mannen mee?

Hoi,

In een andere topic had ik me al even voorgesteld, maar in het kort nog maar even:
Wij hebben sinds juni 2006 een kinderwens en zitten inmiddels in de 1e ronde voor IUI (voor ons 1e kindje). Nu vroeg ik me af of jullie de mannen overal mee naar toe nemen?Van mij hoeft dat eigenlijk niet zo (vind het met mijn eigen werk al lastig genoeg), maar in de wachtkamer zie ik toch regelmatig mannen zitten.  Wat doen jullie (mannen?), heb er nog weinig over gelezen, dus dacht ik begin er maar eens een topic over  

veel liefs en ,
Jo

He Jo.

Inderdaad is het allemaal al lastig genoeg.
Ik neem mijn vriend alleen mee als de iui plaats vindt.
Met de controle van de eisprong enzo niet, maar ik vind dat hij er bij de iui wel bij moet zijn.
Als het op de normale weg had gekunnen was hij er wel bij, natuurlij, en ik vind het dan toch wel een speciaal moment.

Anders moet je elke keer allebei vrij nemen enzo, er gaat al zoveel tijd in zitten.

Succes met alles!

Gr. Cis

Hoi Cis,

Ik zat eigenlijk aan dezelfde 'constructie' te denken. Hij is bij mij ook niet meegeweest bij al die ei-controles, maar nu komt de IUI eraan en zat ik me af te vragen of hij daar wel of niet mee naar toe gaat (en wat ik graag wil dat hij doet...). Bedankt voor je reactie! En veel succes nog even met wachten (las ik in een ander topic!).

groetjes Jo

Hoi,

Wij overleggen altijd of het mogelijk is dat hij erbij is. Bij bijvoorbeeld een controle of de eisprong eraan komt (dus alleen een echo en dat was het), gaat hij meestal niet mee. Bij uitslagen natuurlijk altijd (wij zijn nog in dat stadium). Ik vind het niet nodig dat manlief vrijneemt voor een onderzoek dat echt binnen no-time gebeurd is.

Ik vertel meestal welk onderzoek ik krijg en of ik vind dat hij erbij moet zijn. Als ik het niet nodig vind en hij wel, gaat hij mee, anders niet.

Binnenkort krijg ik een HSG en daar wil ik wel iemand erbij hebben, maar manlief is net begonnen aan een nieuwe baan. Dan vind ik het ook ok als bijvoorbeeld mijn moeder meegaat.

Het is dus vooral een beetje overleggen hoe het uitkomt en waarvoor het is. Als wij aan IVF, IUI of dat soort dingen gaan beginnen, wil ik waarschijnlijk wel dat hij erbij is als "het" gebeurt.

Groetjes, Esk

Hoi,

Wij zaten ook met hetzelfde probleem. Bij uitslagen ging hubbie wel mee en ook bij de HSG. Bij de IUI's is hij niet meegegaan maar dan belde ik heb op zodra ik bij de gyn naar buiten stapte om te vragen of hij het ook zo lekker had gevonden    om xx.xx uur (de tijd van de IUI). Hier hadden wij allebei een goed gevoel bij, was dan toch even ons speciale momentje.
En gelukkig was de 3e keer raak en het resultaat ligt in z'n bedje te slapen!

Veel succes allemaal met de behandelingen en onderzoeken.

Liefs, Cath

Hoi allemaal,

Mijn man heeft een lastig beroep  om iedere keer vrij te nemen midden op de dag en halve dagen vrij nemen gaat helaas ook niet. Dus hebben wij besloten dat ik gewoon alleen ga naar de echo's en de IUI.
Hij moet  natuurlijk wel vrij nemen om zijn potje in te leveren.....  Wel bel ik hem altijd gelijk op als ik uit ZH kom, dan kunnen we even bijpraten!

Maar jullie  moeten natuurlijk doen waar jullie zelf een goed gevoel bij hebben!

Succes allemaal!
Groetjes toitoi

Hai meiden.

Ik wil ook even reageren.
wij hebben 6 IUI's gehad, die helaas allemaal teleurstellend zijn afgelopen.
en zijn nu bezig met onze eerste ICSI behandeling ( 22 eitjes, en donderdag punctie).
In het begin, dus tijdens de normale onderzoeken ben ik ook regelmatig alleen gegaan.
Maar na een ontzettende tegenvaller heeft mijn man besloten, om me nergens meer alleen naar toe te laten gaan.
ik ben omdat hij moest werken alleen naar het ziekenhuis gegaan voor onze eerste iui.
Na 2 uur daar in mijn eentje te hebben zitten wachten, kwam de gyn me halen en vertelde dat de iui niet doorging.
de score was minder dan 1 miljoen.
en voor hun een reden om er niet mee door te gaan.
Ik moest toen zelf naar huis rijden. en dat was een drama. ik was zo verdrietig.
Mijn man was inmiddels thuis van zijn werk, en toen ik hem zag bij thuiskomst, stortte ik in. het was zo emotioneel voor ons beide dat hij het niet meer over zijn hart kan verkrijgen me zoiets weer alleen te laten doen.
Na die ene keer zijn we naar een soort van prive kliniek gegaan.
daar zijn we nu nog onder behandeling.
En zijn nu met de eerste ICSI bezig.
Maar sinds die tijd is mijn man overal bij.

we hebben allebei een eigen bedrijf, en plannen onze afspraken aan het einde van de dag, eigenlijk altijd tussen 5 en 6 , waardoor het voor ons beide makkelijk te regelen is.

heel veel succes allemaal, dat alle wensen en dromen snel vervuld mogen worden.
Lieve groetjes SaarJ

Terug
Bovenaan