Mama's met 2 kindjes of meer

Ik heb er ook twee. Vera is net 3 geworden en dan heb ik natuurlijk Olivia die bijna 5 maanden is.
In het begin vond ik het heel heftig, vanwege het huilen 's avonds van Olivia en dat ik 's middags nog zo vaak een speentje moest brengen. Maar inmiddels is het supermakkelijk. Ik vind het wel een heel gedoe om ze beiden 's ochtends naar het kdv te brengen. Vera is heel zelfstandig dus dat loopt wel, maar als dan die fles van Olivia zo lang duurt....grrrr

;)

Ook hier een mama met een kindje van bijna 2,5 (ook maart 2008 forum) en ik vind het ook wel heftig, ik vond de overgang van 1 naar 2 kindjes wel groot hoor. De oudste zit ook in de peuterpuberteit. Ik ben soms ook blij dat ik weer kan werken hoor! Maar wat vind ik het leuk, 2 van die mannetjes, ze zijn ook gek op elkaar. Wij twijfelen nu aan een derde, en dan ook wanneer, weer zo snel, of nog even wachten tot de oudsten op school zitten, maar ja, dan ben ik alweer 35.....

Ik vind het ook wel druk hoor. Een jongen van 9 met ADHD, een peutermeisje van bijna drie en dan Joost van 5 maanden, die nog eens voor van alles en nog wat allergisch blijkt te zijn.
Maar ik vind het meestal alleen maar reuzegezellig. Als ik dan aan tafel zit met mijn gezinnetje ben ik al die mindere momenten zo vergeten ;-)
Ik probeer 's middags nog wel even in bed te kruipen. Dan zit de oudste op school en mijn dochter en ik gaan dan gezellig samen in het grote bed even anderhalf uurtje slapen. Dan kunnen we er weer even tegenaan. Zeker omdat Joost soms voor een nachtvoeding komt, heb ik die rust wel nodig.
Verder doe ik in het huishouden het hoognodige, dat scheelt ook enorm in tijd en energie. Mijn man doet nu best veel in het huishouden, das wel fijn.

Superdruk! Werk, huishouden, honden, relatie, sociale leven en natuurlijk die twee prachtige meiden, maar damn, wat zijn die dagen kort :)

Het is wel een ander soort druk dan bij de eerste, niet zo stressen, maar ik ben het helemaal met je eens het is best aanpoten.

Hoi Meiden,

Klopt ik ben ook van het voorjaar08 forum.

Maar inderdaad ik denk dat het ook wat zwaarder is omdat de meeste van jullie al iets oudere kindjes hebben.
Een peuter van 2,5 moet vaak nog bezig gehouden worden verschoont worden en ze gaat nog niet naar school.
Toevallig gaat ze volgende week voor het eerst 1 middag en 1 ochtend naar de peuterspeelzaal.

Ik geniet ontzettend van de 2 kids!!!
Alleen is Mama af en toe uitgevloerd :)

Dat is waar zonnetje. Mijn dochter kwam, toen mijn oudste al 6 was. Die ging dus al lekker naar school. Maar nu schelen de middelste en de jongste maar 2 1/2 jaar. Dochterlief is nog niet zindelijk, heeft nog veel hulp bij alles nodig, en dan valt het soms wel vies tegen hoor.

Hier ook 2 kids...
En vond de stap van 1 naar 2 makkelijker als van geen naar 1 kind....
Dani draaide eigenlijk vrijwel gelijk mee met t ritme van yarah en probeer hem nu smiddags tegelijk met yarah het middag slaapje te laten doen!!
Wel is het werken idd wel ff ontspanning ja... dan de hele dag thuis rennen voor die 2....
Maar heb helemaal totaal geen spijt! Al merk ik wel dat mn sociaal leven wat minder is nu omdat ik met 2 minder snel ergens heen ga als toen yarah nog alleen was. Die legde ik gewoon overal in t camping bedje te slapen! Maar nu ze daar niet meer in slaapt vindt ik dat wel moeilijk om ergens heen te gaan! maar jaaaa

Groetjes Joyce
mama van Yarah 3 en dani 4,5 maand

Terug
Bovenaan