mamafiets

Hoi meiden,

Valentijnsdag wordt Daantje alweer 1 jaar, nu heeft ze alvast een heel leuk bobike fietstoeltje en scherm van opa en oma gekregen. Wat denk je? Ik heb 2 fietsen en op allebei past ie wel, maar kan ik mezelf nog maar amper tussen het zadel en stoeltje inwurmen (en ik ben echt niet dik), dat is dus niet te doen. Daarom denk ik dat we op zoek moeten naar een mamafiets of een gewone fiets met een grote ruimte tussen zadel en stuur, heeft er iemand misschien tips voor een fijne fiets?

Groetjes Femke

Hoi,

Nou ik zat dus ook met het "probleem"dat ik me moeilijk er tussen kon wurmen.
Nu ben ik wel wat aan de dikke kant,maar goed.
Wij hebebn dus welvooreen moederfiets gekozen. Die van ons was wel duur,maar zat ook alles erop en eraan. Kan dan toch wat jaren mee vooruit.Yordi zit nu nog voorop in het stoeltje, maar die kan later achterop en we willen graag een 2e kindje, dus die kan dan weer voorop en later achterop en tegen die tijd kan Yordi misschien zelf al fietsen.
Ik vind het een hele fijne fiets. Maar goed zoals ik al zei hij was best prijzig, maar goed kan daarintegen ook weer jaren vooruit.
Tis een laste keuze( vond ik wel tenminste,want wij hadden het geld ook niet 123 voor deze fiets).
Succes met je keuze en straks veel fietsplezier.

Liefs marielle

heyhey

zo'n oude oma fiets lijkt me perfect hiervoor.

en als ik even een tip mag geven, kijk eens op marktplaats! stukke goedkoper dan in een fietsenwinkel.

neem je fietsstoeltje mee, als je een fiets gaat bekijken/ophalen. en test daar uit of hij echt past.

succes ermee.

liefs, do

Hoi,

Ik heb zelf de Gazelle Bloom. Ik vind hem ideaal. Hij is heel stabiel zelfs met een kleine voorop  een kleuter achterop en een paar fietstassen vol met boodschappen.
Wat ik ook een plus vind ten opzichte van  een gewone fiets is het feit dat het stuur breder is en langer doorloopt waardoor je armen niet zo hoeft door te strekken.
Ik fiets er heerlijk ontspannen op.
Inderdaad staan er regelmatig mamafietsen op marktplaats. Ik heb de fiets via izibike.nl gekocht. Stukken goedkoper dan in de fietsenwinkel.

Veel succes met je keuze.

Msking

Ik heb een Batavus Mambo, fietst echt heeeeeerlijk! Maar op- en afstappen is nog steeds lastig met een voorzitje. In de winkel zeiden ze dat je er drie kinderen op kan vervoeren, 1 achterop, 1 voorop en 1 in de buik. Met een gewone buik past het al niet, dus hoe ze dat bedacht hebben... Wat ik heel fijn vind is de middenstander waardoor hij niet kan omvallen als je je kindje van de fiets haalt.  

Hoi Femke,
Ik heb de moederfiets, met zo'n breed stuur.Vind hem ideaal!!!Zag hem in de reguliere fietsenwinkel staan voor 899 euro.Maar vond dat zo duur, mijn fiets komt van www.bikesonline.nl en daar kostte hij 399 euro.(2 Jaar geleden wel, maar zal inmiddels vast niet veel duurder zijn.)Op deze site kan je alles kopen omtrent fietsen.Mocht je in de buurt wonen (Den Haag) zou je hem zelfs kunnen afhalen.
De fiets wordt dan thuis gebracht (17,50 euro) in een doos, maar moet wel aangedraaid worden en de trappers recht worden gezet.Maar daar had ik dan weer manlief voor.Dit kan je ook laten doen tegen een kleine vergoeding.
Succes met je zoektocht!
Groetjes Roos.

hoi
ik heb de batavus mambo en dan het moederfietsmodel. die heeft een breder stuur, standaard in de midden en een stuurslot. ideaal!
als het stoeltje eraf is, blijft het een sportieve fiets.
als ik nu op de fiets zit met een rok, kan ik mijn benen netjes bij elkaar houden, hihi.
ik ben er dus heeeeel blij mee, ik kan rustig een scherpe bocht maken zonder dat het stoeltje dan in de weg zit.
succes!!

Hoi,

Ik heb een Union Unica met een bobike stoeltje. Ik ben wel dikker en had in de winkel voor ik zwanger was al uitgeprobeerd of het paste. Het past net en ook al hoef ik niet op de mannenmanier op te stappen even een behendigheidje erin krijgen was wel nodig.
Ik heb niet veel meer ruimte over. Alleen ik koop een fiets voor langere tijd hoop ik en zo'n moederfiets vond ik er echt raar uitzien dus wilde ik dat niet.
Ook niet omdat een vriendin zei (zelf ook dik) dat dikke vrouwen alleen op zo'n fiets passen met kinderstoeltje. Daar wewrd ik zo kwaad om dat ik perse die fiets niet wilde haha.
Succes

Reneke

Terug
Bovenaan