Man spreekt frustratie uit bij peuter..

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Momenteel lukt het mijn man niet zijn papadag in te vullen met onze peuter. Ik breng haar op deze dag zelfs nu 3 uurtjes naar de opvang zodat hij zijn handen even vrij heeft. <br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" />Ze is erg humeurig en als het aan hem ligt zet hij haar zo’n 3 uur nog voor de tv. Ik vind dit niet oké en dit resulteert in een gefrustreerde man die niet weet wat hij met haar “ontevreden” gedrag moet. Hij spreekt in haar bijzijn uit dat hij de dagen met haar geen fack aan vindt en het liefste werkt (op een boze manier).</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">ik vind dit echt niet oké… Ondertussen zit ik ook met mijn handen in het haar…. Iemand die mij misschien raad kan geven? :(</p>
 
Heel vervelend voor je en lastig met zon peuter kan je eigenlijk zo veel doen nu met die corona wat moeilijk natuurlijk maar dat je man je zo in de steek laat en ook zegt dat hij geen fuck vind met de dochter vind ik wel heel erg, mijn man en me dochter hebben sowieso elk donderdag papa dochter dag en dan zijn de ook echt hele dag niet thuis toen nog alles open was waren ze elk dag wel ergens en nu gaan ze samen naar oma en opa om samen wat te doen, moet zegen lastig voor je dat hij je gewoon niet helpt sterkte gewoon maat familie zus moeder of vrienden die je misschien kan helpen, en nog en vraag wouw hij wel en kind of is hij daarna zo geworden dat hij hulp nodig heeft? en dat hij ergens mee zit maar toch vind ik dit niet okey
 
Hoe komt het dat hij niet weet wat hij met je dochter moet doen? Wat doet hij normaal gesproken dan op zo'n dag? Lekker samen wandelen, knutselen, boekje lezen, muziek luisteren, naar de speeltuin, koekjes bakken. Je kunt zo ontzettend veel doen
 
Misschien is het een gevalletje oorzaak - gevolg? Volgens mij heeft papa vooral last van frustraties door corona en reageert hij dit nu af op een kind dat weinig terug kan doen behalve chagrijnig zijn. Denk dat papa eens goed in de spiegel moet kijken. Overigens vind ik dat je best tegen een peuter kunt zeggen dat je haar gedrag niet leuk of gezellig vindt, maar vloeken vind ik niet ok.
Ik denk dat t prima is dat je haar een paar uurtjes naar de opvang brengt. Dan heeft zij het in ieder geval naar haar zin.
En papa moet misschien maar eens wat nieuws gaan verzinnen! Het weer wordt beter dus misschien op ontdekkingstocht op de fiets of tijdens een wandeling? Boodschappen doen, oud papier en glas weg brengen, koekjes bakken, was in en uit de machine halen, kinetische zand.. dat zijn dingen die bij een peuter erg populair zijn. En dan kan ze tussen de taakjes door even spelen, of op de iPad of even tv kijken. 
 
Idd wat hierboven benoemd wordt, helemaal mee eens!

Elke maandag heeft mn man papadag (2 dochters hier, 3 jaar en 18 maanden) en ze hebben het altijd super leuk. Ook nu alle winkels enzo dicht zijn.

Ze gaan naar de speeltuin, naar de eendjes, zandkastelen bouwen op het strand, rondje op de fiets doen, koffie drinken bij oma, samen in de tuin werken, hele kunstwerken bouwen met de duplo etc etc...

Wij moeders moeten toch ook elke dag weer wat verzinnen nu de indoor speelboerderij dicht is? Dan kunnen papa's dat ook wel 1 dag per week doen, kom nou.

Ik vind het best triest dat je kindje zelfs naar de opvang gaat op papadag. Wat doet hij dan die uren? Gamen, op de bank hangen? Goh, luxe hoor... dat is het leven met kinderen nou eenmaal niet meer! Helaas! Zo te lezen hebben jullie 1 kindje waar alle tijd en aandacht naartoe kan gaan, genoeg papa's zorgen een dag voor 2 of meer kinderen. Je man heeft niks te klagen. Hij moet zn schouders eronder zetten en stoppen met dat gezeur!
 
Misschien kan je aan je man vragen hoe hij wil dat zijn dochter hem later herinnert en hoe ze hem zou beschrijven aan anderen? Ik bedoel het klinkt alsof je man iets meer naar zichzelf mag gaan kijken. Overigens zou ik ook zeggen, maar kan ik dat niet weten, dat je dochter ook nog humeuriger wordt als haar vader negatief aanwezig is.
 
Sommige mensen kunnen het gewoon echt (tijdelijk) niet. Kan die niet gewoon gaan werken zodat ie op alle andere dagen een leuke en niet gefrustreerde vader is? Werkte hier het beste ? ik heb geleerd om te accepteren dat je er niet uit kan halen Wat er niet in zit. Hier was het wel vooral babyfase en nu gaat het allemaal perfect. Maar geen vaste papadag meer hoor
 
Ja, wat Fleurol zegt klopt ook. Papadag is vooral leuk als papa het ook leuk vindt. Niet alle papa's zijn geschikt voor papadag. Misschien kan hij beter gewoon gaan werken en je kindje een dag extra naar de opvang, wat nu ook al deels gebeurt. Dan is iedereen beter af... en in het weekend kan hij haar gerust eens 1 op 1 meenemen naar de speeltuin of de bakker? Zo heeft hij ook zn 1 op 1 momenten met haar, maar is het geen hele dag achter elkaar..
 
Terug
Bovenaan