Mama's met 2 kindjes of meer

Hoi,

Voor de mama's met 2 kindjes of meer hoe gaat het jullie af?

Ik vind het wel druk hoor met 2 kindjes.
Mijn dochter is 2,5 en Dane is dan nu 5 maanden.
In het begin moest ik echt even m'n draai vinden.
Rennen vliegen voor de 1 en dan weer voor de ander.
En je wilt ze allebei evenveel aandacht geven.

Nu ik mijn draai gevonden hebt gaat het wel goed al ben ik aan het eind van de middag echt uitgevloerd!.
Ik wist wel dat het drukker ging worden met een 2e maar het is drukker dan ik dacht haha!!
Ik vind het dan ook wel fijn om 2 daagjes te werken even een moment van ontspanning zo zie ik het!
Want ik heb het thuis veel drukker dan op mijn werk.

Maar ik geniet er wel helemaal van want het zijn 2 schatjes!!!!

Liefs Stefanie

ik heb er ook 2 scheelt misschien dat de mijnne wat schelen in leeftijd hoewel... Xander is net 6 geworden en Amy dan.. Amy moest na een week meteen mee in het schoolritme hier Xander moet elke dag om half 9 op school staan 12 uur weer halen 13 uur weer terug zijn en half 4 uit.. ook moet ze mee naar de voetbal en ook in het begin zwemles maar is nu voorbij hij heeft zn a en b hahaha

maar zometeen 6 sept begint het haasten weer.... op en neer naar school enzo... moet wel zegge vind van 0 naar 1 heftiger dan van 1 naar 2.....

liefs Danielle Amy 4,5 maand

Ik vind het met een tweede eigenlijk veel makkelijker, dan van 0 naar 1!! Bij ons zit er ook wel wat leeftijd tussen, de oudste is 4 en eentje van vijf maanden! De oudste doet ook alles zelf en zit ook op school, dus alle tijd voor de kleine!
Echt genieten, groetjes

Ook hier gaat het heel makkelijk, maar ik denk dat dat ook door het leeftijdverschil komt. Delani is 4,5 en rodin 5 maanden. Delani hoef ik niet meer te vermaken. Ze gaat lekker naar de speeltuin (bij ons voor de deur), spelen bij een vriendinnetje, kleuren of zet een dvdtje voor zichzelf op. Ze is al wat zelfstandig en dat scheelt denk ik een hele hoop! Ik heb haar uitgelegd dat mama nu veel met Rodin bezig zal zijn, omdat hij nog helemaal niets zelf kan en dat begrijpt ze en ze helpt me dan ook graag.
Peuters moet je natuurlijk nog bij heel veel dingen helpen en ze kunnen nog niet zelfstandig buiten spelen. Daardoor kom je soms handen, oren en ogen te kort.
Het heeft bijna 3 jaar geduurd voordat ik eindelijk zwanger was van Rodin, maar nu, achteraf gezien ben ik heel blij met het grotere leeftijdsverschil.

Ik kan me voorstellen dat je je werk dan als een dagje ontspanning ziet, haha!

Ik vind het verschil van 1 naar twee moeilijker dan van 2 naar drie, nu is JJ ook een supergemakkelijk kind hoor!
Hij draait wel met de rest mee.
Nu in de vakantie is het wel verschikkelijk druk, hier hebben ze ook 9 en een halve week vakantie ipv de 6 weken van jullie :s
Echt tijd voor 1 tegelijk heb i haast niet
Ik tel hard af naar 30 augustus, ruussssttt in de tent!

Nou ik vind het op sommige dagen ook indd best pittig!!! Yordi is geloof ik net zo oud als jouw dochtertje.( Ook voorjaarforum 2008 toch??) Yordi is ook 2,5 jaar en Quinn is nu bijna 5 maand.
In het begin vond ik het ook best wel wat hectisch allemaal, maar nu gaat het indd allemaal een stuk makkelijker. Alleen heb ik soms nog van die dagen dat ik blij ben wanneer ik weer aan het werk kan hahaha. Oh wat erg hé??!!! Dat zijn vooral van die dagen dat Yordi heerlijk dwars is en dan alles doet wat niet mag en niet luisterd. Dan kom je indd echt handen en ogen en oren te kort. En als Yordi ziek is( wat ook nog wel eens regelmatig gebeurd) dan vindt ik het ook best wel lastig, want Yordi vraagt dan heel veel aandacht, maar ik heb Quinn dan ook nog wat nog gewoon zijn flesje enzo moet hebben.
Ze zeggen geloof ik niet voor niets de eerste jaren zijn tropen jaren......

Maar ook ik geniet van mijn 2 heerlijke mannetjes.

Hoi Stefanie.

Ik moet zeggen dat 3 kindjes best druk is (Famke wordt in oktober 4, Bastiaan volgende maand 2 en Bregje is 5 maanden). Het is best lastig 3 van die ukkies met daarbij een baan en ook nog het huishouden. Maar aan de andere kant brengt het ook een hoop gezelligheid met zich mee. Ook hebben ze natuurlijk door het kleine leeftijdsverschil ook veel aan elkaar, met name de oudste 2 beginnen nu echt met elkaar te spelen. Druk, en ook echt wel een verschil met 2 kinderen, vind ik tenminste
Nienke

Wij hebben 3 meiden, Anne is 7, Renske net 4 en Lycke 5 mnd, maar moet zeggen echt drukker vind ik het niet met Lycke erbij, moet zeggen Lycke is ook superrrr makkelijk, hoor je echt nooit, speelt heel lief alleen in de box en Renske gaat sinds deze week ook naar school dus dat is ook lekker en als ik naar school moet en Lycke ligt op bed dan laat ik haar liggen, ben binnen 5 min weer terug, ga haar echt niet elke keer wakker maken, want dan slaapt ze bijna heel de dag niet

Terug
Bovenaan