mand

Hallo allemaal,

Een vriendin van mij is uitgerekend in Januari.Nu wil ik haar graag een mand met cadeau's geven.Zo'n mand heeft een naam, alleen weet ik niet hoe dit heet en hoe ik dit moet gaan aanpakken. Heeft iemand ook weleens zo'n mand gekregen en/of gemaakt en heeft iemand tips voor mij?.Bedankt alvast.
Groetjes Ilona
 
Hoi Ilona
ik denk dat je een kraammand bedoelt?
Dit geef je als ze bevallen is en dan geloof ik met 9 kadootjes er zijn niet echt richtlijnen voor wat je erin doet hoor. Ik kreeg bijvoorbeeld: zwitsal produkten, rompertjes, bodylotion voor de mama en papa, boekjes, speentje en noem maar op.
Veel succes ermee.
 
hoi, dat is volgens mij de 10 dagen doos die jij bedoelt.Hierin kun je allerlei kleine kadootjes doen voor vader moeder en kind.Ik heb er ook al 1 gegeven en heb nu 3 zwangere vriendinnen voor wie ik het ook ga doen.
Ik doe er bijvoorbeeld zelfgemaakte kleertjes, badschuim, spuugdoekjes, een speeltje, een fles drank enz in.De naam komt eigenlijk van uit het kraambed, dvroeger had je 10 kraamdagen en dan voor iedere dag een kadootje.Succes!

groetjes ciska
 
Hoi, Wanneer je in google "kraammand" of "kraamcadeau" intoetst, kom je vast wel op ideeen.
Leuke dingen om te krijgen als je zwanger bent (dit zeg ik uit eigen ervaring) zijn bijvoorbeeld: zwangerschapsolie van Weleda (heerlijk voor op je buik), rompertjes, speeltjes voor het kindje, een badcape, verzorgingsprodukten voor het kindje (billencreme, bodylotion, dat soort zaken), een dekentje voor in de wieg, een speelkleed of een boek (aanrader: boek getiteld "wat je baby vertelt").
Veel plezier met samenstellen!
 
Zo'n mand heet simpelweg een kraammand (althans zo word het bij ons genoemd) en er zit voor elke dag van de kraamtijd een cadeautje in (bijv rompertje, flesje, voorleesboekje, rammelaar, pakje etc).
Hoewel de kraamverzorgster na 8 dagen weggaat en de kraamtijd er dan op zit, zitten er meestal 10 cadeautjes in zo'n mand, dat stamt geloof ik uit vroegere dagen toen een kraamvrouw nog wat langer hulp kreeg.

Succes,

N.
 
Volgens mij kan je het noemen wat je wilt, maar ik heb het over een kraammand, daar doe je 10 kadootjes in voor iedere dag 1, want de kraamtijd duurt 10 dagen. Je kan daar van alles in stoppen, een boekje,een rompertje, een speentje,een babypakje,slabbetjes, een knuffeltje noem het maar op. Gewoon kopen wat je leuk vind en wat bij je budget past, ook heel belangrijk, want het kost allemaal best veel. Ik ga er een maken voor mijn schoonzus.
veel plezier ermee.
els
 
Bij de geboorte van onze zoon kregen we van allebei de oma's een kraammand.
Ieder had erin gedaan wat ze zelf leuk vonden, veel voor de baby, iets voor de moeder en iets voor de vader en ook iets wat of ze zelf gemaakt hebben.
Voor zover ik weet zijn er geen speciale dingen waaraan zo'n kraammand meestal voldoet, het is geheel naar je eigen invulling.

Groetjes Mosy
 
ik heb er nog nooit 1 gekregen of gemaakt. maar het lijkt me duidelijk. koop bij xenos of hema of weet ik waar een mand. en koop dan babyspulletjes voor erin. luiers, shampoo, douchespul, zalfjes, rompertjes, sokjes, speeltjes....laat je fantasie maar gaan.

groetjes
 
Terug
Bovenaan