Mamaaaa!! Broodje, appel, banaan, koekje enz eten!!!

Idd geen koek of snoep dan maar fruit valt bij mij ook in een andere categorie hoor!
Als ik iets in de lichte variant zoek, geef ik hem meestal een paar cherry tomaatjes, een worteltje of wat schijfjes komkommer. Scheelt hier gelijk weer wat in de schijf van 5 ;o)

Probeer het hier ook tot twee keer per dag te beperken...
Ze kan soms in de keukenla zitten rommelen, op zoek naar iets..alleen heb ik alles buiten bereik..In de la ligt wel knijpfruit, en soepstengels..Dat kan nog..Maar hier is gewoon eten ook het belangerijkst..en nee is nee..
Iets mag wel..vind ik zelf ook lekker..haha
Gr Rina

Okee, dus als ik het goed begrijp ben ik de enige die me wel eens laat beinvloeden als Isabelle zeurt om iets lekker? hihi Ik geef dan echt wel eens toe hoor! Ook al is haar boterham niet op...hihi, niet iedere keer natuurlijk, maar echt wel eens!

Hoi hoi,

Sven kan ook vaak zeuren om iets te eten of te snoepen. Als het aan hem ligt heeft hij de hele dag iets in zijn mond. Maar dat mag natuurlijk niet!
Ik probeer ook vaste tijden aan te houden voor de eetmomenten. Dat gaat nu ook weer makkelijker omdat Tim op vaste tijden iets eet. En dan mag Sven dus ook iets. 's Ochtends is dat fruit, 's middags iets van een koek, krentjes of een cracker of zo. Als er bezoek is of we zijn bij opa en oma dan krijgt hij nog wel eens iets extra's. Als hij 's avonds uit het kdv komt en ik moet nog koken, dan krijgt hij vaak een soepstengel.
In het weekend geven we wel eens een snoepje of chipjes maar eigenlijk geeft hij daar niet zoveel om.
Zolang zijn lengte en gewicht goed in verhouding blijven heb ik ook geen moeite met soms lekker snoepen.

Groetjes,
Maike

Als het brood in de ochtend niet goed maakt geef ik een wat grotere fruithap. We geven dus wel tussendoortjes maar snoep en koek mag alleen als alle gezonde maaltijden goed zijn gegeten en dus niet om de honger te stillen. Kortom ontbijt, fruit, lunch, tussendoortje na het slapen en avondeten. Als ze daartussen snoep wil moet ze eerst het gezonde op hebben. Ik moet zeggen dat dit tegenwoordig goed gaat. En eerlijk is eerlijk....soms smaakt een maaltijd eens niet (dat hebben we zelf ook wel eens toch!?) en dan ga ik echt niet moeilijk doen om een snoepje later op de dag maar dat zijn uitzonderingen.
Maargoed als Mette naast haar normale maaltijden om nog zou vragen om eten dan kan ze fruit of een extra boterham oid krijgen. Bij kinderen in de groei zie ik daar geen kwaad in.
gr.Ing

Terug
Bovenaan