mama's met diabetes?

Goedemorgen Mirjam,

Allereerst sorry voor mijn late reaktie, maar ik moest een dag gaan werken en ik heb 2 avonden gewerkt bij de tpg moet je zeggen dat ik het heel zwaar vond hoor na 7 weken lekker luieren.
en tot overmaat van ramp is mijn zoontje ziek geworden dus had geen tijd om achter de computer te kruipen.
Ik heb gister mijn groei eccho gehad zoals het eruit ziet wordt het geen groot kind
ze zit iets onder het gemiddelde. maar ja ik ben ook niet lang haar vader ook niet dus wat wil je.
mijn zoon daarintegen heeft een lengt van een kind van ongeveer 13 jaar maar hij is 8 jaar. zijn schoenmaat (schrik niet ) 40   dus voor een meisje vind ik het leuker als ze iets kleiner zijn. ach heb ik ook wat aan de kleding die ik gekocht heb heb merendeel maar 50 omdat mijn zoontje ook klein was moest ik maat 44 hebben en zelfs dat was te groot voor hem.
Gister kreeg ik van de verloskundige te horen dat ze mijn kind met 38 weken gaan halen omdat dat het beleid is van het ziekenhuis voor mensen met diabetes. ik ben daar niet echt rouwig om hoor kan ik al lekker gaan genieten van de kleine meid.
hoe is het verder met jou gaat alles naar wens heb je ook zo een last van maag zuur ?
nou ik spreek je weer groetjes Meriam

Ha Meriam,

Hier ook alles goed! Ben heerlijk aan het genieten van mijn vakantie, helaas zit de eerste week er alweer op.
Ben net terug van een weekendje weg.
Ik heb zelf echt bijna nergens last van.
Ben nu 11 weken en 3 dagen zwanger en de moeheid neemt gelukkig af.
Ook worden mijn puistjes minder, EINDELIJK!!!
Had nooit puistjes en nu ineens zat ik eronder.
Over 2 weken gaat mijn broer trouwen dus dan hoop ik geen puistje meer te hebben.
Is je zoon alweer wat beter?
Wat fijn dat je waarschijnlijk geen groot kindje krijgt!
Krijg je bij elke echo ook een foto?
Ben zo benieuwd of alles nog goed is met onze kleine!
Moet helaas nog 2 weken wachten op de echo.
Heb er zelf wel een goed gevoel bij.
Nou spreek je snel weer.
Groetjes Mirjam

Hallo Mirjam,

Met ons gaat alles goed mijn zoontje is gelukkig opgeknapt.
ik ben maandag na zeven weken vrij weer begonnen moet je zeggen dat ik het best zwaar begin te vinden hoor, ik kijk nu uit naar mijn zwangerschap verlof.
heerlijk hoor een weekendje weg dan kom je lekker tot rust he.
wel lekker dat de moeheid afneemt bij mij komt het nu juist weer opzetten hoef maar ergens te zitten en begin slaap te krijgen.
vandaag moest ik ook naar de oogarts duurde ook te lang ze hebben foto's voor mijn oog gemaakt moest wachten op de arts lag daar dus te slapen.
alleen de uitslag was niet zo ze hebben toch wat bloedingkjes in mijn oog ondekt
ik hoef me er geen zorgen om te maken zegt de oogarts maar ja dat ga je toch doen he.
volgens hem past het in het beeld diabetes en zwangerschap dus volgende maand moet ik weer een foto maken dan gaan ze kijken hoe het zich verder ontwikkeld.
volgende week moet ik naar de gyneacoloog ik ben dan de 27 weken gepasseerd
dus ga ik nu op voor de 30 weken. moet je zeggen dat ik niet kan wachten omdat ik me nu echt    druk maak   of ze geen eiwit in mijn urine zullen vinden als ik even geen beweging voel raak ik in paniek, en ik controleer mijn bloeddruk drie keer per dag
ik weet dat ik dat niet moet doen maar met mijn zoon toch het een en ander meegemaakt. ook kijk ik vaak naar vlindersite waar ouders van overleden kinderen hun verhaal vertellen. al moet ikzeggen dat ik dat deze week niet meer gedaan heb je leest de meest verschrikkelijke verhalen.
als ik me weer een keer down voel dan ga iknaar de baby kamer kijk naar de kleertjes bedje vermaak me daar dan en moet zeggen dan kom ik tot rust.
ook heb ik eccho foto's op het plankje boven de comode daar geniet ik ook dagelijks van.alleen krijg ik niet elke keer een eccho mee jammer genoeg.
om dat ze mijn kindje niet volledig meer in beeld krijgen.
nou ik ga stoppen geniet lekker van je zwangerschap want nu komt de periode waarop je echt zoiets heb van ik kan de wereld aan   je voelt je gewoon goed en niet moe geniet er van
groetjes en tot schrijfs Meriam

Hallo Mirjam,

Met ons gaat alles goed mijn zoontje is gelukkig opgeknapt.
ik ben maandag na zeven weken vrij weer begonnen moet je zeggen dat ik het best zwaar begin te vinden hoor, ik kijk nu uit naar mijn zwangerschap verlof.
heerlijk hoor een weekendje weg dan kom je lekker tot rust he.
wel lekker dat de moeheid afneemt bij mij komt het nu juist weer opzetten hoef maar ergens te zitten en begin slaap te krijgen.
vandaag moest ik ook naar de oogarts duurde ook te lang ze hebben foto's voor mijn oog gemaakt moest wachten op de arts lag daar dus te slapen.
alleen de uitslag was niet zo ze hebben toch wat bloedingkjes in mijn oog ondekt
ik hoef me er geen zorgen om te maken zegt de oogarts maar ja dat ga je toch doen he.
volgens hem past het in het beeld diabetes en zwangerschap dus volgende maand moet ik weer een foto maken dan gaan ze kijken hoe het zich verder ontwikkeld.
volgende week moet ik naar de gyneacoloog ik ben dan de 27 weken gepasseerd
dus ga ik nu op voor de 30 weken. moet je zeggen dat ik niet kan wachten omdat ik me nu echt    druk maak   of ze geen eiwit in mijn urine zullen vinden als ik even geen beweging voel raak ik in paniek, en ik controleer mijn bloeddruk drie keer per dag
ik weet dat ik dat niet moet doen maar met mijn zoon toch het een en ander meegemaakt. ook kijk ik vaak naar vlindersite waar ouders van overleden kinderen hun verhaal vertellen. al moet ikzeggen dat ik dat deze week niet meer gedaan heb je leest de meest verschrikkelijke verhalen.
als ik me weer een keer down voel dan ga iknaar de baby kamer kijk naar de kleertjes bedje vermaak me daar dan en moet zeggen dan kom ik tot rust.
ook heb ik eccho foto's op het plankje boven de comode daar geniet ik ook dagelijks van.alleen krijg ik niet elke keer een eccho mee jammer genoeg.
om dat ze mijn kindje niet volledig meer in beeld krijgen.
nou ik ga stoppen geniet lekker van je zwangerschap want nu komt de periode waarop je echt zoiets heb van ik kan de wereld aan   je voelt je gewoon goed en niet moe geniet er van
groetjes en tot schrijfs Meriam

ha meriam,

Jemig ben nu toch wel weer ontzettend moe. Ben morgen jarig en heb vanavond de eerste lading visite en ben dus druk bezig met de voorbereiding.
Nu ik vakantie heb merk ik wel dat als ik even druk bezig moet ik ontzettend moe ben.
Nog 4 weekjes en dan moet het echt over zijn!
Maak me nu ook weer ontzettend veel zorgen terwijl ik eigenlijk nu een beetje opgelucht adem kan halen omdat we de 12 weken gepasseerd zijn.
Maar toch, eerst een echo en dan ga ik pas echt genieten.
Logisch dat je je druk maakt, na wat je mee hebt gemaakt met je zoontje!
Maar het voordeel is dat je met je diabetes onwijs goed in de gaten word gehouden!
Dat is dan weer een opluchting lijkt mij.
Nou ik ga maar weer verder met de voorbereiding van mijn verjaardag. Elk jaar heb ik er weer minder zin is, wat een geregel zeg!
Succes met je moeheid!
Met hoeveel weken ga je eigenlijk met zwangerschapsverlof?
Groetjes Mirjam

He Meriam,

Tijd niet gesproken.
Ben sinds deze week ook weer aan het werk en het valt me gelukkig allemaal mee.
Kan het eigenlijk prima volhouden, maar merk wel dat ik niet te zwaar moet tillen ( werk op een kinderdagverblijf en daar til je heel wat af)
Heb gister een echo gehad!
Alles zag er perfect uit. de gynocoloog was super positief.
Ons kindje was heerlijk aan het zwaaien met de armen en aan het schoppen met de beentjes.
De echofoto is daardoor nog mooier met een zwevend handje en beentje.
Was natuurlijk super trots toen ik het zag en ik kan het nu wel van de daken afschreeuwen.
Alleen de suikers waren niet zo goed, zit veel te veel te laag.
Ze schrokken wel in het ziekenhuis toen ze dat zagen.
Dus meteen alles omgegooid.
Ben al 8 kilo aangekomen ( dat voor 13 weken zwangerschap)
Maar in het ziekenhuis vonden ze dat niet verwonderlijk aangezien ik bijna alleen maar leef op AA drink.
Dus hopen dat het wat stabeliseerd en dat we wat minder snel aankomen.
Over 3 weken krijg ik weer een echo en 3 weken daarna weer voor een groot onderzoek.
Hoe is het met de vermoeidheid?
Sorry een beetje veel over mezelf gepraat maar ben even helemaal in de zevende hemel na het zien van onze kleine worm!

Groetjes Mirjam

Terug
Bovenaan