mama's met diabetes?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal.

Zijn er ook meer zwangere mama's met diabetes?
Ben zelf 9 weken en 3 dagen zwanger en heb diabetes.
Wil er graag is met andere over praten.

Groetjes Mirjam

Goedemiddag,

Ik ben een moeder van 39 ben momenteel  25 weken zwanger.
en ik ben diabeet al een paar jaar.
laat maar weten waar je het allemaal over wilt hebben, kunnen we gezellig erover praten.

groet je naamgenoot

Wat fijn dat er iemand is met diabetes! ( om mee te kletsen dan )
Gaat alles goed met jou diabetes?
Heb nu vooral erg wisselende waardes, maar dat hoort erbij in het begin, zeggen ze.
Wat ik me afvroeg is of je als je diabeet bent sneller een dikke buik hebt.
Misschien een geek vraag maar bij mij kan je al overduidelijk zien dat ik zwanger ben.
En hoe vaak krijg jij een echo?
Ik krijg nu eerst elke 6 weken en dat worden er later meer zei mijn gynocoloog.

Groetjes Mirjam

Hallo Mirjam,

Ik heb in het begin hele nette waardes gehad hoor.
alleen na het avond eten ga ik iets om hoor maar dan zit ik tussen de 7 en af en toe 9.
maar ik zit nu in mijn 25 ste week en merk nu dan ik nu hoger eindig, maar nooit boven de 10 hoop ik zo ook te houden.
in het begin was mijn buik niet groot ( moet zeggen ik ben zelf geen licht gewicht hoor
weeg nu 96 ben dus 6 kilo aangekomen.
in het begin afgevallen omdat ik totaal geen eetlust had,maar nu merk ik wel dat ik steed meer behoefte heb aan eten.
ben jij een type 1 of 2
ik ben een type 2 dus ben eingelijk in de 8ste week van mijn zwangerschap begonnen met spuiten viel in het begin niet mee maar kan er nu aardig mee overweg.
alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik zo bang ben dat mijn kindje te groot wordt maar ze houden vanaf volgende week om de 2 weken de groei in de gaten met eccho.
dus ik zit hem te knijpen omdat ik volgende week een afspraak heb.
ik heb al een zoontje van 8 hij is met 34 gehaald vanwegen ernstige zwangerschap vergifteging. had toen geen suikerziekte maar heb het vermoeden dat het er toen al in zat maar dat er geen aandacht aan was geschonken want nu hoor ik van de gineacoloog dat ik in mijn vorige zwangerschap suiker in mijn urine had maar heb toendertijd niemand over gehoord. maar goed alles is goed gegaan.
hoop dat het met dit kindje ook de goede kant op gaat en dat ze langer in mijn buik blijft zitten datmijn zoontje toender tijd.met 24 weken mocht ik al niet werken
en met 27 weken ben ik opgenomen.
tot nu toe gaat het goed duimen maar.
nou mirjam dit is een lang verhaal geworden maar vind het leuk om met iemand te praten die ook diabeet is.
groetjes en tot schrijfs meriam

ha Meriam,

Wat een verhaal van je zoontje zeg!
Gelukkig word je nu ontzettend goed in de gaten gehouden!
Ik heb type 1
Zit aan de pomp, heerlijk zo want ik hoef niet te spuiten, daar had ik echt een hekel aan.
Hoop dat mijn waardes zometeen ook wat meer sabieler worden.
Ben nu 10 weken zwanger en al 3 kilo gegroeid! en terwijl ik best gezond eet en bijna niks snoep.
Na ja, iedereen kan het ook al goed zien en ik ben super trots op mijn buikje.
Sprak laatst iemand met diabetes en haar kindje was 3 weken eerder gehaald omdat ze op de echo zagen dat het een 10 ponder was, bleek het nog geen 6 ponder te zijn, dus maak je niet al te druk, ze kunnen er ontzettend naast zitten.
Ik heb 12 september pas mijn 2 de echo en ik kan niet wachten.
Ga wel genieten  van  je echo's hoor en maak je niet te druk over het gewicht.

Groetjes Mirjam

Hi Mirjam

Hoe is het met jou, met mij gaat het goed alleen heb ik nu veel last met lopen kan niet te lang lopen heb dan last van mijn onderrug.
Ook heb ik last van brandend maagzuur maar ja nog even zal ik maar zeggen he.
Het lijkt me wel lekker hoor een pomp maar ik ben goed ingesteld dus denk niet dat ik voor die paar maanden een pomp krijg.
Spannend he je tweede eccho ook de termijn eccho is leuk maar wel spannend want je hoopt dat ze niets vervelends zien op de eccho dat is dan een hele gerust stelling.
maar helemaal gerust gesteld ben je pas als je kindje geboren is en gezond is verklaard.
Je hebt dus nu helemaal nog geen idee wat het gaat worden he.
ik was te nieuwsgierig heb het met de termijn eccho gevraagd (pas toen ik hoorde dat alles oke was hoor ik krijg als het oke is een meisje wel leuk hoor 1e een jongen 2e een meisje heb gelijk de kinderkamer veranderd leuke rose spulletjes gekocht.
maar ik blijf bidden en hopen dat dit kind gezond en wel terwereld komt en het lieft na de 36 weken daar ga ik helemaal voor.
nou is weer iets te lang geworden hoop niet dat je dat een probleem vind.
groetjes meriam

He hallo,

Wat geweldig, een meisje! Het perfecte gezinnetje zullen we maar zeggen! Van beide 1
Ik zou niet willen weten wat het word, maar ik weet niet of dat gaat lukken met zoveel echo's.
Ben net nog naar het ziekenhuis geweest voor controlle.
Daar word ik wel moe van hoor, je bent 15 min binnen en dan kan je weer naar huis.
EN dat elke 3 weken
Maar als er een echo staat gepland, dan is het niet zo erg.
Met diabetes word het kindje toch altijd eerder gehaald, 2 tot 4 weken eerder toch? Ben nog een beetje een leek in dit soort dingen.
wanneer heb je weer een echo? krijg je ook elke keer een fototje mee?
Heb de eerste keer niks meegekregen helaas en nu moet ik nog 3 weken wachten voor we echt helemaal gerust adem kunnen halen.
Ben soms echt bang dat het niet goed is.
Maar volgens mij ben ik niet de enige!
Tot schrijfs maar weer
Groetjes!!

He hallo,

Wat geweldig, een meisje! Het perfecte gezinnetje zullen we maar zeggen! Van beide 1
Ik zou niet willen weten wat het word, maar ik weet niet of dat gaat lukken met zoveel echo's.
Ben net nog naar het ziekenhuis geweest voor controlle.
Daar word ik wel moe van hoor, je bent 15 min binnen en dan kan je weer naar huis.
EN dat elke 3 weken
Maar als er een echo staat gepland, dan is het niet zo erg.
Met diabetes word het kindje toch altijd eerder gehaald, 2 tot 4 weken eerder toch? Ben nog een beetje een leek in dit soort dingen.
wanneer heb je weer een echo? krijg je ook elke keer een fototje mee?
Heb de eerste keer niks meegekregen helaas en nu moet ik nog 3 weken wachten voor we echt helemaal gerust adem kunnen halen.
Ben soms echt bang dat het niet goed is.
Maar volgens mij ben ik niet de enige!
Tot schrijfs maar weer
Groetjes!!

Terug
Bovenaan