man minder zin in sex?!?!

Dag dames,

Ik moet even mijn ei kwijt want ik word hier gek van... Ik ben nu 21 weken zwanger, mijn man en ik kennen elkaar nu ongeveer 2 jaar. Sinds de zomer zijn we getrouwd en nu is er dus een liefdeskindje op komst. Dit zeg ik zo omdat we allebei eerder getrouwd zijn geweest en wat we nu samen hebben is een wereld van verschil met onze eerdere huwelijken. We zijn ontzettend gek op elkaar, van binnen en van buiten, het totale plaatje.

Op het sexuele vlak is (was) alles ook ontzettend goed, we gaan helemaal in elkaar op. Maar nou komt ie dus, mijn buik wordt langzaam groter, mijn man kan de baby ook voelen bewegen onder zijn handen  en zijn zin in sex verdwijnt dus als sneeuw voor de zon... En ik heb alleen  maar meer zin in sex.  Dat had ik al voor de zwangerschap maar dat is nu alleen maar nog meer. Ik lees wel eens stukjes van vrouwen die minder zin hebben, nou bij mij is dat dus andersom! En nou wil hij niet meer... Af en toe proberen we te vrijen maar zodra hij afgeleid is, wat nu dus heel snel gebeurt, dan is hij er qua gevoel meteen vanaf. (ook zichtbaar, als je begrijpt wat ik bedoel) En dan probeert hij smoesjes te verzinnen, zo van: het zal wel met mijn werk te maken hebben, of: ik denk dat ik niet zo goed in mijn energie zit. Nou ik trap er niet in, dat kan niet iedere keer! En hij heeft uiteindelijk toegegeven dat als hij mijn buik tegen zich aanvoelt dat dat dan raar is voor hem. Bij mijn buik krijgt hij tedere gevoelens, zeker als hij net de baby heeft voelen bewegen, en dan heeft hij moeite om sexuele gevoelens te krijgen.
Sorry hoor, maar af en toe vraag ik me dan af: wie is er hier nou het vrouwtje? Ik wil vaker dan hij!! Ik wou dat het eens andersom was, dat ik niet zoveel zin heb en hij wel. Ik word hier zo onzeker van. Dan denk ik dat hij mij niet meer opwindend vindt en dat hij dan uiteindelijk naar andere vrouwen gaat verlangen. Hij heeft in het begin van onze relatie wel eens gezegd als we het over vreemd gaan hadden: zolang de sex tussen ons goed zit, taal ik niet naar andere vrouwen. Wat moet ik nou? Ik mis die intimiteit zo, en ik hoef echt niet 3 keer per dag, gewoon een paar keer per week intiem samen zijn...

Hè, hè, dat lucht op, ik moest het even van me af schrijven. Dit zijn ook geen dingen die ik met mijn moeder of vriendinnen zou bespreken en nu kan ik het toch even kwijt. Ik hoop dat iemand nuttig advies heeft voor mij.

Groetjes,

anoniem1973
 
Ik ken dat probleem, alleen bij ons was het andersom.
Mijn vriend had ontzettend veel zin en ik had steeds minder zin (terwijl het voor de zwangerschap geen probleem was).
Maar nu moet ik zeggen   dat we het dan ook bij knuffelen en zoenen hielden (hij had mooi pech en gelukkig accepteerde hij dat).
Nu ben ik bijna 32 wkn zwanger en nu heb ik juist meer zin dan dat ik in de hele zwangerschap gehad heb. En gelukkig is m'n vriend daar nu ook nog steeds niet vies van... dus het kan altijd nog goedkomen. Laat 'm weten dat er niets kan gebeuren. Misschien is 'ie gewoon voorzichtig.

Groetjes Kim
 
hai meid,

ik weet waar je het over hebt. ik ben zelf iemand veel behoefte heet aan sex. en nu ik zwanger ben is dat nog meer geworden. ik ben nu 28 weken. mijn vriend vond het echt maar niks in het begin toen die kleine duidelijk ging bewegen.bang dat hij hem zou raken enzo.het verlangen was er wel maar er was een soort angst vanuit zijn kant.jij moet hem daar over heen helpen.verleid hem en dat zo dingen. sexy lingerie enzo.laat hem zien dat je buiten het feit dat je zwanger ben ook nog steeds sexy bent. en als hij het raar vindt dat hij je buik raakt dan probeer je het toch op andere manieren.dat je met je rug ofzo naar hem toe zit/staat.op je knieen.dat neemt vaak het beeld van het zwanger zijn weg.en hou zijn handen gweoon weg van je buik. wees gewoon wat dwingender.zeg hem dat de sperma goed is voor de zwangerschap enzo.
al deze dingen heb ik ook gedaan en het werkte prima . ik mag nu niet klagen.al blijft hij voorzichtiger.maar beter iets dan niets he.
have fun

groetjes tasja
 
Hoi anoniempje,

Ik denk dat dit een veel voorkomend `probleem` is hoor.
Tijdens mijn vorige zwngerschap was de sex bij ons nihil. Ik had er bijna geen behoefte aan en mijn vriend vond het een beetje een naar idee terwijl de baby daar in de buik zat.
Nu ben ik weer zwanger en we lopen weer tegen hetzelfde euvel aan haha..............

Wat betreft je verhaal omtrend vreemdgaan niet zo lang de sex goed is....ik denk dat dat nu niet telt. Je man zegt zelf dat hij vertederd is van je buik en ik denk dat die in de categorie van mijn vriend valt: Bang om de `baby` te raken tijdens de sex.
Ik kan het ook niet helpen maar sommige mannen denken nu eenmaal zo.........haha

Succes !!!
 
Ik sluit me helemaal bij het laatste aan! Ookik heb nu juiste méér zin in sex, dat schijnt door de hormonen te komen, en doordat alles goed doorbloed is en zo. Mijn vriend wil er echter ook weinig van weten, want hij heeft dan het idee dat hij de baby raakt. Hij weet dat dat niet echt zo is, maar hij kan het idee niet van zich afzetten dat de baby het merkt. Om me heen hoor ik van iedereen dat zij hetzelfde ervaren. Het is gewoon een heel bekend fenomeen, al is het voor ons wat minder!
Nog even geduld, straks wordt alles weer normaal..

groetjes Inge
 
Ik ben nu 16w4d zwanger en heb totaal geen zin in sex.
Me man hier in tegen natuurlijk nog gewoon wel.
Voor me zwangerschap was ik niet vies van sex, maar nu krijg ik eerder een afkeer ernaartoe...
En als ik dan eenmaal sex heb vind ik het ook niet erg en geniet ik wel.. maar me ertoe kunnen zetten of zin maken zit er totaal niet bij.
Ik hoop ook dat dit nog veranderd in de loop der tijd.
Gelukkig snap man lief het allemaal wel, maar ik vind t niet leuk voor hem.
Succes ermee allemaal meiden.

Dees
 

hoi anoniem

ik denk dat de meeste mensen met dit probleem worstelen. want de eerste 3 maanden heb je als vrouw meestal weinig zin ivm misselijkheid/vermoeidheid. en de maanden die erna volgen keert het tij weer om. de meeste mannen vinden het niet aantrekkelijk een buik en helemaal niet als ze erbij stil gaan staan dat er een baby in zit! dat zal ook wel de reden zijn dat "mister wienie" zal ik maar zeggen er onderweg mee stopt. mijn man vind het ook helemaal niets een vrouw met een zwangere buik terwijl me schoonvader wel eens heeft gezegd dat het ter spake kwam er totaal geen moeite te hebben gehad vroeger.het is gewoon het idee en het verschilt dus per man. die van mij gaat gewoon rennen voor me als ik ca 8 maanden heen  ben haha  want wil dan geen sex hebben maar ik dan heb juist heel erge zin. en na de bevalling zal het wel weer omdraaien,dan moet ik er echt niet aan denken!! maar ja me man heeft dan zijn vrouwtje weer voor hem "alleen"en wil dus wel. ach ik maak me er niet druk over je doet er niets aan en me man weet ook hoe het werkt na al 1 keer zwanger te zijn geweest,dus afentoe ieder wat water bij de wijn haha

groetjes esther
 
Hee hallo,

Wat een vervelend probleem he. Bij ons is het andersom.
De eerste 4 maanden hebben we veel gevreeen, gewoon zoals ook voor de zwangerschap ongeveer 4 keer in de week. Ik was wel erg moe, maar ik vind sex heerlijk, dus liet het daardoor niet bederven.

Maar nu heb ik dus geen zin meer,nou ja, geen zin.... Ik heb behoorlijke zin, maar ik vind het niet lekker meer. Het voelt zo anders aan, helemaal niet prettig. Ik kreeg al heel snel een buik dus die ging in de weg zitten,en mn vagina voelt zo anders aan.
Ik kan daar echt heel depri van worden. Het was altijd zooooo lekker, en ik mis het echt heel erg. Voor mijn vriend maakt het niet uit, hij begrijpt het goed, en hij voelt het ook anders nu, waardoor   het langer duurt voordat ie klaar komt,en dus bij mij pijn gaat doen. Bah, ik verlang zo naar ons oude sexleven.
Het gaat ons helemaal niet om de baby in mijn buik, maar het gevoel is gewoon anders. We kunnen geen standje vinden wat prettig is voor ons beide.
Wat wij wel regelmatig doen is orale sex. Standje 69 is dan ook perfect, ik kruip dan lekker boven op hem en dan kan mijn buik hangen, en zit dan niet in de weg.
Het klaarkomen gaat nu ook veel makkelijker en sneller. Dus daar geniet ik dan maar van, maar ik zal heel blij zijn als het kindje geboren is en ik weer helemaal hersteld ben. Daar kijken we echt naar uit.
Mijn vriend vind de baby in mijn buik geweldig en byzonder, maar kan dat gelukkig wel loskoppelen met sex.
Misschien is orale sex ook wat voor jullie, doe het dan in het donker dat hij je buik niet kan zien. En als je bang bent dat ie hierdoor vreemd gaat, is het misschien iets om hem dan maar te verwennen, zodat hij niks te kort komt.

Nou veel succes ermee, ik hoop dat het wat beter zal gaan.

Groetjes, Ris 30 weken
 
Terug
Bovenaan