Man is meer kraamvrouw dan ik

<p>Hallo, </p><p>Ik heb een kleintje van twee weken oud. Helaas heeft zij de eerste week in het ziekenhuis gelegen omdat ze heel misselijk was door het innemen van vuil vruchtwater. </p><p>Vanaf dat we thuis zijn, is het er niet makkelijker op geworden. De kleine heeft last van een verborgen reflux. Hierdoor slaapt ze heel slecht en huilt ze ontzettend veel. Ze heeft veel pijn en de artsen nemen ons tot nu toe niet serieus.</p><p>Mijn man wordt helemaal gek als de kleine huilt en wordt dan boos op haar, mij en de rest van de wereld. Ik probeer dan alles uit handen te nemen en zelf voor haar te zorgen. Ook met slapen ga ik dan wel beneden zitten met haar zodat hij wat kan slapen. Zonder slaap, wordt zijn humeur namelijk nog veel erger. </p><p>Er komt nauwelijks iets uit zijn handen. Op een goede dag helpt hij wat met het huishouden en verschoont hij een aantal luiers. Maar de rest ligt bij mij. Je zou bijna denken dat hij de kraamvrouw is. Ik heb geen steun van hem en ook niet de optie om bij te komen van een zware bevalling. </p><p>Ik heb hem al aangesproken op zijn gedrag en gezegd dat als hij het echt niet trekt, hij met iemand moet gaan praten of even wat voor zichzelf moet gaan doen. Dit doe hij dan heel even, maar bij het eerste huiltje valt hij terug in zijn gedrag. </p><p>Ik ben er helemaal klaar mee. Wat moet ik hier nu mee? </p>

Jeetje zeg wat ontzettend vervelend!! Aangezien het gesprek tussen jullie niet geholpen heeft hulp inschakelen van zijn en jou ouders??

of neem een keer op hoe hij reageert en laat hem dit zien/horen op een rustig moment. Misschien schrikt ie dan zo dat ie weer normaal gaat doen.
sterkte en gefeliciteerd met jullie kind!!

Hem lekker laten met de baby. Weet niet of je al de deur uit kunt zelf? Dan even zeggen dat je weggaat en hem achterlaten met de baby. Wat een slapjanus. Iedereen kan slecht tegen minder slaap maar dat zal de komende maanden nog wel zo blijven. Zegt de kraamhulp er niets van? 

Wat onwijs vervelend voor jou en ook voor je man! Een kleintje krijgen is een hele verandering en ik weet nog dat het mijn man ook wel eens teveel werd als onze zoon zoveel huilde. Ik kan me herinneren dat ik in de eerste week een keer heb gesnauwd, wie is hier nou bevallen, jij of ik? 
Maar goed, zijn er manieren waarop je kindje stil wordt? Bijvoorbeeld wandelen? Dan zou je je man er eens uit kunnen sturen voor een flinke wandeling. Heb jij even rust en heeft hij even fijne tijd samen met zijn kindje. Verder las ik laatst in een topic de tip om oordopjes in te doen. Dan komt het gehuil niet zo hard binnen. 

Blehh ik zou ook echt niet goed worden van zo'n vent. Hoe wad hij tijdens je zwangerschap? Wel betrokken en blij met de komst van de baby of niet? 
Het is gewoon heeeeel pittig, die eerste weken met jullie kleintje. Slaaptekort, nieuw rirme vinden, bijkomen van de bevalling. En baby's huilen nou eenmaal veel, het hele eerste jaar! En dat zal bij jullie waarschijnlijk nog wel erger zijn ivm de reflux. Niet fijn!
Maar je man moet echt een manier vinden om met het huilen om te gaan, anders gaat hij en jullie het ook samen niet trekken. Het is belangrijk dat je als team samenwerkt met een baby! 
Stuur hem er idd eens op uit met je kindje in de wandelwagen, dan heb jij ff een half uurtje rust. En t is moeilijk, maar ga eens alleem boodschappen doen/naar de kapper ofzo.. en laat je baby een uurtje bij je man. Dan zoekt hij het maar even uit en moet hij wel zelf een manier vinden om de baby stil te krijgen.
Het is nogal makkelijk nu voor hem omdat jij het automatisch overneemt als je baby huilt. Ik snap heel goed dat je dat doet, want het is jouw kindje en je wilt ervoor zorgen.. maar als je zelf een uurtje weg bent hoor je het niet en zoekt hij het maar uit! DOEN!!!!!!

Hoi 
Ik zou alleen weggaan alleen maar doen als je zeker weet dat t goed gaat als je man alleen thuis is met de kleine 
Maar mischien zelf gaan wandelen met je kleintje en je man even in alle rust wat klusjes in huis laten doen zodat hij het gehuil niet hoort dus wat rust heeft en jij als je terug komt en je huis ziet er weer netjes uit of als je flesvoeding geeft dat je man laten doen en zelf een half uurtje gaan douchen je man weet wat hij met de kleine moet doen jij even rust 

Het is net alsof ik naar mijn eigen verhaal aan het kijken ben. Ik weet hoe machteloos en alleen je je dan kan voelen. 
Mag ik vragen wat voor tips je al hebt gekregen voor haar verborgen reflux of wat je zelf al hebt geprobeert?
Wat betreft je partner is het voor anderen makkelijker gezegt dan gedaan of hem maar alleen met haar te laten. Ik merkte dat ik vooral heel bang was of het dan allemaal wel goed zou gaan en of hij haar dan wel kon troosten. Mn zoontje is nu 10 weken en nog merk ik dat hij het lastig vind als die veel huilt en hij hem niet stil krijgtz dat stukje frustratie blijft bij hem. ik denk dat wij vrouwen hier wat meer geduld voor hebben. 
Ookal word je nog niet echt serieus genomen door de artsen ( dit had ik ook ) blijf hulp vragen van CB of huisarts. je bent echt niet de enige en het gaat om jouw kleine meid die pijn heeft. 

Terug
Bovenaan