut geen water.

Heb jij veel mensen in je omgeving met kleine kinderen ?

Dat foto's plaatsen lukt nog niet zo..... Moet ik nog even bekijken hoe dat moet...

groetjes Victoria

Hoi Victoria

Ik geef nu fles voeding. Ik heb de eerste 8 weken borstvoeding gegeven, maar het brak me helemaal en Dean was ook te wilt. Hij had toen om de 3 uur een voeding en dan zat ik 45 min borstvoeding te geven voordat meneer genoeg had en dat om de 3 uur was me een beetje te veel.
Ik vind het heel knap van je dat je het zo lang volhoud .
Dean drinkt met het hete weer ook diksap want water vind hij ook niet lekker.

Bij ons in de familie hebben we wel kindjes. dat zit tussen de 9 en 1 jaar.
En een vriendin van mij heeft ook een zoontje die is 10 maanden ouder als Dean, dus die kunnen binnenkort als Dean gaat kruipen lekker samen spelen.

Ik heb de foto's op hyves staan en vandaar heb ik ze gecopieerd (rechter muisknop) en daarna hier in het vak geplakt. Ik weet ook niet of je hyves hebt en anders zou ik niet weten hoe het dan moet.

Groetjes Danielle

Hoi Danielle,

Ja, ik ben ook wel blij dat ik nog borstvoeding geef, vind het wel heel fijn om te doen. Alleen het kolven op kantoor vind ik minder, maar ik hou het gewoon nog een tijdje vol ! Bovendien drinkt Lucas meestal maar een kwartier en dan heeft hij genoeg dus dat is ook makkelijker vol te houden dan steeds 45 minuten bezig te zijn.

Dat is wel leuk, andere kindjes in de familie. Bij ons in de familie ook wel, er zijn er twee die maar vier maanden schelen met Lucas, maar die wonen allemaal verder weg. Een vriendin is nu zwanger en moet in november bevallen, ds die kunnen over een tijd ook wel samen spelen.

Zijn jullie al op vakantie geweest met Dean ? Of nog van plan ?
Wij gaan in september een weekje weg, naar Luzemburg of de Ardennen, dat moeten we nog even bekijken. Heb er wel zin in, de eerste keer echt weg als gezinnetje !

Is Dean ook zo aan het kletsen ? Lucas kletst alles bij elkaar, zelfs als ik hem in bed leg vertelt hijme nog hele verhalen en gaat daar mee door als ik al lang de kamer uit ben.. Echt grappig vind ik dat.

groetjes Victoria

Hoi Victoria

Dit jaar zit de vakantie er niet aan hebben ons net een nieuwe auto gekocht. Maar misschien dat we een weekendje weg gaan. ik nu ook geen vakantie gepakt omdat ik eigelijk net weer aan het werk was.
Mijn man heeft nu ook door moeten werken in de vakantie, hij heeft in mei 3 weken gehad.

Dean brabbelt me ook de oren van kop af (hihi) vooral smorgens dan denk ik blijf nog even lekker liggen maar ja met dat gebrabbel kun je ook niet meer slapen.
ik heb hem nu een loopstoeltje gekocht heb hem net even 5 min erin gezet hij vind het leuk.weet alleen nog niet hoe het moet maar als ik hem duw dat lacht hij.

Op welke dagen moet je eigelijk werken?? bij mij verschild het omdat erbij ons continu gewerkt wordt.
Hoe vindt je man het de papadag?
Mijn man vindt het wel leuk alleen Dean slaapt bij papa niet zo veel.

Op welke dag was jij van plan om naar babyzwemmen te gaan? misschien kunnen we dan samen gaan als je dat leuk vind?

groetjes Danielle

Hoi Danielle,

Jammer dat jullie niet op vakantie gaan, maar een weekendje weg is toch ook al heel leuk.. en als het nog een beetje mooi weer zou worden/blijven dan is het met parttime werken ook best fijn thuis toch ?!
Leuk zo'n loopwagen, een vriendin van mij heeft er ook een, haar zoontje van negen maanden "loopt" er hartstikke mee weg, hij vindt het geweldig !

Ik werk op maandag, woensdag en donderdag en ben dus op dinsdag en vrijdag thuis. Prima geregeld vind ik dat !! Op zondag denk ik, oh maar een dagje werken en op dinsdag denk ik oh maar twee dagen werken en dan lang weekend. Het bevalt me heel goed !!
Moet jij dan  ook wel eens nachtdiensten draaien ? Dat lijkt me best lastig met een kleintje..
De papadag is voor beiden een groot succes ! Rogier vind het heel leuk om tijd met zijn zoon door te brengen en ook Lucas geniet ! Hij slaapt ook goed bij Rogier, waarschijnlijk omdat Rogier heel erg op de klok is, toen ik de eerste dag ging werken had ik voor hem opgeschreven hoe onze dagindeling er zo'n beetje uitzag toen ik nog thuis was en daar houdt hij zich aan. Gelukkig is Lucas ook een hele makkelijke baby, die het goed doet op zijn normale schema, maar ook prima tevreden is als we op pad gaan en hij een keer niet slaapt tussen twee voedingen.
Gaat dat bij Dean ook makkelijk ? En slaapt Dean nog veel overdag ?
Lucas gaat 's ochtends na de eerste voeding (rond zeven uur) na een uur weer naar bed. Hij slaapt dan tot half elf en krijgt weer drinken. Dan is hij 1,5 tot 2 uur wakker en slaapt weer tot de volgende voeding en zo de dag door. Na zijn laatste voeding om tien uur-half elf gaat hij meteen naar bed en slaapt dan de nacht door.
Ik ben benieuwd hoe dat dan zal gaan als ik straks met groente en fruit ga beginnen ?!

Ik wilde dan op dinsdag, vrijdag of zaterdag gaan naar babyzwemmen. Maakt me op zich niet zoveel uit, misschien vind ik 's ochtends wel handiger..
Lijkt me hartstikke gezellig om samen te gaan !! Kunnen we elkaar meteen even in het echt leren kennen en de kleine mannen kennis laten maken !
Wanneer begint het ook al weer ?

groetes Victoria

Hoi Victoria

babyzwemmen begint week 34 weer. moet ik even kijk wanneer ik kan, ik werk ja in 5 ploegen en heb elke week een ander rooster. Ik moet ook nachtdiensten draaien maar dat verschilt de ene week niet en de andere week kunnen het er max. 2 zijn. het systeem bij ons is 2x ochtend , 2x middag , 2x nacht en dan heb je 4 dagen vrij (fulltime) en ik draai dan 3 hooguit 4 dagen mee en dan heb ik lekker weer 5 a 6 dagen vrij. maar nu in de vakantie is het een beetje anders omdat er heel veel vakantie hebben en we draaien gewoon door.

zal even kijken voor de vrijdagochtend om te zwemmen. is van half 10 tot 10 uur

Dean is smorgens rond half 8 wakker en om 8 uur krijgt hij de fles om 9 uur leg ik hem in bed en daarna slaapt hij 1 uurtje om 10 uur krijgt hij fruithapje daarna heeft hij een hazeslaapje om 12 uur weer de fles dan slaapt hij wel altijd 2 a 3 uurtjes 16 uur weer een fles hazeslaapje van 3 kwartier 18 uur groentehapje en dan is hij meestal wakker en om 20 uur krijgt hij de laatste fles en gaat hij naar bed.

zo ik ga me klaar maken voor het werk heb vandaag de middag

groetjes Danielle

Hoi Danielle,

nou dat was met het weekend wel.. Ik heb met Lucas een beetje overhoop gelegen met drinken. Hij wilde vanaf donderdagavond ineens niet meer bij mij drinken. Hij wilde het flesje wel.
Nou een hoop drama, maar uiteindelijk ging hij vrijdagavond toch wel weer redelijk drinken alleen wel vrij kort, maar ja hij was er tevreden mee dus dan zal het wel goed zijn.. Maar mijn productie is natuurlijk wel in een flink dipje geraakt.. dus nu maar kolven tussen de voedingen door voor  wat extra productie..  

Volgens mij is hij ook weer bezig met een sprongetje want hij slaapt ook slechter en wil graag door een van ons bezig gehouden worden.. Ben benieuwd wat hij daarna weer allemaal zal kunnen. Hij wil   heel graag zitten (en dat lukt ook  best aardig)  en staan enzo dus ik denk dat er wat meer actie in de tent zal komen !

Kijk maar even of we dan kunnen gaan zwammen op vrijdag, anders kan het op dinsdagavond ook wel, dan moet ik alleen even kijken hoe Lucas zit met z'n voedingstijden. Dat is volgende week alweer he. Kijk maar  even wat jou uitkomt.

En hoe bevalt  Dean de loopwagen ?  Gaat hij  het hele huis door ?
Heb jij Dean trouwens nog in de kinderwagenbak liggen of al in het zitje ? Lucas ligt nog in de bak, vindt hij tot nu toe nog prima en daar slaapt hij ook nog lekker in, dus zolang het nog past en hij nog niet protesteert laat ik hem maar gewoon liggen.

groetjes Victoria

Hoi Victoria

Ik ben wel weer blij voor je dat het maar tijdelijk was. gaat het weer goed ?
Vrijdag is goed, het zwemmen is van 10 tot half 11.
volgende week heb ik lekker de hele week vrij ik moet nu zaterdag en zondag werken (06.00-14.00uur) en dan hoef ik pas weer de zondag erop weer te beginnen.

Dean ligt/zit sinds 2 weken in de kinderwagen in de bak lag hij een beetje krapjes (quinny buzz).
maar hij vind het wel leuk. in de loopwagen kan hij net met zijn teentjes aan de grond maar is dan boos als ik hem na 15 min eruit wil halen. ik heb hem maar schoentjes aan gedaan dan komt hij beter aan de grond.

We waren zondag naar zee geweest maar het was flink aan het waaien (de zon scheen ook lekker) dus heb Dean niet op het zand kunnen zetten. vond het best jammer maar het deed mij al pijn aan de benen. volgende keer beter.

Wat van maatje heeft Lucas nu? Dean heeft nu 68 en soms trek ik hem nog 62 aan want die kleertjes heeft hij zo weinig aan gehad. ze worden zo snel groot.

groetjes Danielle

Nog 1 dagje werken en heb je ook weer WEEKEND!!!!!!!!!!!!

Terug
Bovenaan