Mama's met een overgewicht?

Hoi, ik  woog bij mijn eerste zwangerschap 93 kilo  (maat  44-46) en kwam  volgens schema aan. Alleen die 11 dagen overtijd zorgde voor wat extra gewicht. In totaal 14 kilo  aangekomen. Na de  bevalling was het best vlot weg,  maar 3 kilo bleven plakken.  Helaas begon ik van alle stress door omstandigheden weer te snoepen en...ik kwam 10 kilo aan!!!  

Nu bij de tweede gaat het fantastisch, ik ben nu 37.4 weken zwanger en pas 5.3 kilo aangekomen!  Ik heb gewoon geen trek in eten en de geringe gewichtstoename motiveert me ook op te letten.  De kleine groeit geweldig. Hopelijk blijft het goed gaan ook na de bevalling zodat ik weer wat overtollige kilo's kwijtraak.    

Veel succes!!! Wat er niet aankomt, hoeft er ook niet af!

Hoi Sandra,

Ja overgewicht leest iedereen inderdaad anders en ik ben niet zo makkelijk in het vertellen van mijn gewicht geloof ik,.hihi
Ik ben dus ook vandaag precies 5 weken zwanger en weeg hetzelde als jij weegt, je bent nu onder begeleiding van een diëtiste zeg je, helpt dat? Want dat is voor mij dan misschien ook een idee.
Ik woog bij de vorige zwangerschap 103 en kwam een kleine 13 kilo aan,. Uiteraard baal ik dat ik deze keer met meer begin en daarbij ook 5 jaar ouder ben,. ik ben bang dat ik van meer dingen last ga krijgen en probeer nu overal op te letten. Eet echt supergezond en daar ben ik nu erg trots op. Vanmiddag na een uitje met m'n moeder en dochter langs de Mac,. ik heb gewoon enkel een watertje genomen,. haha heb inderdaad ook nergens trek in, maar was wel trots :) Tegen mijn moeder die nog niets weet had ik gisteren al verteld dat ik behoorlijk last van mijn darmen had,. gelukkig trapte ze erin!

Ben wel blij dat ik erover kan praten hier, lucht op en geeft tevens moed.
meiden top, thanks!

Groetjes

quote: De74 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-08-2006 21:46:14'));

Hoi Sandra,

Ja overgewicht leest iedereen inderdaad anders en ik ben niet zo makkelijk in het vertellen van mijn gewicht geloof ik,.hihi
Ik ben dus ook vandaag precies 5 weken zwanger en weeg hetzelde als jij weegt, je bent nu onder begeleiding van een diëtiste zeg je, helpt dat? Want dat is voor mij dan misschien ook een idee.
Ik woog bij de vorige zwangerschap 103 en kwam een kleine 13 kilo aan,. Uiteraard baal ik dat ik deze keer met meer begin en daarbij ook 5 jaar ouder ben,. ik ben bang dat ik van meer dingen last ga krijgen en probeer nu overal op te letten. Eet echt supergezond en daar ben ik nu erg trots op. Vanmiddag na een uitje met m'n moeder en dochter langs de Mac,. ik heb gewoon enkel een watertje genomen,. haha heb inderdaad ook nergens trek in, maar was wel trots :) Tegen mijn moeder die nog niets weet had ik gisteren al verteld dat ik behoorlijk last van mijn darmen had,. gelukkig trapte ze erin!

Ben wel blij dat ik erover kan praten hier, lucht op en geeft tevens moed.
meiden top, thanks!

Groetjes
Dag De,

Ja bij mij helpt het, ik voel mij nu heel goed in mijn vel, omdat ik afgevallen ben. Dat wil ik graag vasthouden. Mijn begeleidster is ook heel relaxed, heeft mij een aantal menuaanvullingen gegeven, omdat ik nu niet meer mag afvallen en de toevoegingen moeten er voor zorgen dat ik ongeveer eet wat mijn lichaam nodig heeft. De kans bestaat (als ik mij er strikt aan houd) dat ik dan aan het eind constateren kan dat ik zelf wel iets lichter ben geworden, maar dat hoeft niet.
Het is nu afwachten hoe het lichaam met het nieuwe menu omgaat. Wat ik prettig vind is dat mij nu bekend is dat als ik aan het eind om wat voor reden dan ook wel gegroeid ben, ik daar niets aan heb kunnen doen (mits ik mij natuurlijk aan het menu houd). En dat geeft mij houvast.

Ik weet nog wel dat ik mij na de bevalling niet lekker in mijn vel voelde en dat wil ik nu koste wat kost voorkomen. Zo houd ik dan ook meer energie over voor mijn oudste!

Voor jou is het ook de tweede, heb jij wellicht net als ik ook een verleden van miskramen?
Succes met je zwangerschap!
gr Sandra

Hoi allemaal,

Tsja, wat voor de één een beetje overgewicht is, is voor de ander weer veel te veel... Ligt ook maar net aan je lengte....

Ik ben 1,75m en toen ik zwanger werd woog ik 116 kilo. Hier is dus in de eerste drie maanden 18 kilo afgegaan en inmiddels weer  ongeveer 2  kilo bij. Op het moment zit ik al 10 weken lang op 101kg.

Maar ik heb wel vaker gehoord dat bij vrouwen die te zwaar zijn, de baby eerst een deel van de reserves van de moeder gebruikt, voor je aankomt. Zou voor ons wel fijn zijn he?

Groetjes Lilian

Terug
Bovenaan