MAMA IS MOE.....Feline hoest en hoest de longen eruit!

Hoi allemaal

Ik moet even " klagen "...

Feline is een tijdje terug erg verkouden geweest en zeer veel hoesten. Daarvoor heeft ze meerdere dingen van de huisarts gekregen waaronder een puffer of 3 en antibiotica. Dit hielp allemaal niets. Toen ben ik dus na 8 keer terug gegaan te zijn in huilen uitgebarsten bij de huisarts en verwees ze mij door naar de kinderarts in Amstelveen.

Zeer lieve man, zei stop er maar mee met die puffers want als het niet helpt heeft het geen nut. Wacht even op het mooiere weer en druppel 4 dagen haar neus met zware neusdruppels voor kids vanaf 2 jaar. Vanaf toen ging het een stuk beter. Ze is zeg maar een maand niet verkouden geweest tot nu toe.

Het begon donderdag met een beetje hoesten, maar nu hoest mevrouw echt de hele nacht met tussestops van min. een uurtje. Daardoor gaat ze huilen en kokhalzen en raakt helemaal overstuur. Afgelopen nacht zijn mijn vriend en ik er denk ik wel 8 keer uitgeweest. Ook overdag hoest ze de longen uit haar lijfje, en nu ik dit typ ligt ze ook enorm te hoesten.

Morgen de kinderarts maar eens terug bellen, want dit gaat zo niet. Hij wilt misschien haar neusamandel laten knippen, maar ik hoor wisselende berichten hierover.

Het grootste probleem is dat ik mij nu al druk maak over aanstaande vrijdagavond. Dan komt voor het eerst de oppas < een collega van mij > oppassen omdat ik een bruiloft heb en een feest van mijn moeder. Ik hoop zo dat ze niet de hele avond gaat liggen hoesten en huilen. Dan ga ik niet gerust weg.

Balen!!!

Nou ik moets het even ergens kwijt

Bedankt

Groeten Kirsten

Feline 20 juni 2007

Hoi Kirsten,

Oh wat vervelend voor Feline. Ik ben afgelopen vrijdag ook naar de dokter geweest, we hadden al een paar nachten niet geslapen door het gehoest. Het kwam niet los. Ik heb toen bisolvon gehaald op advies van de dokter en gewoon zoutoplossing. En ik moet zeggen dat het wel een paar dagen duurt, maar er komt nu verbetering in!
Neusdruppels mag je trouwens normaal niet lang gebruiken, dus ik sta ervan te kijken dat een kinderarts dan ook nog een druppels voor oudere kindjes voorschrijft?

Ik heb trouwens ook het matrasje wat schuin omhoog gedaan met een dekbed eronder, dat helpt ook wel iets.

Heel veel succes en ik hoop dat ze snel doorslaapt. (Feline was afgelopen nacht alleen om 12 uur en 2 uur wakker, dus dat is beter dan 8 keer...)

groetjes Mariska

Hoi

Idd dat van die neusdruppels klopt....Daarom mocht ik ze ook maar 4 dagen gebruiken. Het is net even wat sterker en een zoutoplossing is eigenlijk alleen goed bij een gewone verkoudheid. Maar Feline heeft een overactieve neusamandel en die sproeit steeds bacterieen. < of zoiets >

Wij hebben onder de poten van haar ledikant aan het hoofdeind 2 duploblokjes eronder gestopt. Zo staat haar bedje idd wat schuin. Dit helpt wel tegen het slijm in haar keeltje.

Wat betreft het voorschrijven van de neusdruppels sta ik niet te kijken. De huisarts zelf gaf mij een puffer van 250 mg die voor volwassenen was. De apotheek wilde het eerst niet meegeven, kreeg daar bijna nog ruzie!!!Na wat nabellen gaven ze het toch maar mee, maar het gaf mij een naar gevoel. Al met al hielp het niet eens...Volgens mij weten ze het zelf ook niet allemaal.

Ik heb ook Bisovon gebruikt en geef nu maar weer die druppels van VSM. Omdat haar keeltje echt irriteerd, Ze word nu ook een beetje schor. Zielig....

Hopelijk knapt ze snel op, maar eerst morgen de kinderarts nog maar eens bellen. Zal wel doorverwezen worden naar de KNO arts.

Daaaaaag Liefs Kirsten

Hoi Kirsten,

Wij hebben een oude man als huisarts en die grijpt eerder naar ouderwetse middelen. En die Bisolvon, werd het niet beter na een paar dagen? Merk bij Feline wel verschil.
Feline is trouwens altijd verkouden en aan het hoesten (waarschijnlijk van mij een scheef neusbotje geerfd en een vergrote neusamandel, ik ben ook altijd verkouden)
Wel vervelend dat je iedere keer maar weer wat anders moet geven, dat is natuurlijk ook niet zo goed. En als ik jou was zou ik geen medicijnen voor volwassenen of grote kinderen geven, kan nooit goed zijn?

Succes ermee, hopelijk heb je snel wel een arts die een goede oplossing heeft.

groetjes Mariska

Hoi Kirsten,

Sven heeft hier de laatste tijd ook veel last van gehad.
En sinds hij naar het kinderdagverblijf gaat, is hij zo ongeveer chronisch verkouden. Tja, dat hoort erbij zeggen ze.
In december heeft Sven het RS virus gehad en sindsdien hoest hij ook veel. Maar afgelopen weken was het echt erg. Soms dacht ik ook dat hij erin zou stikken.
Heb zelfs een keer op het punt gestaan 's nachts de huisartsenpost te bellen.
De huisarts zei dat het waarschijnlijk een virus was want zijn longetjes waren wel schoon en daarom kreeg Sven dus geen antibiotica.
Ik heb nog steeds de puffer liggen die ik destijds bij het RS virus moest geven. De huisarts zegt dat ik die mag geven voor het slapengaan. Dat verwijdert namelijk de luchtwegen waardoor hij beter kan ademen.
Ik heb dat toen gedaan samen met de VSM druppels en de neusspray met zoutoplossing. Dat hielp wel. Het hoesten was niet over maar werd wel minder.
Nu, zo'n twee weken  later, slaapt Sven weer goed door en hoest hij alleen nog bij het opstaan.
Geef je meisje ook de tijd om beter te worden. Zulke virussen zijn helaas niet zomaar ineens verdwenen. Ik vind het ook elke keer weer zielig als mijn mannetje weer een verstopte neus heeft of zo moet hoesten. Maar ja, ze zeggen dat als je kleintje naar het KDV gaat, ze het eerste jaar veel ziek zijn en dat heb ik nu dus ondervonden.

Heel veel sterkte en hopelijk gaat het snel beter met Feline.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Of ik mijn eigen verhaal lees!

Ben gisteren weer met Robin naar de huisarts geweest. Ze heeft in maart en april al een antibiotica kuur gehad en eigenlijk heeft ze die nu weer nodig maar de dokter wil het nog even aanzien. Ze hoest erg zwaar en is 's ochtends te vroeg wakker. Bisolvon druppels helpen niet goed, en de VSM druppels ietsjes beter - ach, ze zijn in elk geval lekkerder  

Sinds ze naar het kinderdagverblijf gaat is ze ook constant verkouden, we hobbelen van het ene naar het andere virus, naar tandjes (diarree en al dat leuks) en weer terug naar een buikgriepje. Ik word er wel eens moedeloos van maar hou me vast aan de gedachte dat het volgend jaar beter zal gaan. Dat hoop ik althans. Het is voor haar niet leuk, maar ook niet voor ons.

Sterkte allemaal!

Hallo allemaal

Vandaag dus het ziekenhuis gebeld, maar de kinderarts is op vakantie tot 20 mei. Nu zou ik om 10 uur terug mogen bellen om de andere kinderarts te spreken. Ik vroeg nog: krijg ik die dan meteen aan de lijn? Ja hoor, ik kreeg meteen de arts....Nou nee dus. Na 20 min in de wacht gezet te zijn heb ik maar opgehangen. Nog 2 keer geprobeerd, maar niets. Ben maar lekker naar het park gegaan en bel morgen dan maar weer.

Afgelopen nacht was wel zwaar. Tussen 01.00 en 05.00 is ze eigenlijk constant aan het hoesten geweest en dus af en toe ook huilen e.d. Zielig hoor. Haar huilen klinkt nu ook heel schor.

Nu trouwt oma vrijdag aanstaande, en ik hoop echt dat het dan iets beter gaat. Ze voelt zich namelijk ook niet echt lekker. Steeds huilen e.d. terwijl ze normaal nooit huilt. Misschien 5 min. op een dag. Omdat ze normaal zo makkelijk is, valt nu ook op dat ze zich niet fit voelt.

Ik werk zelf trouwens op een KDV, maar mijn dochter gaat er niet naartoe omdat oma 1 dag oppast en papa een dag thuis is. Ze pikt dus niet de bacterieen vanuit daar op. Misschien wel van haar grote broer < ruim 4 1/2 > die hoest regelmatig gewoon over haar heen :)

Nou bedankt voor de reacties allemaal

Groeten Kirsten

Hoi Kirs25,

Ik lees je bericht en ik ben geen dokter en heb weinig medische kennis, maar toen ons dochtertje pas geboren was heerste er in ons dorp KINKHOEST. Nu ik je verhaal zo hoor vind ik het er wel op lijken. Omdat antibiotica niet helpt en ze er ook van moet kokhalzen en je schrijf "ze hoest haar longen uit haar lijf". Kinkhoest is 's nachts altijd het ergst. Kinderen worden er natuurlijk voor ingeent, maar het vaccin werkt niet goed. Ze kunnen alleen aan je bloed zien of je het hebt. Heeft de huisarts of kinderarst dat al onderzocht?

Ik wens je veel sterkte. Ik word al ongerust als ons dochtertje 's nachts een keertje kucht, dus het lijkt me heel zwaar als ik je verhaal lees.

Terug
Bovenaan