Mama's help! Koemelkallergie

[quote quote=10607580]Hooi, Onze dochter ging met 3 maanden over naar nutramigen lgg en knapte met een weekje op qua obstipatie. Onze zoon zit op de neocate en dat heeft langer geduurd en hij heeft nu nog regelmatig krampen. Hij is bijna 8 maanden. Ik weet niet of dat door de koemelk komt. Ik hoop dat je snel terecht kan bij de kinderarts. Ik zou sowieso niet op eigen houtje overstappen op neocate. Ook simpelweg omdat het 61 euro per potje is en daar doe je als je kindje 5 flessen van 180cc drinkt, zo’n 2.5 dag mee. Plus neocate is echt wel een stap verder en de weg terug is dan ook ingewikkelder. Ik zou nutramigen echt even de kans geven! En even voor je discussie met je huisarts… Onze kinderen hebben nooit eczeem gehad. Enkel buikklachten en luchtwegklachten en groeide als kool. Werden te klein geboren en zaten beide met 3 mnd boven de groeicurve. Simpelweg omdat ze als verzachting knetterveel wilde drinken. Beide met 6 weken op koemelkvrij voeding overgegaan. Ik was zelf een koemelkallergie baby ( heel erg en helemaal overheen gegroeid) dus ze zijn dan wat makkelijker met overzetten op andere voeding. Zo sorry lang verhaal. Maar succes! Gewoon op je strepen staan![/quote]
Wow wat een heftig verhal en wat deed je het goed. Ik snap het ook nu qua groei onze zoon is ook zo. Misschien was ik zelf ook allergisch op koemelk want ik weet van mijn moeder dat ik een huilbaby was met veel darmkramp ze gaf borstvoeding en ze zei dat ze lang geen melkproducten heeft gegeten omdat ze merkte dat ik daardoor rustiger was
Helemaal gelijk heb je zeker zal ik de kans geven aan Nutramigen. Het lijkt nu beter te gaan maar natuurlijk wil ik de gesprek met de kinderarts en ik zal me hierop goed voorbereiden

[quote quote=10607678]Onze jongste is nu 5 maanden en twee weken terug ook eindelijk naar de kinderarts voor extreem eczeem, veel overgeven, veel flessen vragen (kreeg al 7×210!!) maar gewicht en groei blijven in de normaal lijn. Lang moeten praten, van voor de kerst, maar toch eindelijk gehoord geworden en doorgestuurd. En ja hoor, koemelk. Wij kregen Novalac Novarice geadviseerd. Is romiger en dikker. Puur gemaakt op rijst basis. Binnen een paar dagen trok de uitslag als sneeuw voor de zon weg. Omdat de verzekering deze niet vergoed nu toch in overleg over naar Pepti. Niet alleen een arts kan zorgen voor die verklaring voor de vergoeding, ook bijv een dietist. Wellicht met je verhaal daar naar toe? Vrienden zijn met hun kindje naar zo’n zweverig vrouwtje geweest die dan met een pendel begon te zwaaien en zei: koemelk. Ook haar verklaring was voldoende voor de verzekering (ze zal vast en zeker ook een “echte” titel hebben gehad). Qua overstappen van voeding, relax, niet te snel en liefst echt in overleg.[/quote]
Heel erg bedankt voor je reactie ik ben blij om te horen dat met je kind beter gaat! CB arts gaf al verklaring maar onze verzekering accepteert alleen de verklaring van kinderarts geen idee waarom. Bedankt voor je steun en lieve woorden. Sterkte 

Nog even terugkomend op forlax, onze dochter is nu 6 weken oud en we hebben nu al 2 a 3 weken forlax voorgeschreven gekregen, dus is niet vanaf 6 maanden?

Terug
Bovenaan