Man spreekt frustratie uit bij peuter..

Ik geloof dat je man lekker naar buiten moet met je dochter. Neem een bal mee, zoek een veldje en een uur is zo om. 
Dingen die onze kinderen ook erg leuk vinden; meegaan om de auto te wassen, steentjes gooien in het water, samen met duplo spelen, tekenen, fietsen, doktertje/politie/brandweer spelen, etc. En wellicht heeft je man ook een hobby (iets zonder beeldscherm) wat ze samen kunnen doen. Mijn man bouwt bijvoorbeeld graag dingen van hout, onze zoon neemt hij gewoon mee en die mag dan ook wat dingen doen (met schuurpapier aan de gang bijvoorbeeld). Hij kan zelf bepalen hoe hij zijn papa-dag invult en daardoor ook sturen om dingen te doen waar hij zelf ook lol aan heeft.
En ik kan je wel vertellen van tv-kijken worden mijn kinderen ook vaak chagerijnig, vooral drama als de tv weer uit moet. Onze kinderen mogen alleen in het weekend wat kijken. Doordeweek vind ik het niet nodig, er zijn zoveel andere dingen die je kan doen!
Heel veel succes!
 
Toen de dutjes steeds korter werden, ging de papadag ook niet meer. Hij was van overtuigd dat hij kon doorwerken en anders savonds het een en ander afmaken. 
Gevolg: vermoeide en chagrijnige man. 


toen heb ik afgedwongen voor een extra dag opvang, zodat het nog thuis gezellig bleef. 


Op de maandag wisselden we om de week de mama/papadag. 
papa kocht kinderspeelgoed die hij zelf tof vond: Duplo, knikkerbaan, uitgebreide treinsets. 
Soms speelde de peuter met iets anders, maar dan gingen ze naast elkaar spelen. :) 


Een vriend van ons sprak vaak met een andere vader af. Kids samen spelen, mannen samen kletsen. Dan is er iemand anders om ideeen uit te wisselen. 

 
 

Je man heeft die ruimte blijkbaar nodig. Wij weten natuurlijk verder niet wat voor persoon hij is en hoe hij verder in het leven staat.
maar praat met hem, wat gaat er in hem om dat hij zich zo afsluit en niet wilt investeren in de band met z'n dochter? Zit hij ergens mee, of speelt er iets op z'n werk? 
Het is ook wel zijn proces om in te zien hoe belangrijk zijn hechting is met jullie kind en gezin.. 
Het is als een koppel een eerste kind krijgt heel erg zoeken naar wat past bij jullie als gezin. Geef elkaar de ruimte maar vergeet daarnij nooit naar je gevoel te luisteren. Als vrouw zijnde moeten we de mannen toch een beetje sturen;) 
 
Terug
Bovenaan