mama's uit omgeving Arnhem

Hoi Dames,

Wilde me net aanmelden op het forum "waar komt iedereen van daan" toen ik zag dat er veel meiden uit de omgeving van Anhem/gelderland komen. Leek me wel leuk om een nieuw forum te starten zodat je het kan hebben over locale dingen zoals welke verloskundige te hebt en wie waar naar zwangerschapsgym gaat straks... Of wie de leukste winkeltjes kent voor babay aankopen etc...

Dus als meer mensen er behoefte aan hebben...

Oh ja zal me nog ff voorstellen: Ik ben floor, 27 jaar, nu 8 weken en 4 dagen zwanger van de eerste. De 17e heb ik mijn eerste echo en ik kan niet wachten. Heb weinig klachten waardoor de zwangerschap wat onwerkelijk lijkt... Ik woon in Rijkerswoerd een wijk in Arnhem en begin 1 feb aan een neiuwe baan wat ook de nodige spanning oplevert over wanneer en of vertellen aan nieuwe baas...

Dus raak graag met jullie aan de babbel over hoe jullie het doen!

Groetjes en liefs floor

Hallo,

Ik doe mee hoor!!! Ik kom uit Groesbeek. Dus dat ligt dicht in de buurt!!!
Ik ben Linda, 26 jaar oud, getrouwd met Marijn en mama van Charlotte. Ik ben dus nu zwanger van de tweede.We zijn 8 weken en 1 dag. Gisteren voor het eerst bij de verloskundige geweest. Een heleboel besproken natuurlijk en het was leuk en gezellig!!! Niet zo statig. Ik zit bij de Paulus Potter praktijk in Groesbeek. Die zit 1 straat verder. lekker makkelijk!!!!

Ik ben van plan om straks te gaan zwemmen in een zwangerenckubje. Weet alleen niet of die hier ergens in de buurt zit. Anders wordt het zwangerschapsjoga. Heb ik bij de eerste ook gedaan en dat is super goed bevallen!!!! Maar ja dat was nog in Haarlem. hihihihi.

Ben benieuwd hoeveel er zich nog aanmelden hier en dan kunnen we lekker kletsen.

gr Linda mama van Charlotte

hi,
ik ben nimf 27 jaar en woon in didam ongeveer 20 min van arnhem vandaan.
ik heb zelf 3a   4 jaar in arnhem gewoond omdat ik in velp studerde dus ik ken er redelijk mijn weg te vinden.
nu ben ik 9w +3d zwanger van ons eerste kindje en heb ondertussen al twee keer een echo gehad. echt supper om zo'n klein wondertje te zien.
ik gaan niet naar zwangerschapsyoga of zwemmen omdat ik al naar gewoon yoga ga dus dat blijf ik gewoon doen.
en echt leuke baby zaken heb ik nog niet ondekt maar ik weet wel dat we de kinder kamer in duitsland gaan halen. we hebben de zelfde kamer die we bij prenatal hebben gezien daar gezien voor  300 euro goedkoper dus dat scheeld nog al. ook kinderwagens en zijn daar veel goedkoper. maar dat komt veel later pas.
groetjes nimf

Hoi, ik ben Nijntje

Ik woon in Renkum, ook niet zo ver van Arnhem vandaan.
Ik ben 30 jaar en zwanger van de tweede. Nu 7 1/2 week.
Volgende week ga ik voor het eerst  naar de verloskundige. Ik weet nog niet wanneer we de eerste echo krijgen. We wachten het wel af.

Als je trouwens zwangersschapskleding zoekt die niet zo duur is, maar wel van een goed merk, moet je in Renkum eens kijken in het tweedehands winkeltje. Djoedies heet het, geloof ik. Ze hebben zwangerschaps- en kinderkleding. Alleen mooie dingen van merken, de rest willen ze daar niet verkopen.

Groetjes

Hoi hoi,

Nou leuk dat jullie allemaal in de buurt wonen. Nou hoor ik jullie zeggen dat de een al met 7,5 week een echo krijgt en de ander met 9weken al 2 echo's heeft gehad... Ik heb de 17e (met 10 wk) pas mijn eerste echo. wat si de reden dat jullie al eerder een echo hadden? Ik kan namleijk niet wachten... Heb zo weinig klachten dat ik echt het 'bewijs'nodig heb dat er daadwerkelijk wat groeit in mij... Hoe hebben jullie het ervaren? En krijg je altijd een foto mee? Of is dat niet zo bij de eerste echo? Ik ben heel benieuwd...
 liefs floor

hi floor,
wees toch maar blij dat je nog geen echo hebt gehad hoor. het is zeker leuk om je kindje al zo vroeg te mochen zien maar net zo als bij ons is daar vast een mediche reden voor zoals bloed verlies of complicaties in een eerdere zwangerschap.
ik ben in juni geopereerd na dat bleek dat ik een buitenbaarmoedelijke zwangerschap had.
hierdoor is de kans dat het weer niet goed zou zitten erg hoog. vandaar  de echo bij de gynaecoloog met 6 weken  en de  echo met 9 weken was om te kijken of alles nog goed  ging en in nu gewoon naar de verloskundige kan.
maar ik snap wel dat je niet kan wachten om je kindje te zien.
van de eerste echo hebben we geen fot mee gekregen (was nog niet veel te zien)  maar van de tweede wel en daarop kan je ook al echt een klein mensje inwording hekennen (ech leuk)
maar als je gewoon bij de verloskundige bent krijg je zeker wel een foto mee.
we mochen  de 31st wanneer ik dan  12 1/2 week ben zelf een dvd mee nemen dan neemt ze de hele echo op.
dat lijkt me echt heel super (ook leuk voor opa's en oma's)

liefs nimf

Sorry! Helemaal niet aan gedacht dat jullie die echo's kregen omdat er een medische vraag was... Ik zit alleen maar egoistisch aan mezelf te denken... Idd kan ikniet wachten tot ik het kindje heb gezien en weet of het er een of twee zijn en of het gezond is, maar het wachten is niet zo erg nu ik weet dat vroege echo's meestal vanuit een medische kant gemaakt worden. Nogmaals sorry en ik wacht rustig af! Jullie ook succes en hoop dat alle echofoto's perfect zullen zijn en kleine gezonde wondertjes laten zien!

liefs floor

hi floor,
nee zo bedoel ik het niet! het is niet dat ik je niet begrijp dat je niet kan wachten op je echo. natuurlijk wil je je baby zo snel mogelijk zien. ik bedoel alleen maar dat ondanks het feit dat we "geluk"hebben dan we al zo vroeg een echo mogen makken en ook een minder leuke kan aan zit.
ik ben morgen 10w zwanger en leef van echo naar echo (krijg er over twee weken weer een) niet alleen omdat ik  onzeker ben maar vooral omdat het gewoon echt leuk is!
ik bedoelde het echt niet zo van dat je niet op je echo mag zitten wachten hoor!
een echo is echt een super moment en het is logies dat je bijna niet kan wachten.
leif nimf

Terug
Bovenaan