Mama uit Kreta

Dag mama uit Kreta,

Joh, ik las net in de wist-je-datjes dat je er een zoontje bij hebt, maar dat er ook zorgen zijn.
Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd!
Maar wat je schreef, klinkt nogal heftig. Een stoma en nog een operatie. Ik wil je dan ook sterkte wensen.
Wisten jullie al voor de tijd dat er iets niet in orde was, ook omdat ie gehaald is?
Moet je zoontje tot na de operatie in het ziekenhuis blijven?

Veel kracht!

Groeten,
Wilmi

Ik wil hier ook even op reageren.

Allereerst van harte gefeliciteerd met de kleine man. Ik hoop ook dat het allemaal goed gaat komen en dat het allemaal snel achter de rug is. En je snel thuis met het hele gezin kan gaan genieten.

Sterkte

Hallo allemaal!!!
Bedankt voor jullie berichtjes!
Ik ben 3sept met een geplande ks (zonder reden) bevallen van Domenikos. 3160gr met 37w3d. Alles was ok. Dat was s ochtends. S avonds begon de nachtmerrie, een opeenvolgende ketting die nog niet helemaal voorbij is....
Ik had inwendige bloedingen, tijdens de (2de) operatie bleek t in de baarmoeder,dus is de hele handel weggehaald om me te redden. Nu voelt t allemaal nog alsof ik een boxwedstrijd heb verloren... Buik/rug zeurende vermoeide als spierpijn...
De volgende avond bleek dat Domenikos nog steeds niet dat zwarte poep had uitgepoept (mela... nog iets) en z'n eten niet binnenhield. Hij moest naar neonatologie in t a.z.
Na dagen veel onderzoeken kreeg hij de operatie voor een stoma. En als ie zwaar genoeg is wordt t stukje niet werkende darm verwijderd. M'n arme kindje.... Maar daarna komt t goed!!!! En dat telt!!!!!
Ik probeer zo positief als mogelijk te zijn maar t is heeel zwaar... Gelukkig maken Ioannis en Billy me aan t lachen en zorgen ervoor dat ik met beide benen op de grond blijf. Dan die rekening van mij...6000euro bijna een grap....
En nu...Ik heb bijna geen melk als ik kolf.... Ik weet dat t door de stress kan komen, ik heb ook nog wel ff tijd voor Domenikos gaat drinken, maar ik maak me toch zorgen...   Oja, d'r kan nog meer bij:  en een tante van m'n man (zo'n beetje de enige die ik graag mag van z'n familie) heeft (weer) kanker... Wat een gedoe allemaal he?
Wat zal ik blij zijn als we compleet zijn...
groetjes,Priscilla

Wat vervelend voor je zeg! Maar natuurlijk wel gefeliciteerd met je zoontje. Ik wilde nog even reageren op het kolven, dat er zo weinig uitkomt....
Mijn dochtertje is 25 oktober 2006 met 35 weken geboren, zij had geen kracht en energie om te drinken en daarom kreeg zij via de sonde voeding. Deels afgekolfde melk en wat niet genoeg was werd in het begin aangevuld met poedermelk. Ik kolfde iedere 3 uur, het liep een keer enorm terug, toen kwam er zooooo weinig uit en toen kreeg ik het advies op iedere 1,5 uur te kolven. Je kolft je helemaal suf, maar het werkte! Wel probeerde ik de meeste voedingen te kolven terwijl ik bij Iris was, ik lag op de kraamafdeling en zij op de couveuse kamer. Als ik bij haar was ging het kolven stukken makkelijker en kwam er ook echt veel meer uit. Gelukkig kon zij na 3 weken zelf bij mij gaan drinken en heeft zij het daarna prima zelf gedaan!
Ik weet niet of jij ook kunt kolven als je bij je zoontje bent, maar ik zou het zeker proberen.
Heel veel sterkte er in ieder geval mee. En, oh ja, waarom krijgt hij niet jouw afgekolfde melk? Kan dat niet i.v.m. zijn darmpjes? Het is natuurlijk ook niet motiverend voor jou om te kolven en het dan weg te gooien, misschien zou hij het ook via sonde/flesje kunnen krijgen?
Nogmaals veel sterkte!!!

Jeetje wat een verhaal zeg. Ik hoop dat het allemaal snel weer rustig wordt. Hoeveel kan een mens hebben.
Maar hoe is het met jezelf? Het is nogal niet wat dat ze alles weghalen. Dan heb je zelf ook een hoop te verwerken. En daarnaast alle dingen van je zoon en de tante van je man.

Ik wens je alle sterkte.

Groetjes

Hallo!

Ik ben net door t ziekenhuis gebeld en Domenikos mag naar de verpleegafdeling, met mij voor een dag of 2. Zo leer ik omgaan met de sonde. En dan mogen we naar huis!!!!
Ik heb m'n tas net gepakt. Ik heb om de 3 uur gekolfd en ik gooi t weg omdat ik nog antibiotica slik. Ben nu klaar met de 'voor de melk slechte'.     Bij m'n decollete zag je eerst (en met de oudste bv) m'n aderen overdreven goed, dat heb ik nu niet meer... Ook geen 'volle melk borsten...
Ik dacht altijd dat je altijd genoeg melk aanmaakte, nu twijfel ik heel erg...
Hopelijk gaat t beter met Domenikos erbij....
Bedankt voor jullie reacties! Enne, ikzelf heb geregeld pijn, een soort spierpijnidee en m'n darmen....pffffff Maar dat valt in t niets als ik naar m'n mannetjes kijk...
groetjes,Priscilla

Terug
Bovenaan