Man is beetje 'klaar met de zwangerschap' (?)

Hoi allemaal!

Leuk om jullie verhalen te lezen op dit forum.
Ik ben vandaag een dagje thuis; helemaal kapot.

Vanmorgen had ik een heel vervelend moment met mijn man, en het ging niet eens over de zwangerschap maar..

.. ik heb vaak zo'n gevoel dat hij het niet fijn vindt dat de zwangerschap alles zo anders maakt. Ik probeer echt wel om niet alleen maar met het kindje bezig te zijn en denk dat me dat ook goed lukt. Maar ik wil ook uitgebreid mogen genieten van het idee dat ik over 7 weekjes mama ben, en hij papa.
Misschien vindt hij het nog bedreigend, misschien is het allemaal anders als het kindje er eenmaal is..
Hij heeft zo zijn eigen momenten waarop hij ineens beseft dat hij papa wordt, en daar heel intens van geniet. Maar voor hem mag het zich beperken tot die momentjes, geloof ik.

Ik heb het gevoel dat ik lang niet altijd gewoon zwanger mag zijn, maar me stoer aan het houden ben om toch vooral de indruk te wekken dat 'het gewone leven ook doorgaat'.

Hopelijk snapt iemand dit.. tips hoe ermee om te gaan?
Liefs Ilse

Hoi Ilse,
Heel herkenbaar. Ikzelf ervaar de weken waarin jij nu zit, zo vlak voor je verlof als het zwaarst. Eigenlijk wil je zelf alleen maar zwanger zijn, maar iedereen om je heen is heeft toch andere verwachtingen. Hun wereld draait toch gewoon door, zelfs als je papa wordt.
Als je wat meer kan uitrusten voel je jezelf beter en kan je het beter handelen. Geen zorgen, komt vanzelf op zijn pootjes.
groetjes, jessica

Inderdaad lekker uitrusten en genieten. En lekker veel bij de baby stil staan, als je man dat niet heeft, prima. Kun je niet veranderen (denk dat veel mannen dat hebben, die van mij in ieder geval wel) maar je hoeft jezelf ook niet aan te passen hoor! Heerlijk wegzwijmelen bij de gedachte aan je babytje moet altijd kunnen vind ik!

Hier heeft het ook lang geduurd voordat hij van kon genieten zoals ik dat doe...
En ik hoef nog maar 4 dagen....Het kwartje viel bij hem pas echt toen de gyn. tegen ons zei over 2 weken zijn jullie papa en mama, dit was 1,5 week geleden :)) (ivm geplande keizersnede).
Daarvoor moest ik ook gewoon maar doorgaan, gelukkig begrijp hij het nu veel beter is ook lekker thuis nu om samen de laatste dagen ¨samen¨ te vieren en vooral te genieten op wat komen gaat.

Het duurt gewoon wat langer bij de mannen denk ik, die zijn pas papa als ze de kleine in hun armen hebben en wij zijn nu al mama.....dat is denk ik het grootste verschil...

Pff vertel mij wat... Ik heb et idee of ik alleen zwanger ben......... manlief bemoeit zich nergens mee.... en zegt ook wel... het is omdat je dikker word maar anders zou ik niet eens weten dat je zwanger bent... ik doe oiok altijd alles zelf... dus ik zge waarom doe ik alles zelf? omdat jij het niet voor me doet.. ik moet wel.......

Zow herkenbaar.......

Meis geniet van de baby in je buik... en je vriend/man draait straks wel bij alshet zover is.

idd herkenbaar, mijn man heeft geloof twee keer gevoeld ana mijn buik nadat ik hem erop wees en voor de rest niet echt mee bezig, in ieder geval niet zo dat ik het merk maar dat zal wel maneigen zijn. jij moet gewoon genieten en je niks van hem aantrekken.

Denk ook wel dat het maneigen is, manlief is niet zo bot dat hij zegt dat ik me aanstel en probeert ook wel dingetjes te doen voor mij zoals zware dingen naar boven tillen en ons zoontje naar bed doen savonds maar hij is er verder ook niet echt mee bezig.
Was bij mn vorige zwangerschap net zo en op het moment dat de kleine geboren was liet hij hem amper los haha,

Liefs Marina

mannen puff.reageren totaal anders.
Maar als jullie Baby geboren is dan zal hij smelten...voor jullie twee.
Dus maak niet zo veel druk rust en zorg goed voor jou zelf.
GRT Emi

Terug
Bovenaan