mannen mee?

Hoi,

Ik wilde toch even reageren.
Mijn man is altijd mee geweest. Wij moesten voor alle behandelingen naar het UMC in Utrecht, dit was ruim 1,15 uur rijden met de auto.
Gelukkig kreeg mijn man veel hulp en begrip van z'n werk, het heeft hem overigens heel veel snipper dagen gekost.
Hij heeft wel een aantal dagen terug gekregen zodat we nog met vakantie konden, 12 dagen Kreta voordat we gingen starten met IVF.

Persoonlijk vond ik dat hij ook best meekon, het enigste wat hij moest doorstaan was een kwakkie inleveren.
Ik heb de meest vreselijke onderzoeken, operaties en behandelingen moeten ondergaan.
Het is gelukkig allemaal niet voor niets geweest, we hebben nu een tweeling van 4 maand oud, een heeeeel groot wonder volgens de IFV arts die ons weinig kans had gegeven.
Dus dames...
Als het mogelijk is, neem die mannen gewoon mee, het is zwaar genoeg en het is prettig dat je iemand mee hebt die je begrijpt.
Wens jullie allen veel succes.

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)

Hallo allemaal,

Op het moment zitten wij in de eerste IUI poging. Ik  ben al een paar dagen  Puregon aan het spuiten en vrijdag hebben we een echo. Mijn vriend gaat de eerste keer overal mee naar toe. Ik hoop het niet, maar als er meerdere pogingen volgen, dan weet hij in ieder geval waar dat ik het over heb als ik voor een echo ben geweest of de IUI. Hij heeft een drukke baan, waarbij het vaak moeilijk is om vrij te krijgen. Hij zit vaak in het buitenland....ook zo lekker makkelijk. Maar de komende maanden gaat 'ons project' voor alles.  Ik vind het niet erg om alleen te gaan. Het is  dus niet zo dat hij er niet bij wil zijn, maar voor mij  hoeft hij niet bij elke echo aanwezig te zijn.  

Ik wens iedereen veel succes en alle geluk toe!

Wannabe a Mom

Ik heb afgelopen vrijdag mijn eerste IUI gehad en ik weet wel dat mijn vriend gewoon elke IUI mee gaat!! Hij mocht het 'waardevolle goedje' zelf inspuiten. Hij werd er helemaal bij betrokken. Zo kunnen we toch nog zeggen dat hij mij terplaatse heeft bevrucht.

Mijn man heeft zo kunnen regelen dat hij mee kan als ik naar het ziekenhuis moet. Als dit echt niet kan dan hoeft hij van mij niet persee mee, maar als ik de inseminatie krijg dan vind ik gewoon dat hij daarbij hoort te zijn. Onderzoeken is ook altijd wel fijn...maar niet noodzakelijk.
Gr. N

Hoi hoi,

Bij onze eerste keer in de medische molen, nu ruim drie jaar geleden ging het allemaal heel snel omdat ik wat laat naar het ziekenhuis gebeld had en is mijn man wel meegeweest naar de echo en de IUI. Ook de check up van de baarmoeder is hij meegeweest en maar goed want daar kwam ik echt belabberd uit van de pijn. Maar het was het waard want ondertussen hebben we een dochter van ruim 2,5 jaar.

Wij zijn nu begonnen voor een tweede kindje en nu gaat mijn man wel minder mee, ook omdat we niet altijd oppas hebben voor onze dochter als ik 's avonds moet komen. Maar voor de IUI zal hij wel meegaan. Zal, ja, want kreeg gisterenavond te horen dat de eerste poging niet zal doorgaan want mijn eicel was te vroeg gesprongen.   Dus meteen een maand op de wachtbank en beginnen met clomid om dit te vermijden. Maar ik denk dat ieder moet doen waar hij zich het beste bij voelt.

Veel succes!
Nina

alleen als ik weet dat er iets is dan moet ie mee!!!!
En dan gaat ie ook mee!!!
voor de rest is het heel moeilijk plannen voor hem, soms is het al moeilijk om zijn potje te vullen zeg maar.......dat gebeurt wel hoor en dan moet alles even wijken maar gezien zijn werk kan ie niet elke keer mee en eigenlijk vind ik dat wel best je bent met 5 minuten weer buiten en s avonds "feesten"we thuis wel evenna het insemineren.

groetjes angelica

Hoi Jo,

Ik denk dat jullie moeten doen waar je je het beste bij voelt, bij ons gaat mijn man alleen mee als er geinsemineerd gaat worden dan hebben we toch nog het idee dat we het samen hebben"gemaakt/ gedaan" (mocht het lukken!)

Groetjes Poq

Terug
Bovenaan