Mama van MD Hoe is het met je?

A

Anoniem

Guest
Hallo meid,

Even een berichtje voor jou, hoe is het ermee? Je bent nu rond de 26 of 27 weken? of gaat het nog harder. Ik weet het effe niet meer. lijkt al een tijd geleden dat ik je gesproken heb. Alles klaar voor je nieuwe beeb? Dij je nog flink uit? of valt het nu mee? en hoe gaat het verder lichamelijk? En de onzekerheid? ben je daar overheen of valt dat toch tegen?

Hier ben ik vandaag 24 weken, dinsdag mogen we weer even kijken naar ons beeb. Ondertussen is het toch alweer 3 weken geleden. In de tussentijd last van bekkenpijn maar nu op een verdraagbaar niveau. gelukkig voel ik de beeb heel regelmatig en daardoor wordt ik gerustgesteld. Ik ben wel blij als ik dinsdag weer kan gaan. Ondertussen ben ik 8 kilo bij gekomen en meet ik in de omtrek 108 cm! Onzeker blijf ik toch wel, maar ik geniet nu wel meer. Durf steeds meer eraan toe te geven

4 oktober komt het kamertje, ik kan niet wachten met inrichten. Nu staat alles daar maar wat te staan. Elke week koop ik iets leuks voor de beeb. (babyuitzet dus) Heerlijk om te doen............

Ik hoop snel weer van je te horen, hoe het aan de andere kant gaat.

kus kus
talke

Lieve Talke,

Wat ben ik blij iets van je te horen. En alweer weken, geniet ervan zoveel als je kunt. De onzekerheid blijft, soms wat meer dan op andere dagen. Maar probeer om zoveel als je kunt  te genieten. Want voor je het weet is het voorbij en ga je die dikke buik missen.
Een vlinderkusje voor Muisje. En een dikke knuffel voor frummel.

Veel liefs Sigrid

quote: Sigrid reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-11-2007 15:15:41'));

Lieve Talke,

Wat ben ik blij iets van je te horen. En alweer weken, geniet ervan zoveel als je kunt. De onzekerheid blijft, soms wat meer dan op andere dagen. Maar probeer om zoveel als je kunt  te genieten. Want voor je het weet is het voorbij en ga je die dikke buik missen.
Een vlinderkusje voor Muisje. En een dikke knuffel voor frummel.

Veel liefs Sigrid

en vergeten te vertellen alweer 24  weken zwanger. hihihi. Sorry de numlock stond uit dochterlief gedaan

Veel   liefs Sigrid

Hai Talke,

Het is dat Sigrid jouw topic naar voren haalt met haar reactie, anders had ik het niet gezien.....tja ik ben minder actief geweest de laatste tijd en heb meer meegelezen...

Wat leuk om te horen dat het goed gaat met je! Maar intussen zal je kamertje wel klaar zijn en ben je nu 28 weken??
Het wordt nu echt spannend he, jouw baby is nu ook levensvatbaar als er iets gebeurt en ik moet zeggen dat ik die grens heel prettig vond.

Ik ben nu 32 weken en voel me heel goed, heb wel veel last van bandenpijn en harde buiken. Daarom werk ik nu halve dagen en een ondersteunende buikband sinds vandaag.
Dat helpt wel. Verder hoef ik nog maar 1,5 week te werken en dan heb ik verlof.

Alhoewel ik altijd een reserve zal houden totdat wij ons kind vasthouden, geef ik er nu wel aan toe. Ik geloof wel in de goede afloop, maar dat zal na mijn ervaringen nooit voor 100% zijn, maar dat herken je vast wel.
Dat wil niet zeggen dat ik er niet van geniet. Dat lukt mij intussen met volle teugen (ook pas sinds 29 weken hoor.....) en ook omdat de gyn mij er op wees dat het zo voorbij is en dat ik echt moet genieten, dat is ook beter voor de baby.
Ik moest van haar proberen om de negatieve gedachten een beetje uit te schakelen en na haar vertrouwende woorden lukt dat dus ook wel aardig.

De week naar dat bezoek hebben we dus ook  alle babyspullen van onze eerste opgezocht en is intussen alles gereed en gewassen. Vandaag heb ik luiers gekocht en de verzorgingsspulletjes.....echt heel leuk om weer te doen.

Ik heb echt het gevoel dat ik al ga nestelen om toch maar vooral klaar te zijn. Nu moet ik nog een nieuw verzorgingskussen kopen (die vorige is helemaal gescheurd....) en dan is echt alles wel klaar.

Hoe de bevalling zal gaan is nog echt de vraag. De baby groeit goed, maar is wel groter dan gemiddeld (hoe verrassend....) het is dus gewoon weer een reusje......hoofd boven gemiddeld groot en het buikje ook.....
We zullen zien, maar intussen houd ik er erg rekening mee dat het weer een keizersnede gaat worden. Vooral omdat ze mij beperkt kunnenn inleiden, alleen als met 40 weken bijv mijn baarmoedermond al aan het verwerken is....anders kan het niet doordat ik al een kslitteken heb.
Ach en nu heb ik zelf al zoiets van: plan het maar gewoon in met 38 weken......dan hoef ik niet weer te ploeteren....

Maar goed dat is nog even afwachten.

Maar vertel mij vooral ook hoe het met jou gaat en hoe jij je voelt intussen.....kun je er van genieten? Is het een druk kindje...?? Ik heb vaak aan je gedacht, maar volgens mij ben jij ook niet altijd meer actief op het forum of wel?

Mijn baby is echt enorm druk.......ik ben soms zelfs wakker geworden van deze puk.....echt grappig. En mijn oudste die kijkt er ook echt naar uit en wil graag een zusje....een broertje is ook leuk, maar liever wil hij een zusje.....en wij stiekem ook. Alhoewel je begrijpt dat wij het het allerbelangrijkste vinden dat er een tweede komt....

Nou meid, ik hoop snel wat van je te horen!

gr en dikke knuffel mama van MD

Lieve Sigrid,

Wat leuk om weer eens van je te horen hier. Ondertussen is mijn computer gecrached en was ik mijn mailadressen kwijt onder andere die van jou. Ach ja we hebben het forum nog altijd he. Het gaat goed met me en ik probeer te genieten. Mijn buik is nu 113,5 cm in omtrek en ik ben nu 78,5 kilo! dus dat betekent dat ik zo een 13,5 kilo ben bijgekomen gaat hard he.

Kus kus talke

document.write(friendlyDateTimeFromStr('
'));  

Hoi Mama van MD,

Ik ben ook wat minder actief geweest, computer gecrashed en tja niet meer zo veel gereageerd eigenlijk.

Het gaat inderdaad goed met me en het kamertje is zeker klaar. Alweer 4 weken. Zelfs het bedje is al opgemaakt, ik moet de spullen wel nog wassen. Hier en daar moet ik nog wat hebben maar dat is op 1 hand te tellen. De laatste hand hebben we inmiddels alweer aan het kamertje gelegd en dat waren de lampen ze zijn zo leuk, het zijn vogeltjes die op takjes zitten. Het snaveltje is het lampje. Ik ben nu 30 weken. Ik vond de 28 grens ook prettig maar goed, ik ga voor de 38, dan mag het wat mij betreft komen haha!

Fijn dat het goed met je gaat. 32 weken is inderdaad al heel wat. Over 2 weken komt bij mij de kraamzorg intake. Tot nu   toe heb ik nog niet veel last gehad van bandenpijn (mijn buik was als het ware nog uitgerekt) en harde buiken? ik weet nog niet wat dat is. Gelukkig maar. Maar iets minder voor jou. Goed dat je minder bent gaan werken. enne zo een band is wel fijn ja. Ik heb die van mijn zus gehad ivm mijn bekken, het geeft je goede stevigheid en daar was ik wel blij mee ja. Hopelijk verlicht dat de pijn ook voor jou. Het gaat hard bij jou al zo snel verlof.

Goed dat je er nu aan toe geeft. Ik probeer het ook maar dan moet ik je zeggen toch ben ik ontzettend bang dat het wel eens bij de bevalling mis zou kunnen gaan, ik probeer die gedachten maar ver weg te duwen en probeer positief   te blijven. Ik zal pas echt geloven als ik mijn kindje daadwerkelijk in mijn handen heb. Dus dat herken jij ook wel en je gaat er dus ook hetzelfde als ik mee om.

Haha verzorgingsspulletjes had ik al van een vriendin gekregen. Daar blijf ik dus aan ruiken. Ook de zwitsalbuiltjes in de kast het is gewoon heerlijk! Daar kan ik dus intens van genieten. De luiers moet ik nog, maar goed dat komt snel wel. Ik moet nog een boxkleed kopen, wat flanellen luiers een thermometer en dan ben ik er.

Onze beeb ligt ook een beetje voor op schema een dag of 4, geeft me wel een goed gevoel, tijdens de laatste controle was beeb goed gedraaid dus tot nu toe staat een normale bevalling niets in de weg, maar goed dat duurt nog een tijdje. Ik probeer me er middels yoga erop voor te bereiden. Tja hoe je het went of keert mijn bevallingsrefefentiekader is niet leuk, ik probeer er onbezorgd naar te kijken maar dat is wel lastig hoor.

Dus een ks is voor jou een rieele optie, tja en als je er al een hebt gehad, doen ze volgens mij niet zo moeilijk toch? als er tenminste een reden voor is en dat is bij jou toch wel het geval. Het herstel duurt dan wel langer he?

Ik heb niet echt een druk kindje, voel het wel heel geregeld hoor maar niet dat je zegt dat ik bont en blauw wordt geslagen haha. Sinds een week is het gevoel anders. Ik voelde het kindje minder. Dat had ik bij de controle ook gezegd en ik heb nog even kunnen kijken op de echo, bleek dus dat het kindje van een stuitligging naar een hoofdligging was gegaan. Het kindje lag de laatste 3 controles in een stuit dus. Het gevoel is dus anders zeg maar nu de voetjes boven ipv beneden daardoor kreeg ik deze week 2 keer een CTG ze wilden toch zeker van hun zaak zijn. Hartslag en bewegingen waren heel goed dus.

een dikke knuffel terug ook voor Puk

kus kus
talke

Hallo,

Ik zag in ene wat bekende namen........zo lang zwanger jullie alweer...

kom ik aan....vandaag precies 11 weken hahahaha, maar er wel ontzettend blij mee.

Hoe is het verder met jullie allemaal???

Liefs en dikke kus Randy

Ha die Talke.

Eigenlijk wel jammer he dat wij allebei het toch moeilijk vinden om er aan toe te geven. Ik merk ook dat mijn omgeving dat vooral lastig vind. Die vinden soms dat ik een beetje zeur of reageren van ja maar het gaat nu toch goed en je bent al zover.
Maar net als jij realiseer ik mij dat de bevalling zelf nog een hele hobbel is en dat er nog van alles kan gebeuren.
Maar goed ik probeer dus ook positief te blijven en meestal lukt dat ook,   maar heel soms ben ik toch een beetje voorzichtig.

Dat hoort er voor ons nu eenmaal bij. Onze geschiedenis maakt dat wij echt aan den lijve hebben ondervonden dat het mis kan gaan en de meeste mensen weten dat niet eens of kunnen doen alsof ze dat niet weten, omdat zij niet weten wat een impact het heeft als het misgaat.

Het is toch een soort zelfbescherming.....en dat is ok. Ik moet zeggen dat ik daardoor wel intens geniet van het contact met de baby. En ik ben vooral heel blij dat dit kindje heel druk is, ik krijg heel veel contact overdag, waardoor ik bevestiging krijg dat het nog steeds goed gaat.....tja het is allemaal wat.

Over jouw vorige bevallingsreferentiekader kan ik alleen zeggen dat die niet in verhouding staat tot een bevalling van een gezond levend kind. Ik weet nog van vorig jaar dat die bevalling veel meer pijn deed dan die van mijn eerste kind.
'Dat komt denk ik toch door het psychise verschil tussen beide bevalling. Weten dat je een gezond kindje op de wereld aan het zetten bent, maakt dat de pijn veel dragelijker is. Die bevalling van vorig jaar was voor mij hel op aarde, terwijl mijn bevalling van de eerste  ook geen rozengeur en manenschijn was (na bijna 24 uur alsnog een ks omdat hij te groot was....).

Maar goed we zullen wel zien hoe het deze keer gaat. We proberen er open in te gaan en zien dan wel ....... toch?
Het herstel van een ks duurt inderdaad veel langer, maar ik heb geen zin in 24 uur weeen en dan alsnog een ks. Dus als ik het kan voorkomen en keuze heb, denk ik plan maar een ks in, kunnen we alles er lekker op afstemmen en de oudste voorbereiden...

Wat heerlijk dat je dan goed onder controle bent he! Mijn eerste was ook regelmatig aanwezig, maar niet zo druk als deze. En ze krijgen nu ook minder ruimte in de buik, dus daardoor voelt het wel anders dan een paar weken geleden.
Ach beter een keer te veel naar de dokter dan te weinig......

Heb je trouwens het geslacht voor je omgeving nog geheim kunnen houden? Wij weten het nog niet en ondertussen staat de stand grotendeels op meisje........maar sommigen zijn stellig dat het een ventje zal zijn.....en ik....ik weet het niet meer.
Soms denk ik dat het stiekem wel een meisje zou kunnen zijn, maar gezien mijn geschiedenis denk ik nog altijd dat ik geen meisjes kan krijgen. Alsof die mk's meisjes zijn geweest.....en tja dat is natuurlijk onzin (medisch gezien) maar ik heb dat altijd geroepen......dus twijfel alom en het duurt nog even voordat we het weten!

Nou meid succes verder en ik hoop snel weer nieuws van je te horen.

dikke knuff mama van MD

Terug
Bovenaan