mannen en babynamen....

hey,

jeetje, ik ben een paar dagen weg geweest en ik moet 4 pagina's bijlezen ;-) wel erg leuk natuurlijk!

o, o, bij mijn eerste waren we het,toen we eenmaal wisten dat het een meid werd, het snel eens over de naam. bij de tweede wist ik meteen na de echo hoe hij moest gaan heten. heel voorzichtig voorgelegd aan manlief. dit bleek hij niks te vinden. zelf verzinnen doet hij dan ook weer niet en naarmate te tijd verstreek bleef de naam toch echt in mijn gedachten en steeds weer voorzichtig gepijld hoe mijn man inmiddels erover dacht. ook andere namen voorgelegd: allemaal niet goedgekeurd en wat gebeurt er dan met de zwangere??? die kiest gevoelsmatig gewoon zelf!

dus na weken begon mijn man er toch aan te wennen (zonder dat het hardop definitief gekozen was) en al voor de geboorte was hij het helemaal met me eens en nu vindt hij het een ontzettend stoere naam dus ja.....het is goed gekomen.

nu zitten we weer in dit schuitje. vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was, wist ik dat het een meid zou worden en er viel me ook meteen een naam binnen waar ikzelf nog nooit van gehoord had, eenmaal terug van vakantie gaan googlen en die naam bestaat allang maar neemt niet weg dat de ervaring erg bijzonder is het van bovenaf ingefluisterd te krijgen, zoals ook bij mijn zoontje.

weer voorzichtig geintroduceerd en nu begint hij er toch weer aan te wennen en volgens mij vind hij het stiekem wel leuk alleen hij vindt het nog een een beetje onwenning dat ze nu al een naam heeft.

herkenbaar? of zijn jullie mannen meteen lyrisch over jullie ideeën?

groetjes

Bij onze dochter is het ongeveer het zelfde gegaan als bij jullie 2e... Als je het maar vaak genoeg zegt went manlief er gauw genoeg aan en vindt het vanzelf de leuktste naam ooit! Delani...

Voor deze hadden we al heel snel een meisjesnaam. Lana...
Tot dat er bij ons in de straat een Lenna werd geboren en toen hoefde het voor mij al niet meer. We wisten toen nog niet wat het werd, dus ik ging gauw op zoek naar een andere meisjesnaam. Uiteindelijk 2 namen die ik leuk vond bij elkaar gevoed. Mila en Lana = Milana...
Manlief had zich er al bij neer gelegd dat hij toch geen flikker te vertellen had over hoe het kind zou komen te heten ;) maar vond het ook een leuke naam.

Kort daarna zaten we samen een televisieprogamma te kijken en daar kwam ineens de leukste jongensnaam voorbij die we nog nooit hadden gehoord. We keken elkaar aan en zeiden, ja, dat is m! Een korte tijd later bleek dat we idd een zoon krijgen, dus dit is de 1e naam waar we het meteen allebei over eens waren :D

Het is een kwestie van onderhandelen geweest... zijn favo naam vind ik niks en zo was er andersom ook wat.
nu hebben we een naam die we beiden heel leuk vinden, maar dus niet iemands favoriet was.

De keus was ook niet onbeperkt, mijn man komt uit Egypte en we hadden in het verleden al afgesproken een islamtische naam te kiezen maar dan wel 1 die iets betekent (dus heb ik zo;n namenboekje compleet doorgenomen) en vooral: nederlanders moeten de naam normaal kunnen uitspreken!!
dat waren mijn voorwaarden en zo zijn we er prima uitgekomen al zeg ik het zelf

Hier zijn maar korte onderhandelingen geweest, omdat we vrij snel samen over een naam uit waren.
Voor een meisje hadden wij thirza. Maar blijkt later dat kennissen van ons een dochtertje kregen en noemde haar....... je raad het al.... thirza. Nou ik was toen meteen flink flauw. Maar het bleek dat we weer een jongetje krijgen, dus die naam stond nog van de vorige keer. Vorige keer moesten we kiezen tussen 2 namen en is het uiteindelijk yordi geworden. Nu vinden we nog steeds de andere naam die we toen hadden staan erg mooi, niemand in de familie of vriendenkring heeft die naam en hij past ook nog geen prima bij onze namen. Dus de keuze was snel gemaakt.

Liefs marielle

Haha herkenbaar!!
Meisjes naam weet ik al jaren, maar goed Frank moest het ook leuk vinden. Dat was zo, hij vond het direct prima, geen probleem. nooit gehoord dat hij het niks vond.

Totdat ik zwanger werd......................
Meisjesnaam hoefde niet over nagedacht worden. Maar jongensnaam wel.
Frank kwam met 2 suggesties en ik vond ze vreselijk. Ik kwam met een aantal suggesties, en die vond hij weer vreselijk!
Maar toen kwam: ja he Margreet ik ben al accoord (??) gegaan met de meisjesnaam, die heb jij besloten. Nou mag ik voor een jongensnaam kiezen.

He pardon? Nou dacht ut dus niet.
Weken lang het onderwerp maar wat gemeden. Toen heb ik op een dag een lijstje gemaakt.
Namen die ik mooi vind:
Met daar een stuk of 8 suggesties onder.
En toen, namen die ik niet mooi vind:
En daar had ik heel demonstratief de 2 namen neergezet die hij als suggestie had aangedragen.

Nu zijn we er een soort van uit, maar als ik zo lees moet ik gewoon mijn zin door blijven drammen. Eigenlijk wel vrouw eigen he.
Haha!

bij xander hadden we een meisjesnaam die we beide super vonden...

nu 2de lkeer zwanger jongensnaam kwamen we niet uit bij xander ook niet trouwens ja op de ok kamer....
en meisjesnaam is dezelfde als bij xander zijn ee nog steeds enorm gek op....

Ikzelf had eerst een andere naam in m,n hoofd,maar was er toch niet helemaal 100%achter,toen ben ik maar eens rond gaan kijken op internet want ik wilde een aparte naam,nou toen ik die vond vertelde ik dat tegen m,n vriend en die vond het ook meteen een mooie naam dus wij waren het snel eens,[gelukkig voor hem haha ik had toch m,n zin wel doorgedreven]
groetjes

Ohhhhhhhhhhhhhhhhh..... echt....... ho-pe-loos! We hebben nu twee namen die we alle twee leuk vinden, maar het uitzoeken. Wat een ramp :-S Dan kom ik met een suggestie en vervolgens kijkt meneer me aan alsof ik serieus overweeg om haar 'Poep' te noemen ofzo.

Terug
Bovenaan