Mannen gezocht! Ik daag jullie uit mannen!!!

Nee ik heb geen man nodig die 'pappa' wilt spelen voor m'n a.s. kind dat doet m'n manneke lief wel tzt.
NEE Ik ben zo giga benieuwd hoe  het met onze mannen gesteld is!!!
Het boek 'help ik heb m'n vrouw zwanger gemaakt', reikt volgens mij redelijk aan hetgeen wat de mannen moeten doorstaan/te verduren krijgen.

Maar ooooh wat ben ik benieuwd wat de mannen ervan vinden?! Hoe het met hun gaat? Hoe hun dit alles doorstaan? Wat moeten ze allemaal doorstaan? Tegen welke dingen lopen hun op?

Want eh zijn we er allemaal al niet achter dat zwangerschap niet allemaal rozegeur en maneschijn is?!

DUS MANNEN KOM MAAR OP ALS JE DURFT!!!!

gr
funkymum

Ok, hierbij je lang verwachte reactie van een man. (ik lijk wel een collectors item op deze site).

Mijn vrouw heeft de zwangerschap vanuit het boekje. Weliswaar was het wel een horror boek, maar toch. We begonnen na  8 weken  weken al met overmatig overgeven...wie kon het opruimen....juist. Mijn schoonmoeder... nee hoor ik. Alle aleergieen die ik zou kunnen hebben zijn nu weg. kom maar op met de babypoep in alle kleuren.

Nee, ik heb me in het begin enorm zorgen gemaakt aangezien je als man niets anders kunt doen dan erbij staan en proberen nog wat ondersteuning te bieden. En wat ik ook deed, ik kon niet voorkomen dat ziekenhuisopname een feit was. Mijn vrouw hield zelfs geen water binnen. Bijna uitgedroogd en totaal uitgeput heeft ze twee weken in het ziekenhuis gelegen om weer op krachten te komen. Infuus, maagsonde, we hebben het mogen meemaken. Echt dramatisch voor mijn   vrouw. En hoe ging het met mij? Erg rot om je vrouw daar te zien liggen en zelf geen ruk te kunnen doen. Machteloos gevoel waar ik veel moeite mee heb gehad.

Ok, eerste voorbeeld gehad. Het was niet allemaal kommer en kwel. Seks was ook practisch voorbij  namelijk. Leuk met zo''n libido als ik heb. Doe je het toch lekker   zelf zegt mijn vrouw is een opmerking die ik nog steeds aan het verwerken ben.

Daarnaast hebben wij een open relatie waarin wij alle gevoelens en gedachten delen met elkaar. Nou...........dat heb ik geweten. Er  gaan inderdaad iets meer gedachten en gevoelens door het lijf van mijn ega door dat leuke hormoontje. Gif is het.  

Maar gelukkig heeft   mijn vrouw ook last van alle kwaaltjes die er maar zijn:
-  Groeipijn
- Bandenpijn
- Tintelende handen, voeten en  weet ik veel wat noig meer tintelt.  
- Chronische moeheid (vooral  als ik in de buurt ben)
- Schelden, vloeken tieren. Ze kent zelfs meer scheldwoorden dan ondergetekende.  
-  Schoenen niet meer aan/ uit kunnen trekken.
- etc.  

Oh ja,  wat is nog vervelender dan een zwangere vrouw........een verkouden zwangere vrouw. Mijn echtgenote vindt het noodzakelijk haar sluim op te  hoesten op 2 cm afstand van mijn oor. op zich geen probleem, je houdt van je vrouw, maar midden in de nacht als ik in mijn REM slaap zit (iets wat uniek is) is dat toch niet zo lekker.    

Hoe onderga ik het. Gewoon erg goed. Ik kijk enorm uit naar de geboorte. Het doel heiligt af en toe de middelen. Want natuurlijk ben ik het ook wel eens zat met al dat gezeik. Maar ik denk maar steeds, het staat in geen verhouding tot wat mijn vrouw moet meemaken om de kleine ter wereld te krijgen/ brengen. Ik heb me nu moeten committen dat ik de eerste maanden alle kutklusjes moet doen. Zoek de verschillen met nu dacht ik nog.

Nee, wij kijken beiden erg uit naar de bevalling.

Ps: Kluun's boek was erg geestig. Ook van mijn vrouw gekregen (eigenbelang?). Grootste les, ga niet in discussie.

Dag "man" (van Julia?)

Geweldig, je berichtje!
Niet dat ik zo geniet van jullie ellende, maar wel des te meer van de manier waarop je het hebt opgeschreven. Je zal die humor denk ik wel nodig hebben in je situatie! Mijn vent is vanuit mijn oogpunt ook bewonderenswaardig geduldig en af en toe vraag ik me af of ik hetzelfde geduld zou kunnen opbrengen in een omgekeerde situatie... (we zullen het nooit weten, net als dat we nooit zullen weten of hij het volhoudt om zwanger te zijn, geen alcohol te drinken, gezond te eten etc. etc.) En dan heb ik een zwangerschap volgens het positieve boekje... inclusief zeer weinig ongemakken, godzijdank!

Veel succes en ik wens jullie een wolk van een kindje!

hahahahhahhaa!!!!!

GEweldig, zoals je het beschrijft. En hoe herkenbaar. Mijn man kan het op eenzelfde manier zeggen. Tja, je kunt inderdaad geen ruk doen voor je vrouw. Hij wilde bij mij ook ondersteunen terwijl ik boven de pot hing, maar toen heb ik hem ook met niet al teveel woorden en vooral veel schelden en vloeken weggejaagd. Erg behulpzaam, maar ik zat er ff niet op te wachten terwijl ik mijn maaginhoud eruit aan het gooien was.
Verder is ie inderdaad erg lief voor me geweest. (hij hoefde gelukkig niets van mij op te ruimen, redde het altijd net tot de pot)
Heel erg veel succes met de bevalling, dan zal dit gevoel van hulpeloosheiod nog eens versterkt worden, en ik hoop dat je snel je kleintje in je handen mag hebben en houden!!!!

Hoi allemaal

Ook mijn man is zo'n lefgozer.Hij leest altijd met me mee,maar nu daagde ik hem uit om zelf te reageren en nu is het niet zijn soort forum.kinderachtig he?
Maar tot nu toe doet hij netjes alles wat ik van hem mag en kan verwachten.
Dat mag dan ook wel.Het is de derde keer dat hij dit alles meemaakt.Ach en met uitzondering van de bekkenklachten gaat alles eigenlijk best voorspoedig.

Succes allemaal (ook de mannen ) met alle klachten en ongemakken

Groetjes Jes

DAMES MAG IK JULLIE APPLAUS VOOR ONZE EERSTE MAN DIE HEEFT GEREAGEERD!!

Toppie om een keer vanuit een mans perspectief alles te lezen. Idd niet dat het heerlijk is om andersmans ellende te lezen.
Maar het geeft je gewoon inzicht over hoe een man denkt en wat hij wel of niet meemaakt!!!

Dank je voor je reactie!!!!

Hahahahaha! Je kan het inderdaad erg leuk brengen! Gelukkig heb je wel door dat je vrouw de zwaarste klus heeft maar ik moet toegeven.....jullie mannen hebben het ook niet makkelijk.
Die van mij doet er ook alles aan om mij te verzorgen. Echt super!!!! Goed team dus met een onwijs speciaal doel...het op de wereld zetten van ons eigen kindje!

SUCCES ALLEMAAL EN DUS OOK DE MANNEN!
lfs ing

dag allemaal

ik ben mohammad en ben getrouwd met anna, we zijn al bijna 10 jaar samen en hebben 2 dochters van 3 en 7.
3 weken geleden was ik op werk en kreeg sms'je van mijn vrouw dat ik na mijn werk om 10 uur s,avonds naar een restaurant in het centrum moest komen.
ik wist echter niet wat er aan de hand was, toen kreeg ik te horen dat ze zwanger was van onze derde kind en het leukste was iedereen wist het en ik niet.
ze had de pil laten staan en dat had ze in overleg met haar moeder gedaan, achteraf had ze gedacht dat ik het erg zou vinden maar ik ben er behoorlijk blij mee.
maar het is wel zo ik moet nu wel alle toekomst plannen gaan aanpassen van mijn werk tot onze vakantie gewoon echt alles, dit kost allemaal tijd en ik moet het ook naast mijn werk doen, daarnaast ook de baby kamer weer klaar maken en van alles en nog wat.
mijn vrouw is vanaf nu al heel erg moe dat had ze met de eerste 2 kinderen niet met de tweede maand al.dus zou ik haar ook naast mijn werk veel meer tijd moeten geven om te rusten en ook meer in huishouden helpen.
ja hoe voelt dat, druk druk druk druk
sommigedames zeggen wel eens, ik draag het kind 9 maanden maar hoe bekijken de dames wat de heren wel niet allemaal moeten?
mijn ervaring is wel anders dan sommige mannen want ik geniet er wel van als mijn vrouw last van de hormonen heeft en ik geef haar ook wel de ruimte om er last van te hebben als ze daar zin in heeft, maar ik ken ook mannen die daarop terug reageren, ja dat moet je niet doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
verder geniet ik van de tijd en hoop weer na 7 maanden weer onze derde kind te mogen vasthouden.
gewoon voor je vrouw en je kinderen wezen en voor zorgen dat iedereen tevreden is in het gezin dan komt het altijd wel goed.

groeten mo

Terug
Bovenaan