Man of vriend na geregistreerd partnerschap

In het begin noemde ik hem nog vaak ‘mijn vriend’, maar ondertussen is het 15 jaar later en is hij zeker mijn man geworden. Ik heb zijn achternaam overgenomen en ook trouwringen genomen. Dat vind ik zelf een fijne meerwaarde.
 
Ja met ringen en zijn achternaam voelt het inderdaad ook meer als man en vrouw. Er wordt bij ons ook wel eens gevraagd of we getrouwd zijn en dan zeg ik gewoon ja. Gerigistreerd partnerschap is toch bijna hetzelfde!
 
Ik zeg ook man, wij hebben alleen een samenlevingscontract. Ik vond vriend de lading niet meer dekken nu we een gezin zijn. Al zegt mijn man nog steeds vriendin ?.
 
Hahaha echt alles door elkaar, met inderdaad zelfde dilemma. Vriend klinkt niet meer zo lekker, nu we een gezin zijn. Voor de grap noem ik hem wel eens partner (partnerschap, immers), maar ik merk dat mensen dan direct twijfelen of het een man of toch vrouw is. Niet dat dit erg is, maar ook weer ingewikkeld… Meestal dus man, ookal wil ik dat ooit nog een keer officieel maken.
 
Het is zeker wel je man want je bent gewoon getrouwd alleen onder andere voorwaarden. Dus gewoon je man zeggen!
 
Het word gewoon man hoor! In de toekomst gaan we nog echt trouwen maar in principe veranderd er dan niks, behalve het feest. Met man voelt het ook toch meer als echt gezin
 
Terug
Bovenaan