Man of vriend na geregistreerd partnerschap

Hi! Over 2 weken doen wij geregistreerd partnerschap zodat alles is geregeld voordat de kleine komt. Maaar, ik twijfel.

Vinden jullie dat het je man is na partnerschap of moet je dan echt getrouwd zijn? Officieel is het je man maar het voelt toch iets anders. Wat zouden jullie zeggen?
 
Ik wissel nogal eens af ? nu we een dochter hebben zeg ik toch wel vaker mijn man dan vriend ☺️ ik heb nog wel mijn eigen achternaam.
 
Ik denk dat als ze geboren is het idd meer als man zou voelen. Ik neem dan wel zijn achternaam, maar toch voelt het alsof je zegt man dat mensen gelijk er vanuit gaan dat je echt getrouwd ben
 
Wij zijn ook geregistreerd partnerschap maar noemen elkaar nog vriend/vriendin. Dat voelt voor ons natuurlijker. Wij hebben het maar heel klein gevierd, een groot feest zou het misschien anders maken.
 
Ik noem mijn partner man. Ik wilde zelf heel graag trouwen, maar hij niet dus hebben de gulden middenweg gekozen, dus vind het dan wel prettig om man en vrouw te zeggen
 
Wij noemen elkaar vriend/vriendin. We hebben het ook puur voor de praktisch gedaan. Ik heb mijn eigen achternaam ook gehouden. Misschien willen we het ooit omzetten in een huwelijk. Dan vinden we het anders.
 
Wij hebben ook geregistreerd partnerschap gedaan. Maar noemen elkaar wel man en vrouw en hebben ook gekozen voor trouwringen. Wij hebben er een wel een hele dag van gemaakt met vrienden en naaste familie.
 
Terug
Bovenaan