Mamaaaa!! Broodje, appel, banaan, koekje enz eten!!!

Hai Meiden,

Dylano vraagt de laaste dag de hele tijd om eten. Ik word er niet goed van om eerlijk te zijn!
Nu is het zo dat hij niet altijd zn brood opeet, dus dan krijgt hij ook nix anders tussendoor, want zo werkt dat niet bij ons.
Maar als hij zijn brood nou wel opheeft, krijgt hij tuurlijk wel iets tussendoor. Vaak is het fruit of krentjes, en soms een koekje.
Maar daarna loopt ie nog te klagen dat hij eten wilt, en niet zomaar een minuutje, maar soms wel 10min lang, en dan is weer 5min ergens door afgeleid, en dan begint hij weer.
Nu vraag ik mezelf af? Vragen jullie kindjes ook zoveel om eten, hoort het bij de leeftijd? Of is Dylano gwn een vreetzakje ;-) Hij heeft altijd wel goed gegeten, maar heeft soms zijn nukken.
En ik vind het zo moeilijk hé? Fruit is ieder moment van de dag goed, maar teveel fruit is ook weer niet goed. Dus ja.. Wat moet ik hem dan geven?? En daarbij is Dylano altijd nogal fors geweest voor zijn leeftijd, dus zijn we er toch wel alert op dat we hem niet teveel geven.
Dylano wordt begin mei 3 en is nu 1,03m en weegt 17,5kg. Een flinke jongen dus.. Trouwens mijn neefje is ruim een jaar jonger, en die haalt hem al bijna in, maar dat slaat ook alles hoor! Maar das een ander onderwerp ;-)

Wat is jullie mening?

Liefs Deb.

Tja zolang het brood met mager beleg of fruit is wat je hem geeft (en dan geen bananen of druiven) zie ik er weinig kwaad in. Ik snap dat jullie op zijn gewicht moeten letten maar groeiende kindjes hebben honger...
gr.Ing

Ja, dat begrijp ik ook wel, maar ja.. Als hij zijn eten niet opeet, krijgt hij dus gwn nix, dan begrijp ik wel dat hij honger heeft, maar dat moet hij maar leren.
Maar als hij nou wel netjes zn brood opeet, en hij krijgt wat tussendoor.. Tot hoever moeten we gaan hé? Dan eet hij zn avondeten ook weer niet op, en gaan we van het ene probleem naar het andere, wat uiteindelijk nix oplost voor ons.

Dus tot hoever zal jij gaan? ;-)

Liefs!

Mette is gek op snoep maar krijgt alleen een snoepje als ze alle maaltijden en fruit op heeft. Doet ze dit niet dan krijgt ze niks hoe hard ze ook huilt. Lastig is het he...

Alice vraagt heel vaak om een appel, die krijgt ze dan ook, ook als ze haar brood sochtends niet helemaal op heeft gegeten bijvoorbeeld. Appels zijn volgens mij alleen maar gezond. Wel krijgt ze niks meer als we binnen het uur gaan eten.
Snoepjes ofzo krijgt ze alleen als ik ook snoep....!

Ja het blijft altijd moeilijk he dit soort dingen. Daniëlle is vrij slank en eet slecht de laatste tijd. Alleen de lekkere dingen gaan erin. Ik probeer bij haar de snoep, koek en chips dan ook te vermijden omdat ik wil dat ze dr normale eten opeet.
Ik denk als je het bij gezonde snacks houdt dat het niet zo erg is.
Veel succes met je vreetmonstertje ;-)

Groetjes van Sonja

Ik heb toch een andere mening. Eline eet bijvoorbeeld vaak 's ochtends haar brood niet op. Maar ze krijgt dan toch altijd rond 10 uur een sapje en een banaan of appel. Inderdaad geen koek of snoep. Maar ik ga niet wachten tot de volgende maaltijd, dat vind ik veel te lang. s Middags krijgt ze altijd ook wat als de oudste uit school uit komt. Een koekje of zo. Ook als ze haar brood tussen de middag niet helemaal op heeft. Ik bedoel, we zijn dan ook al weer 3 uur verder.

Eline zeurt ook wel eens om koek of snoep. Heel irritant, maar ik blijf rustig en blijf ook nee zeggen. Dat is het enige wat helpt.

Terug
Bovenaan