Man gaat vreemd

Dames,

Kennen jullie dat gevoel? Dat je in één keer keihard van die roze wolk afvalt? Je denkt samen te zijn met die perfecte man, maar komt er achter dat hij vreemd gaat, terwijl jij zwanger bent? Nou, ik kan jullie zeggen: het voelt alsof heel je wereld onder je voeten wegzakt, een klap in je gezicht.

Sinds kort heb ik een nieuwe app op mijn IPhone "Whats scan" (aanrader voor de dames die vermoeden dat hun man vreemdgaat) hiermee download je zijn whatsapp op jou telefoon. JE KAN DUS ALLES MEE LEZEN! Zonder dat hij dit ziet.

De reden dat ik dit heb gedownload en gebruik is omdat ik gewoon vóél dat hij dingen doet die niet kunnen. Niet omdat hij  niet lief is, me niet aanbid of dat we vaak ruzie hebben. Dat is het niet. Gewoon het gevoel. En vandaag is dat bevestigd. Helaas.

Hij appt dus met zijn ex vriendin, ze flirten met elkaar. Sturen foto's naar elkaar als ze aan het sporten zijn etc. Uit de gesprekken kan ik opmaken dat ze elkaar nog best aantrekkelijk vinden.

Ik heb mijn man hier nog niet mee geconfronteerd. Ik wil graag weten hoe ver dit gaat, maar eigenlijk ook niet.

Ik ben eigenlijk gewoon hopeloos en moést hier even mijn hart luchten.

Wat zouden jullie doen?

Groetjes

Hi Sofie,

Dat zal inderdaad niet leuk zijn om te lezen, maar van wat je schrijft is dat toch geen vreemd gaan? Ligt er natuurlijk aan wat je hanteert als 'vreemd gaan', maar flirten hoeft toch niet te betekenen dat er meer is dan dat?

Ik vind mijn ex-en ook nog fysiek aantrekkelijk (anders was ik nooit op ze gevallen), maar zou voor geen goud een relatie met ze willen. Het is niet voor niets uitgegaan omdat we totaal qua karakters niet bij elkaar passen.

Over die app die je gebruikt, dat vind ik echt heel ver gaan. Als ik hem was, zou ik me ook flink belazerd voelen. Zou oppassen hoe je hem met zijn flirten confronteert en hem vertelt hoe je er achter bent gekomen. Voor mij zou echt elke vorm van vertrouwen weg zijn als mij man me bespioneert. Vertrouwen is toch het belangrijkste in een relatie.

Mijn advies zou zijn, pas op dat je geen spoken ziet en dingen die er niet zijn. Je zou weleens meer kapot kunnen maken, dan wat zijn gedrag nu doet. Elke vrouw voelt zich weleens onzeker in een zwangerschap en hormonen werken dan ook niet mee. Praat met hem over die onzekerheid en dat je bang bent dat hij vreemd zal gaan.

Ligt er natuurlijk wel aan wat je met elkaar hebt afgesproken over flirten met anderen, maar lijkt mij redelijk naief om te denken dat je partner dat nooit doet of zal gaan doen als je bijvoorbeeld 20 jaar bij elkaar bent.

Sterkte (en delete die app)!

Anna

Lieve Sofie Rose,

Wat een vervelende situatie.. maar ik begrijp jou reactie.

Blijkbaar heeft hij stiekem contact met zijn ex, en dat maakt mij een beetje zorgen. Ik heb zelf een vergelijkbare situatie meegemaakt (alleen ik was niet zwanger) dit maakt het allemaal nog lastiger. Als er verder niks aan de hand is waarom moet het dan tijdens sporten en is hij hier niet open over tegen jou. Ik zou dan denken als het niks zou betekenen waarom moet het dan stiekem?

Waarschijnlijk zal hij niet blij zijn als hij weet dat je hem wantrouwt en controleert, maar aan de andere kant bleek jou gevoel wel te kloppen.
Ik heb mijn ex vriend hier toentertijd mee geconfronteerd alleen er was "niks" gebeurd. Als jou gevoel echt zegt dat het niet klopt en jij voelt je er niet fijn bij, dan zal ik het toch eerst even aan kijken. Mocht er wel iets aan de hand zijn tussen die twee.. dan zullen ze toch wel weer op een andere manier contact zoeken en dan kun jij niet mee kijken en weten wat ze samen allemaal bespreken.

Lastige situatie, en wat het beste is kun jij zelf alleen maar beslissen.
Mocht je behoefte hebben om te praten stuur me dan gerust een berichtje!

Liefs, Margot

Hoi Margot,

Bedankt voor je reactie. Fijn dat je mij begrijpt!

Ik kijk het inderdaad gewoon aan. Al vind ik het heel lastig hier nu niks over te zeggen. Mijn gevoel zegt gewoon dat het niet klopt.

Hoe ben jij hier mee omgegaan? Heb je hem meteen geconfronteerd? Of ook pas later?

Binnekort staat er bij mijn man weer een festival op de planning. Normaal heb ik daar absoluut geen problemen mee. Nu na dit, ben ik bang dat hij daar misschien ook dingen doet die niet kunnen. (En zo maak je jezelf gek).

Liefs,

Sofie

Hoi Anna,

Bedankt voor je reactie.

Mijn hormonen zullen inderdaad meespelen. Misschien overdrijf ik wel en is er niks aan de hand. Blijft het bij dat ene gesprek. Maar mijn gevoel zegt gewoon iets anders. Ik kan het je niet uitleggen.

Liefs

<p>Volg je gevoel (ook al is die niet altijd helemaal eerlijk tijdens de zwangerschap?).</p><p>Ik zal hem zeker niet op die manier confronteren, hiermee jaag je hem alleen maar weg, vertrouwen is beschadigd en misschien nog erger.. je jaagt hem in de armen van zn ex.</p><p>Wat ik zou doen is een keer als jullie samen op de bank zitten en jou telefoon 'toevallig' leeg is, vragen of je even via zijn telefoon een appje kan sturen naar een vriendin. Reageert hij geschrokken of raar kun je vragen waarom hij zo reageert. Mag het wel? Check snel zn lijst en vraag heel onschuldig waarom hij met zn ex appt. Zie je haar niet meer tussen zijn gesprekken staan, dan heeft hij die blijkbaar gewist en heeft hij inderdaad wat te verbergen.</p><p>Vind het echt super rot voor je, ik ken het gevoel. Het vreet je op en je word er diep ongelukkig van... maar vergeet niet dat je hoofd soms niet helemaal helder kan nadenken als je eenmaal die vermoedens hebt. Alles wat je ziet of denkt te zien lijkt op vreemdgaan, dat maakt het juist zo lastig.</p><p>Heel veel sterkte ermee en hou ons op de hoogte. Ook al ken ik je niet, je kan hier altijd je hart luchten!</p>

<p>Hooii..</p><p> </p><p>Ik heb die app ook gedownload en volg mijn man sinds gisteren avond en heeft contact net iemand die ik niet ken en hij stuurt net rot vannacht... hij is dj en moet vanavond draaien maar ze zat ervoor nog te vertellen dat ze thuis zit met een doodziek kind... </p><p>Daarnaast heeft hij haar gister ook geappt en die zijn verwijderd! Echt raar allemaal en ik ben nu al sinds gister avond helemaal van de wap.. hartkloppingen.. misselijk niks kunnen eten etc</p><p>Wat moet ik in hemelsnaam doen</p>

Terug
Bovenaan