Mama van 5

Hihi... grappig... er zijn meiden hier van 23, dus in theorie kun jij al oma zijn/worden terwijl je zelf zwanger probeert te raken...

Volgens mij zijn de oudsten wel heel trots of niet op die kleintjes? Heb je altijd al zo'n groot gezin willen hebben? Ik denk dat ik twee wel genoeg zou vinden... hahaha... nou ja, laten we maar niet op de zaken vooruit lopen en  eerst maar eens zwanger van de eerste worden .

En vandaag nod?? Spannend!!!! Al enige tekens te bekennen?? Hoop voor je dat die rooie duivels wegblijven! Ik duim voor je.

Groetjes,

Tammy

Ja, dat klopt,

Maar nee, graag nog geen oma-status!! Gelukkig vinden die oudsten van mij die kleintjes heel lief, doen er van alles mee, zolang ze maar van mij zijn. Zelf hoeven ze voorlopig nog niet. Of het voor mij dan misschien toch en heel klein beetje raar voelt om tussen veel van die jonkies te zitten (ik voel die vraag bijna aankomen) kan ik volmondig zeggen: Niet echt. Goed excuus daarbij is dat mijn man 10 jaar jonger is als mij, en dan is het ineens weer "normaal" (vraag me af wat dat eigenlijk is)
En, ook leuk, "oudere"   moeders kom je ook al meer tegen. Last but not least: kinderen houden je jong toch???

Ik had eerlijk gezegd  die vraag nog niet  op mijn lippen liggen, hoor,  hoe oud je bent  . Gezien het aantal kinderen had ik je iig geen 25 gegeven hahaha.  Maar er zijn genoeg dames hier die de dertig (al ruim) zijn gepasseerd en  dat vind ik ook geen 'jonkies' meer (ik behoor daar zelf sinds een week of 6 ook bij ).

Ik had wel een andere vraag in gedachte maar durfde hem niet zo goed te stellen , maar  trek nu dan toch maar de stoute schoenen aan, hopelijk vind je het niet erg...
heb je kinderen uit een eerder huwelijk, gezien het leeftijdsverschil tussen nummer 3 en 4? Of ben ik nu een bevooroordeeld tiepje? Nu zei je net ook dat je man 10 jaar jonger is, dus nu vermoed ik het helemaal. Alvast sorry als ik er helemaal naast zit...

haha, nee die 25 ben ik allang gepasseerd.

Wat betreft jouw vraag, niet echt vreemd hoor, ik zou zoiets ook vragen. Nieuwsgierigheid moet bevredigd worden!!!
Grappig overigens dat jou het leeftijdsverschil tussen nr. 3 en 4 opvalt. Het klopt inderdaad dat ik kinderen heb vanuit 2 huwelijken, maar die grens ligt tussen nr. 5 en 6.Oftewel, ik heb er 5 vanuit mijn eerste huwelijk, en 2 vanuit mijn 2e.

Wat betreft nr 6 en 7, daar had ik een aantal jaren geleden dus nooooooooooooooooooooooooit op durven hopen (ook niet aan gedacht) Nog meer kinderen krijgen was voor mij uitgesloten na mijn eerste huwelijk. Dacht toen nog: Als mannen mij zien zullen ze misschien denken: "mwah, daar zou ik best eens een beschuitje mee willen eten!!" Totdat ze dat  5-tal van me  zien. Dan rennen ze hardgillend de andere kant op.  

Hihi, niet dus. Komt er zo'n jonge vent op mijn pad, verovert mij en mijn kinderen en hoppa!!! Jahoor, we gaan weer door met kinderen baren. Dus ik zeg nooit meer: Nooit.
Dus we zien het wel of het nog een keertje lukt. Niet geschoten is altijd mis, toch?Geen probleem als het niet meer wil ook. Ik heb er al een respectabel aantal rondlopen, dus géén gestress totdat het raak is. (beetje het omgekeerde als bij jullie geloof ik) Bij mij komt het daarna pas als ik de medische molen weer inga. Maar goed, dat is een eigen keuze. Eerst maar de komende dagen afwachten. (gisteren was D-day maar nog niks dus!!)

Gr. Anita

Hoi mama van 7,

Wat is jouw verhaal herkenbaar, zou mijn verhaal geweest kunnen zijn!
Er lopen dus toch nog mannen rond op deze wereld die een groot kinderaantal ontzettend leuk vindt!
Bij ons zullen er geen zeven komen. Hou het bij 6 als die er nog bij mag komem en anders zijn wij ontzettend gelukkig met 5, maar ja blijft wel leuk nog een keer een baby....
Als er zich toch een nummer 7 aankondigt ooit dan gaan we ook voor nummer 8, aldus de woorden van mijn mannetje!
Krijg je nu ook van die vragen of je uit geloofsovertuiging zoveel kids hebt of dat er ongelukjes bij zitten? Bij ons is dat geen van beide het geval en gewoon een keuze die we gemaakt hebben!

En Tammy, nog veel aan de klus geweest dit weekend? Mijn ventje heeft zich echt superromantisch uitgesloofd, dus mijn hoop is groot!
Hij is er toch meer mee bezig dan ik gedacht heb de afgelopen maanden. Waarom zeggen mannen er zo weinig over en doen ze altijd zo stoer?!
Mocht ik niet zwanger zijn dan heb ik in ieder geval heerlijke dagen en nachten gehad!

Nu wordt het dus wachten geblazen. Gezellig met z'n allen!

Woensdag moet ik progesteron laten prikken en daar krijg ik 21 sept. de uitslag van. Hoop natuurlijk dat ik dan zwanger ben en ik een echo krijg bij de gynaecoloog! Ben eigenlijk nu wel een beetje blij met de klachten die ik over gehouden heb na mijn 3e zwangerschap. Zit ik in ieder geval dichter bij het vuur zullen we maar zegggen! Ik hou je op de hoogte.

Mama van 7, ik hoop gauw te lezen dat je zwanger bent! Herken je niets van de vorige keren?

Groetjes mama van 5

Hoi mama van 7,

Hahahaha.... pfieuw... gelukkig had ik het bij het juiste eind... vooruit niet helemaal, maar toch. Wel leuk dat je huidige man jullie met open armen ontvangen heeft. Dat is toch niet iets dat je zo 1,2,3 doet. Maar aan de andere kant, liefde kun je niet tegengaan en als hij voor jou valt dan valt hij voor een mama van 7!!

Je zegt 'weer' de medische molen in... kan ik daar uit opmaken dat je daar al eerder in beland bent? Hmmm... zou dat dan het leeftijdsverschil tussen nr. 3 en 4 verklaren?? Sorry hoor, als ik nieuwsgierig overkom, maar mijn hersentjes registreren dat direct en gaan er gelijk mee aan de slag en ook  gewoon interesse...

Maar ik hoop voor jou en je man en ál je kinderen dat het gewoon op de natuurlijke weg lukt, nee beter... gelukt is en dat je nu gewoon lekker zwanger bent. Hoe is het nu? Nog steeds geen RD??

Succes en ik hoor het graag!

Liefs,

Tammy

Hoi mama van 5,

Ja, de klus is af hoor. Ik heb idd mijn verhoogde temp. Gisteravond en vanochtend waren ze volgens schema zeg maar, maar ik denk dat ie vrijdag toch ook al hoog was. Dus dat zou idd betekenen dat woensdag mijn eitje was. Zou ik wel errug blij mee zijn hoor!! Arme manlief trouwens, was heel de week niet lekker en woe en vrij thuisgebleven vh werk en hebben toch do en za 'verplicht' geklust. Als het niet had gehoeven had ie het niet gedaan, maar voor het goeie doel heeft ie toch maar z'n best gedaan... de arme schat... Ja ehh... als ik niet lekker was geweest had ik het ook gedaan, dus hij ook!

Nou, als ik je niet meer spreek dan wens ik je alvast veel succes bij de gyn woensdag enne... hopelijk ben je gewoon zwanger (en ik ook, dan kunnen we gezellig samen naar het volgende forum, zoals we vorige maand al wilden... hahaha...)

Liefs,

Tammy

Hoi,hoi,

Nee hoor, gewoon op de natuurlijke manier zwanger worden lukt (nog steeds??) wel. Maar wij hebben de keuze gemaakt om gezien mijn leeftijd een vlokkentest uit te laten voeren. Heb dat bij de eerdere zwangerschappen (nr 6 en 7) ook laten doen. Niet echt fijn, maar de zekerheid die je daarna hebt is wel zo prettig.

En ja, ze lopen nog steeds rond hoor die mannen die een flinke kinderschare geen probleem vinden. Alhoewel ik daar echt nooit meer aan gedacht had, of op gehoopt had, bleek inderdaad de liefde niet te stuiten. Grappig is ook dat ik dit toch met enige regelmaat lees, het komt dus meer voor! Dat jouw verhaal, mama van 5, dat ook zoveel op de mijne lijkt onderstreept dit dus maar weer mooi.

Maffe reacties op ons leeftijdsverschil, ons kinderaantal, ach, ik zie of hoor ze niet. Eerder spelen wij daar een beetje mee, proberen mensen dan zelf uit te laten puzzelen hoe het zit, hebben wij weer een flinke lachbui voor de boeg. En bij ons is het ook echt geen kwestie van geloof, overtuiging of ongelukjes. Nee hoor, lekker een eigen-wijze, weloverwogen en  aparte keuze.
gr. anita

Terug
Bovenaan