Man wel of niet thuis na bevalling

Mijn vriend was de eerste dag thuis en was erg blij dat hij de tweede dag te werk kon. Ondanks dat we een leuke kraamverzorgster hadden, was 's avonds thuis zijn echt voldoende. Ik was erg blij dat hij zijn dagen had gepland nadat de kraamzorg weg was,dit gaf mij zekerheid en zorgde dat ik de eerste weken steeds iemand in de buurt had.
Mijn advies is echter dat je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt. Die intuitie die je als zwangere kan hebben, is soms echt helemaal geweldig en daar mag je lekker op vertrouwen.

Mijn man ging de eerste week aan het werk, terwijl de kraamverzorgster er dus was en was daarna 2 weken vrij. We hadden toen wel met de kraamverzorgster afgesproken dat zij iets later op de ochtend zou komen zodat ze er de eerste paar dagen eind vd middag nog was toen mijn man thuis kwam. Mijn man kwam volgens mij wel eerder thuis.
De week erna moest ik terug naar het ziekenhuis (ivm te hoge bloeddruk) waar ik nog een halve week heb gelegen, daar ging dus ook de vakantieweek van m'n man, gezellig.... Maar ja dat zijn dingen dat weet je nooit vantevoren. En ik vond het natuurlijk wel heel erg fijn dat hij mij en ons dochtertje elke dag of 2x daags kwam bezoeken!
Maar jullie moeten gewoon doen wat voor jullie het prettigste voelt, dit is voor iedereen weer anders natuurlijk.
Ik vond het ook wel fijn dat m'n man later nog eens vakantie op kon nemen, toen er al wat meer rust en ritme was, toen konden we er samen lekkerder van genieten.

Terug
Bovenaan