mand

Hallo,

zo'n mand heet een kraammand.
Wij hebben een kraammand gekregen bij de geboorte van onze kleine en er zaten acht cadeau's in (8 kraamdagen en voor elke dag 1 cadeau). Dagen waarop de kraamhulp er zal zijn zijn hiervoor aangehouden.
Voor ons zaten er cadeau's in voor paps, mams en de rest voor de kleine, erg leuk! Hier wat ideetjes, badspeeltjes, speelkleed, boxspeeltjes, bromtol, verzorgingscreme, luierpakje, sokjes, eerste schoentjes, foto-album, schriftje als dagboek voor de kleine (ouders die dit bijhouden), etcetera.

De spullen zaten trouwens bij ons in een rieten mand.

Veel succes ermee,

groet van een mama
 
Hoi Ilona,
Ik denk dat je een kraammand bedoelt?
Ik heb er ook vier in totaal gekregen na m'n bevalling.
Je kunt er van alles in doen hoor: zwitsal produkten (of van het kruidvat is net zo lekker en goedkoper), rompertjes, voorleesboekjes, speentjes, tuitbeker, lichaamsprodukten voor de papa en mama is ook altijd leuk, slabbetjes noem maar op.
Wat ook leuk is om te maken is een luiertaart. Je koopt een pak luiers en iedere luier rol je op en maak je vast met een strikje en dan bouw je hem op in lagen doorzichtig inpakpapier en klaar.
Ik hoop dat ik je op iedeetjes heb gebracht veel plezier met het maken ervan.
Groetjes wendy
 
Hoi Ilona,
Ik denk dat je een kraammand bedoelt?
bij mij zaten er verschillende dingen in zoals: Zwitsal produkten, voorleesboekjes, rammelaar, fopspeentje, anti lek beker, doucheprodukten voor de papa en mama, rompertjes, slabbetjes noem maar op.
Wat ook leuk is om te maken is een luiertaart. Je koopt een pak luiers en iedere luier rol je op en doet er een strikje om heb je dat gedaan dan bouw je hem laag voor laag op doorzichtig inpakpapier en klaar.
Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen en veel plezier met het maken ervan.
Groetjes wendy
 
Hoi Ilona,

Leuk dat je zo'n mand wilt gaan maken! Het heet een kraammand. Meestal bestaat zo'n mand uit een stuk of zeven/acht kadootjes, voor elke dag van de eerste kraamweek eentje. Het leukst is dan ook om die kraammand zo vroeg mogelijk in de kraamtijd te geven.

Om de kosten een beetje beperkt te houden, kun je kleine kadootjes kopen. Je kunt het dus zo gek maken als je zelf wilt.

Ideetjes voor in de mand:
babysokjes
rompertje
broekje/truitje
knuffeltje
rammelspeeltje
knisperboekje
speentje
babyshampoo/lotion/ander verzorgingsprodukt, bijvoorbeeld massageolie.
maar... vergeet ook de mama, en de papa, niet!
lekker douche/badspul voor mama
lekkere thee
iets voor bij het ontbijt/de koffie van de papa en de mama
voor papa: sigaar (tradioneel, moet de papa wel van houden!)
lijstje voor een foto
etc.

Ik hoop dat je hier verder mee kunt! Ik zou het zelf ook leuk vinden als ik zo'n mand zou krijgen, voor de geboorte van ons eerste kind dat we in december verwachten! Het is vooral leuk, omdat je dan elke dag (ook als er eens geen bezoek is) toch een feestelijk sfeertje is door de kadootjes! En vaak zijn kleine dingetjes juist erg leuk om te krijgen!

Groetjes,
Wensenkind
 
Hoi Ilona,

Bedoel je een 10 dagen mand?? Ik heb ze ook gehad met mijn bevallingen en dat is een erg leuk cadeau.. De mama mag dan elke dag een cadeautje uitpakken voor 10 dagen lang. Bij mij zaten er cadeautjes in voor mij en voor de kleine.

Succes

Groetjes Sas
 
Ik gaf een vriendin van me een `baby rescue kit` cadeau. Met daarin verschillende hulpmiddelen voor als de baby huilt. Bijvoorbeeld: een flesje voor als ie hongere heeft, een mutsje tegen de kou, een slabbetje als hij teruggeeft, een pamper, een trekmuziekje voor als ie zich eenzaam voelt, venkelthee voor bij krampjes en uiteindelijk oordopjes voor als de rest niet zou helpen. Hebben we erg om gelachen!
 
Terug
Bovenaan