mama's van januariforum hoe is het ermee?

A

Anoniem

Guest
Dag meiden,

Het is weer een tijdje terug dat ik hier wat schreef. Madée is van 4 januari en ze is nu dus bijna 8 mnd, wat gaat het rap.

Ze doet al veel pogingen tot op trekken, kruipen lukt nog niet maar doet wel pogingen toe. Ze heeft 2 tandjes. Kraait ontzettend van plezier (zeker als ze zich ergens aan kan optrekken) In bad gaan vindt ze super leuk.

Ze slaapt goed, in de ochtend nog ongeveer anderhalf tot 2 uurtjes en idem in de middag, ze gaat om 19.30 20.00uur naar bed voor de nacht. Ze huilt nu aan het begin wat, deed ze voorheen niet. Maar het is maar 10min dus ik mag echt niet klagen.

Ik ben nu aan het rondkijken voor een autozitje vanaf 9mnd, ze groeit ontzettend hard namelijk, de maxicosie is ze al eigenlijk ontgroeid.

hoe gaat het met jullie kids?

liefs
talke

Hoi hoi
Alles goed hier,de kids groeien als kool!
Sara is nu ruim 8 maanden en kruipen doet ze (nog) niet maar idd
wel pogingen!
Ze eet lekker van alles wat ik haar aanbiedt,heerlijk om te zien!
Ze slaapt s'morgens en s'middags ongeveer 1 uur tot 1.5 uur,niet veel,maar
genoeg!
Ze gaat dan om 18.00/18.15 weer naar bed,en nu slaapt ze tot ongeveer 7.00/7.30
dus ook ik klaag niet...
Alle 3 mijn kids sliepen s'avonds en s'nachts lang en overdag wat minder,ik ben er
wel blij mee! Kan je overdag toch nog eens ergens naartoe als je zou willen,zoals 8x heen&weer naar school voor de oudste!
Dat hoort er ook bij,toch?
Ik moet eind sept. weer naar het CB,voor het 9 mnd. consult,wat gaat het hard!
Nou meiden,tot schrijfs of hyves!
xx An

Hoi moeders,

Yordi is van 16 jan en is nu dus 7,5 maand.
Yordi is een lekker vrolijk mannetje met een echt eigen willetje, die heeel goed weet wat hij wel of niet wil en voornamelijk wat hij niet wil. Hahahah
Yordi tijgert door de hele woonkamer heen( kan er steeds achteraan vangen hahah) en probeert ook te kruipen, maar dat lukt nog niet echt. Wel steeds kontje omhoog en knietjes eronder, maar komt niet vooruit. En kan dan erg boos worden als het hem niet lukt.
Yordi vind alles lekker wat je hem voorzet. Zolang het maar geen fles is, want dat drinkt hij nog steeds slecht.
Yordi krijgt nog steeds de laatste avondfles tussen half 10 en half 11 's avonds.
Die is hij gewoon nog nodig. Vind dat ook niet zo erg anders drinkt hij nog maar 1 fles en vind het wel belangrijk dat hij zijn melk binnen krijgt.
Het is een mannetje wat veel regelmaat en ritme nodig heeft en dat is soms wel eens lastig, maar ja, niks aan te doen.
Ook heeft yordi rond 4 maand helaas eczeem gekregen.
Donderdag moeten we weer naar het cb. En ben erg benieuwd hoe groot en zwaar hij dan weer is.

Liefs marielle

Hoi

Met tessa gaat ook alles goed. Ze is van 3 januari, dus ook alweer bijna 8 maand. Hoe zwaar ze is weet ik niet, zo ongeveer 7.3 kilo gok ik. Ze was 1,5 maand geleden namelijk 6,8 kilo. ze zal ongeveer 67 cm zijn. ze kruipt goed. Ze gaat de hele kamer door. Verder heeft ze zich gisteren voor het eerst tot stand opgetrokken. Ook alleen zitten gaat haar goed af, ze kan ook zelf gaan zitten. De box is dus gelijk omlaag gegaan. Verder eet en drinkt ze lekker. ze is geen hele grote eter, maar eet meestal aardig makkelijk. brood gaat nog wel wat moeilijker.
ze heeft sinds 1,5 week haar eerste tand. ze zit op het moment wel onder de muggenbulten, dus ze slaapt 's nachts nog niet door, helaas.........

groetjes grietje en Tessa

Hey Talke,

Leuk om weer wat van je te horen, Madee al weer 8 maanden tjongen jongen ik kan het soms maar moeilijk geloven hoor. Alle cliches zijn waar het gaat ECHT snel.
Met Zifjon gaat het super goed, na 9 weken stopten hij met huilen en konden we eindelijk eens gaan genieten, hij heeft geen medicijnen meer nodig voor de Reflux en ook zijn exceem is onder controle. Hij is nu 6,5 maand en rolt de hele kamer door. Ook kruipt hij achteruit  en doet pogingen om vooruit te kruipen. Kan al staan tegen de bank en eet alles wat los en vast zit. Ik heb helaas nu wel moeten stoppen met de bv door diverse problemen maar heb er nu vrede mee.Verder gaat het met mij ook goed, we willen graag weer een tweede kindje maar hebben besloten nog ven te wachten voordat we weer het ziekenhuis leven in gaan. (kan niet natuurlijk). Dus tot die tijd genietten 200% van ons ventje. Je kan foto's en filpjes bekijken van hem op zijn weblog. www.ronenmaris.blogspot.com

Groetjes van Mariska en Zifjon

Hee hoi,

Jorijn is inmiddels 7 maanden (25 januari) en het gaat super goed. Hij houdt zelf de fles vast, lacht veel, rolt de hele kamer door, doet pogingen tot kruipen, is gek op water, brabbelt veel, doet alles in de mond en zo kan ik nog wel een tijdje door gaan. We zijn super blij met ons ventje!!!

Hij draagt nu een maand een redressiehelm, dit gaat goed. Hij heeft er geen last van, eerder als hij hem niet op heeft dan schudt met z'n koppie van waar is ie nou? We zien al resultaat, het begin is er.
We hebben er alles aan gedaan om het te voorkomen, maar het advies bleef. Jorijn heeft een voorkeurshouding naar links en hierdoor is een afplatting ontstaan.

Leuk om zo nog even te horen hoe het met iedereen gaat.

Liefs Lientje

Hallo,

Hier gaat het ook allemaal lekker z'n gangetje.
Ninthe is er op haar gemak, ze is altijd tevreden en huilt vrijwel nooit. De laatste week begint ze ook steeds meer echt te schateren. En dan voornamelijk als haar grote broer een beetje gek doet. Ninthe is bijna 7mnd en vind het allemaal wel best zo. Ze doet nog niet anders dan lekker op haar rug liggen spelen en af en toe draait ze op haar zij als ze ergens niet bij kan.
En met mij, tsja ik heb tegen een postnatale depressie aangezeten. Maar door optijd mijn rust te pakken voel ik me nu alweer stukken beter (hopen dat het zo blijft).

Liefs, Larissa

Hallo allemaal....

Ja hè, de tijd gaat zó snel. Gewoon niet normaal. De kindje zijn allemaal al een half jaartje of ouder.
Ik geniet er steeds meer van. Ik vind het heerlijk om naar Jesse te kijken. Allemaal dingetjes die hij kan enzo.
Hij wil zo veel maar het lukt hem niet zo. En dan is het erg boos worden. Vuistjes ballen en schreeuwen...ik snap niet waar ze dat toch vandaan halen.
Maar ook soms zo hard gillen van plezier en zo lief kunnen spelen. Zo druk bezig zijn met alles.
En het samen eten vind ik zo gezellig. Ik had nooit durven dromen van zo'n gelukkig gezinnetje en nu heb ik er een. Ook al zijn er soms dagen...maar dat zullen jullie wel herkennen denk ik.

Leuk trouwens om te lezen hoe het met iedereen is.

Groetjes

Terug
Bovenaan