Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Goedemorgen,
Mijn zoontje is inmiddels 9 maanden en zegt nog geen mama of papa. Hij brabbelt wel en zegt vaak tete dat betekend in mijn taal flesje.
Herkend iemand zicht hierin? Ik herhaal en herhaal het steeds, maar het lijkt wel alsof hij het gewoon niet wilt zeggen.
Groetjes,
Mom of T
Waarom denk je dat hij dat al moet kunnen? Mijn zoontje van 10 maanden zegt t ook nog niet hoor. Die is druk bezig met optrekken en staan. Je kunt niet alles tegelijk leren
Wellicht legt je er te veel druk op. Er zijn maar weinig baby's van 9 maanden die bewust pappa en mamma zeggen. Het is vaak meer gebrabbel. Vanaf de leeftijd van 1 jaar gaan ze je pas echt bewust pappa of mamma noemen.
Maar goed, dat merk ik vaak dat moeders hun kinderen gaan vergelijken met elkaar. De een kan al met 10 maanden lopen, het andere kind met 1 jaar en 3 maanden. Vrouwen maken elkaar onnodig onzeker. Ieder kind z'n eigen tempo.
Hier zei zoon met 9 maanden alleen nog gericht 'lamp'. Rond het 1e jaar kwamen er wat gerichte woorden / geluiden bij. Nu met 15 maand zegt hij wel mamma maar naar vrijwel iedereen. Wel veel gerichte dierengeluiden. Komt allemaal vanzelf!