Mannen!!!! (of vrouw)

Hoi Dames

we hebben het heel veel over elkaar en onzelf, maar hoe zit het met de partners?

Ik word soms zo gek van die kerel van mij, afgelopen weekend echt goed boos geworden

Nu wordt het deze komende weken wel heel spannend, nog maar 4,5 week te gaan of eerder!
En het is zijn 2e maar net zo eng.
Daarbij ben ik geheel weggevallen, ik kan niet helpen of steunen of wat dan ook en dat is hij niet gewend. Hij steunt veel op mij, mede omdat hij geen ouders meer heeft.
Zijn manier is wegvluchten in bed, achter de pc of rookhol. Maar hij moet nu elke dag voor Mara zorgen.

Dus manlief is heel erg moe, slaapt heel slecht en gaat pas laat naar bed. Is erg chagrijnig, niet alleen ochtendhumeur. Had er dit weekend hoofdpijn bij en dumpte Mara in haar slaapkamer om te spelen en zelf in eigen bed gaan slapen.
Dat ging er bij mij niet in, hij probeert ook haar bij mij te dumpen zodat hij rust heeft.
Dat kan gewoon niet meer, we hebben niet voor niks thuiszorg! Ik was hellig!

Nu weet hij dit normaal ook wel hoor, maar het staat haaks op zijn eigen gedrag die hij tot 2 jaar geleden nog voluit kon hebben. Er is ook zoveel verandert in 2 jaar. Dus hij staat in dilemma.

De volgende dag was hij ook weer zichzelf, had zelf ook nagedacht en was weer een goede papa.
Maar dat ik hem zo duidelijk moest maken dat hij niet meer op mij kan steunen, dat vond ik echt niet leuk.
En ik was nog nooit zo boos op hem geweest.

Nog maar een paar weekjes gelukkig, maar 1 ding weet ik wel, mijn prinsesje-man mag ook dan gewoon zijn deel doen.
maar eerst maar bevallen, ik weet hoe eng hij dat vindt en hij is al kapot omdat hij mij nu al maandenlang ziet lijden.

Benieuwd hoe we deze weekjes doorkomen, hihihi wij zijn zwanger maar die mannen lijden ook wel hoor.

Hoi, ik merk ook dat de mijn ma het zwaar heeft. Hij moet opeens iets meer doen in het huishouden. Lees iets en wil nu al zijn moeder gaan vragen. Want tja hij werkt ook nog. Dan denk ik wel eens, hoe moet ik mij wel niet voelen als ik full time werk en het huishouden erbij doe. Hij werkt niet eens fulltime.
Hij vind het allemaal al snel pittig. Gelukkig doet hij wel dingen in het huishouden, daar heb ik geen klagen over , maar je hoort het daarna wel hihi.

De mannen zullen het nog zwaar gaan krijgen.

x yvone

Mijn vriend vind het ook vaak lastig. Dat komt ook omdat we zo vaak in het ziekenhuis zitten. En dan zit je toch elke keer weer met die zenuwen.

Het huishouden heeft hij meteen overgenomen toen ik de eerste bloeding kreeg. En hij vind het totaal niet erg om het te doen. Hij zegt juist zolang jij het maar niet doet haha. Koken doe ik verder en kleine dingen als wassen en opvouwen.

Ik heb eigenlijk niks te klagen over hem. Hij gaat om half 7 de deur uit en komt om 6 uur thuis maar klaagt nooit. :) dus mag in me handen knijpen met zo een man haha.

Klinkt bekend, mijn aanstaande doet nu al ruim 2,5 maand alles in huis van huishouden, boodschappen en de hond. daarnaast werkt hij 5 a 6 dagen en is vorige week ingestort en heeft van zijn baas vrij moeten nemen. niet omdat het alleemaal zo zwaar is hoor maar ook omdat onze zwangerschap al een tijdje niet lekker loopt dus ziekenhuis in en uit en ik die veel pijn heb. daarbij ook nog vorige jaar ontslagen ben dus extra stress waardoor hij snachts lag te piekeren, daarnaast is het onze eerste en is hij erg bang voor de bevalling en twijfeld aan zich zelf of hij straks wel een goeie vader is wat ik zeker weet. hij is vandaag weer gaan werken en tot even tot rust gekomen door samen leuke dingen te doen.
Hij gaat nu gewoon weer er tegen aan van 5 uur smorgens tot half 6 savonds en kookt dan en doet ook nog de rest

Heb ook een supervent,hij werkt 5 dagen en als ie dan vrij is het weekend ga ik om de week weekend werken,hij zorgt dan zo super voor de kids.ga met dochter naar het zwembad en als ik vraag hem te stofzuigen of de was te doen doet ie dat ook nog,daarnaast is ie superactief met de kids.
maar goed werk zelf nu ook nog 3 a 4 dagen in de zorg(nog 2,5 week dan lekker verlof)dus hebben het momenteel gewoo erg pittig samen het meeste huishouden komt dus wel op mij neer,maar dat vind ik niet meer dan normaal.hij doet wel de zwaarde klussen zoals wasmand naar boven(als ie thuis is)
kids in bad doen en helpen na het avondeten met opruimen,meer kan ik niet verlangen van hem.ook al zegt ie vaak:als niet meer gaat doe ik het.maar dat kan ik niet,voor hem is het ook druk en zwaar
dus ben heel tevreden met mn ventje hoor,mij hoor je net klagen,mag ook gezegend zijn met een goede zwangerschap met weinig kwalend n op vermoeidheid na en af en toe wat pijntjes

liefs jootje

Ik mag niet klagen. Af en toe wel omdat hij soms het werk gewoon niet ziet liggen :)
Ik heb 4 paarden aan huis staan en hij doet sinds een week of 6 de stallen mesten.Ook doet hij de paarden binnen halen als ik moet werken. Nu ben ik met verlof dus hoeft hij ze niet meer binnen of buiten te zetten maar hij doet ze wel mesten, hooi halen, stro afgooien enz. terwijl hij echt niets met paarden heeft. (hij is er eigenlijk doodsbang van).
Normaal deed mijn vader dit allemaal maar die is helaas afgelopen zomer overleden.
Hij moppert af en toe maar goed hij doet het wel.
Ook doet hij boven stofzuigen zodat ik dat ding niet de trap op hoef te slepen.

Verder is hij gewoon doodsbenauwd voor de bevalling. Hij denkt dat er complicaties gaan komen o.i.d. met mij of de baby, terwijl ik denk dat het allemaal wel goed komt.
Is ook wel weer erg lief zon bezorgde man!!:)

x Mirjam

Die van mij helpt ook super mee. Tuurlijk doet ie het niet zo goed als ik zou willen, maar ben al blij dat ik er niet alleen voor sta. Hij doet ook veel uit zichzelf, voordeel is dat ie vaak eerder thuis is dan ik en dan al bezig is als ik thuis kom. De echte vervelende klussen (quote van meneer ahaha) zoals het toilet schoonmaken doet ie echt niet, dus dat blijf ik maar bij houden .Maar goed dat weegt niet op tegen de maanden kattenbakschoonmaken die hij nu al doet.

Ik heb alleen het idee dat ie de boel een beetje onderschat straks na de bevalling. Hij blijft ook maar herhalen hoe jaloers hij is dat ik 16 weken vrij ben, maar ja wij hebben de tijd hard nodig. Daarnaast heeft ie zelf ook al 3 weken vrij geregeld.

Tis een schat verder, en mag mn handen dichtknijpen met m :)

Ook hier een redelijk behulpzame man. Ik moet wel zeggen dat hij bij de vorige zwangerschap behulpzamer was. Hij is zo'n typische man die het wel wil, maar het niet ziet. Aan afwassen heeft hij een hekel dus daar probeerd hij onderuit te komen. Ik ben toch alle dagen thuis is zijn commentaar. Tja, ik ben alle dagen thuis, maar doe bijna alles nog en zorg voor onze dochter van 2,5.

Mijn man doet nu de boodschappen, hij tilt de wasmanden naar boven, gaat stofzuigen, doet onze dochter in bad en helpt mee met de afwas. Volgende week gaan we samen de woonkamer nog even goed schoonmaken, dan helpt hij goed mee! Heb dus geen klagen op de afwas na hihi.

Tis wel zo dat toen ik in het zkh lag hij echt alles deed. Ik mocht zelfs geen wasje opvouwen haha. Als het maar echt moet, dan doet hij het wel.

Liefs ciomama

Terug
Bovenaan