mannelijk ego en vrouwelijke hormonen.....

botsen hier regelmatig in huis. Ik vind zelf natuurlijk dat ik helemaal niet onredelijk ben. Manlief was vanochtend al om 7.15 de deur uit en was pas om 17.30 thuis. Dan moet er dus nog gekookt worden, aangezien ik de kids aan het ophalen was, en er moet nog gegeten worden. Vervolgens moeten ze dan ook nog in bad en manlief moet om 19.15 weer weg om te trainen. En hij snapt dan totaal niet dat ik daar wat moeite mee heb. Nee, het hoort gewoon bij zijn nieuwe functie. Jammer dat deze functie niet samen gaat met een salarisverhoging of een auto van de zaak, dan zou ik het nog begrijpen.......
Grrrr, mannen!!!!!!!

Hou op schei uit! Hier is die botsing ook zo vaak! Vooral wat betreft het huishouden. Wij werken beide fulltime plus dat ik 's avonds vaak nog huiswerk moet maken, maar meneer verwacht wel dat het hele huishouden nog gedaan wordt en dat bij thuiskomst eem bordje eten klaarstaat....etc. ik ben z'n moeder niet! Dus bij deze.....heel herkenbaar:)

OOOHw zeker herkenbaar :D
Hier precies hetzelfde, ik moet stage lopen en vaak dubbele diensten (thuiszorg) als ik thuiskom doe ik het huishouden nog en als hij een x moet stofzuigen.
PFFFF dan zegt ie rustig, maar ik heb de hele dag gewerkt.

mannen hahah ik herken het gelukig niet.
Ik werk niet dus, ik wil zelf wel alleen het huishouden doen maar ik zit met meerdere hernia's dus soms lukt het echt niet dan pakt hij net zo makkelijk de stofzuiger of wat er dan ook moet gebeuren
Ben super trots op hem want, hij is int chauffeur en werk gemiddeld 60 uur per week.

Sterkte voor jullie lijkt me echt niet leuk.

Ik herken het gelukkig ook totaal niet. Mijn vriend is ook half acht weg en meestal ook pas rond half acht (s avonds) weer thuis. Ik ben rond zes uur thuis, dus eigenlijk koop ik altijd en dat vind ook geen probleem. En heb een vierdaagse werkweek, dus vrijdag doe ik altijd het 1 en ander in huis. Mijn vriend doet in het weekend weer meer, maar ja, ik doe nou eenmaal graag alles zelf. :)

Scheelt natuurlijk wel dat we geen kids hebben

Hoi,
Hier ook een mazzelaar! Vanwege mijn bekkeninstabiliteit kan ik ook niks meer in het huishouden doen en we hebben ook nog een klein mannetje van nog geen 2 jaar hier rondlopen.
Wij werken allebei onregelmatig(ik nu nog maar 2 dagen,zit deels in de ziektewet). Mijn man staat nu elke ochtend om 8 uur naast zijn bed om voor onze zoon te zorgen, zodat ik nog lekker kan blijven liggen. En dat is af en toe best pittig voor hem als je daarna gewoon nog een avond dienst van 3 tot 11 hebt. Daarnaast doet hij ook nog het huishouden. Daar moet ik wel regelmatig om vragen, maar goed, uit eindelijk doet hij het dan wel. Ben dus heel blij met mijn man! Ook al moet ik dan af en toe even zeuren haha.
Misschien een tip voor de dames wiens man niet mee helpt: laat je man even bovenstaande stukjes lezen. Dan zien ze dat het ook best anders kan!
Liefs,
Mar

Mijn man helpt ook heel goed mee in het huishouden, hij is 's ochtends om 05.15 weg en pas om 18.00 uur thuis. Aangezien ik 50% werk en in de middag rust moet nemen probeer ik wel zo veel mogelijk te doen, maar zware huishoudelijke taken lukken me niet. Gelukkig hoef ik het niet te vragen aan hem, hij doet het gewoon!
Gelukkig is ons zoontje al 6 dus die kan al veel zelf en is heel zelfstandig. Hij helpt mij zelfs ook vaak mee, soms met wat gesputter maar dat is logisch bij een ventje van 6. Al met al mag ik niet klagen. Ik baal er soms wel van dat ie dan in het weekend nog aan zijn auto ligt te sleutelen, maar dat is nou eenmaal zijn hobby en moet ook gebeuren. Deze week beginnen we met de babykamer, en dat zal een zorg minder zijn voor mij als die af is. :)

Terug
Bovenaan