Man weinig ondernemend en zit alleen op de bank

Het klinkt exact als mijn man en ik snap je frustratie helemaal.
ik ben alleen bang dat het niet zal veranderen. Zo zijn veel mannen nou eenmaal, ze zien het niet en vinden het allemaal wel best. Ik denk dat het beste wat je kan doen is heel duidelijk aangeven wat je verwacht en wanneer je wil dat het gebeurd is. Probeer je verwachtingen van hem bij te stellen, anders ben jij steeds teleurgesteld. 

Weet je hoe dat komt?? Ik had dit ook maar nu ze weg is doe ik alles gestructureerd en het gaat super. Doordat de vrouw alles doet gaat de man dus geen initiatief tonen. De schuld ligt echt bij de vrouw. Je neemt alles uit handen! Niet doen!!! De man kan meer dan je denkt naast zijn werk! Niet zo verzorgend zijn en vaker uit de keuken blijven, minder wassen etc. En communiceren met je man wat hem dwars zit en hoe hij wilt ipv aannames doen! Dus vrouwen stoppen met dat verwijt enzo. En denk is na waarom en waar die problemen zijn begonnen

Het lijkt of de man niks wilt doen en of op de bank wilt blijven hangen maar dat heeft een reden zoals ik hierboven aangeef. Wil je meer erover weten laat me weten. Ik ben een man en heb een hele andere kijk daarop. En daarnaast is opvoeding ook een ding waar vrouwen beter over moeten inlezen.

Ik heb het hier onlangs toevallig over gehad met mijn loopbaancoach. Feit is dat mannenbreinen anders zijn dan vrouwenbreinen en dat mannen vaak nu eenmaal de taken minder of anders zien dan vrouwen. Ik heb mij ook al enorm geërgerd aan het feit dat ik het huishouden rechthoud thuis en dat er weinig gebeurt zonder dat ik daar instructie voor heb gegeven. Of taken die half gebeuren (vb. Wanneer manlief de natte schone was gaat ophangen maar er hangt nog andere was op het droogrek, zal die andere was niet automatisch opgeplooid mee terugkomen, maar als een hoop in een mand naast het droogrek belanden). Zijn namelijk 2 aparte taken, zie je… Dus ik heb geleerd om echt heel concreet en duidelijk te communiceren wat ik verwacht/wil dat hij doet (voor elke wasmand natte was die naar het droogrek gaat, moet er ook 1 met droge was, liefst geplooid, terugkomen). Het helpt om samen rond de tafel te zitten en de taken te verdelen of duidelijk te maken wat je verwacht dat er ‘s avonds nog gebeurt wanneer de kleine in bed ligt en voor de tv aangaat (vb. nog een uurtje plannen maken voor de nieuwe baby of het nieuwe huis, een klus die nodig gedaan moet worden). Ik denk dat heldere communicatie hier je sterkte zal zijn. Wij hadden bijvoorbeeld ook een hele tijd een to do-lijst van de klussen in huis op de koelkast hangen. Dat hielp om overzicht te bewaren en al dan niet snel het 1 en ander op te lossen. Ik denk in ieder geval dat je zeker niet de enige bent met deze frustratie. Veel succes!

Terug
Bovenaan