Mama snachts wakker omdat ze zoontje "kwijt" is

<p>11 september ben ik voor het eerst moeder geworden van een zoontje. Nu heb ik sindsdien dat ik 2 a 3 keer per week snachts wakker word en dan soort van gedroomd heb dat ik hem vast heb en als ik wakker word dat ik hem "kwijt" ben. Dan zoek ik heel het bed af omdat ik niet weet waar hij is. Mijn man wordt er ondertussen wel beetje gek van. Nu heb ik de babyfoon met Camera zodat als ik weer denk hem kwijt te zijn op de babyfoon kan kijken waardoor ik weet oja hij ligt in ze eigen bedje. Maar soms duurt het zelfs even voordat ik geloof dat hij echt in zijn eigen bedje ligt. </p><p>Hebben hier nog meer mama's last van. En heeft iemand een idee hoe ik hier het beste mee om kan gaan?</p><p> </p>

Heel herkenbaar, en dat zijn helaas de hormonen. Ik heb het ook gehad, en uiteindelijk is het bij mij vanzelf minder geworden toen hij overdag niet meer bij mij sliep maar gewoon in zn eigen bedje. verder is er denk ik helaas weinig tegen te doen. 

Hi mirijemjDat is het gekke.. hij slaapt al overdag en snachts in zijn eigen bedje. Eigenlijk al vier weken.. dan zou je toch denken dat je onderbewuste het nu ook wel moet weten ;)

Ja,hoor regelmatig. Tijdens de borsstvoeding sukkel ik wel eens in slaap om een tel later wakker te schrikken. Ik ben dan zo bang dat hij onder de deken ligt, maar dan heb ik hem al lang weer in zijn bedje gelegd. 

Heel herkenbaar! Mijn dochter is al 8 maanden en ik heb het nog bijna iedere nacht... helpt mij dat mijn vriend dan tegen me egt dat  ze in haar bedje ligt en niets aan de hand is. Zou tegen je vriend zeggen wat je van hem nodig hebt, dan is het voor jullie beide misschien minder irritant?! Gaat vast vanzelf over! 

Terug
Bovenaan