Mannen...............zucht...........

Hoi alle aanstaande moeders,

Hebben jullie dit nu ook, of overdrijf ik (zoals mijn vriend wil doen geloven).

Ik heb een zoontje van 2 jaar oud en ben zwanger van de tweede. Ik ben eind juli uitgerekend en heb sinds een paar weken last van bekkeninstabiliteit. Had ik bij de eerste ook.

Ik heb een full time baan waarbij ik voornamelijk vanuit huis kan werken en dit daardoor heel goed kan combineren met kinderen. Klinkt allemaal heel erg leuk (met uitzondering van de bekkeninstabiliteit dan).

Nu is het zo dat mijn vriend al maanden kampt met gezondheidsproblemen.......met name in de weekeinden. Hij weigert hiervoor naar de huisarts te gaan. Door de weeks werk hij van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat met als gevolg dat ik alleen voor de verzorging en opvoeding van onze zoon en het huishouden opdraai. Tegen de tijd dat mijn vriend thuis is, ligt onze zoon gebadderd en wel al in bed. In de weekeinden is hij kennelijk dusdanig overwerkt en ziek, dat hij ziek in zijn bed blijft liggen. Het gevolg is dat ik ook dan overal alleen voor opdraai.

Zo denk ik dat het huis aan kant is (voor zover mogelijk met een kind van 2) en zo is het weer een zwijnenstal door een kind van 36.

Afgelopen weekeind was voor mij de maat vol. Nadat ik 's ochtends mijn vriend ontbijt op bed had gebracht, mijn zoon had verzorgt en uiteindelijk ook nog even de tijd vond om zelf snel een boterham naar binnen te werken, heb ik alle was uit de vertrekken van het huis geplukt en heb alles weggewassen, ontbijtrotzooi opgeruimd en de badkamer schoongeschrobt. Toen ik vroeg of meneer nog iets wilde hebben, kreeg ik te horen dat ik heel lelijk tegen hem deed en dat ik alles plichtsmatig deed. Er zat naar zijn mening geen gevoel/liefde bij en ik steunde hem niet. Nou vind ik sowieso dat mannen in het algemeen ontzettend kleinzerig zijn op het moment dat ze wat mankeren en de hogere toneelschool is jaloers op deze talenten (zieke mannen). Ineens kunnen ze niet meer normaal praten maar alleen nog maar zielig piepen en als je in hun buurt komt, gaan ze ook nog kreunen en zuchten........ maar de opmerking dat ik geen liefde toonde en hem niet steunde schoot bij mij echt in het verkeerde keelgat.

Waar is mijn steun als hij 's ochtends vroeg de deur uit rent en 's avonds laat weer thuis komt. Hij hoeft alleen maar aan zijn sleutels te denken op het moment dat hij weggaat. Ik moet oppas regelen etcetc. En in de weekeinden hoef ik ook niet op steun te rekenen, want dan is hij ziek en zielig. Ik zit in de 6e maand van mijn zwangerschap en loop met bekkeninstabiliteit. Aan het eind van de avond kan ik geen stap meer verzetten. Van de VK moet ik het rustiger aan gaan doen.......maar hoe???
Dit is wat ik hem gisteren heb voorgelegd. Uiteraard is dit geescalleerd en zag hij het toch allemaal anders.

Wat vinden jullie hier nu van?

Liefs,
Een overspannen moeder.

hoi Anoniempje,
zo te horen zit je er een eind doorheen.... ik snap je echt helemaal!! Echt geen leuke situatie!! Daar ik zelf nogal opvliegerig ben  had hij van mij al heel wat eerder iets te horen gekregen... maar gelukkig voor hem ben jij nogal zachtaardig volgens mij!!? Ow ik kan me heel goed indenken hoe je je voelt, mijn man piept niet snel ofzo.. maar je beschrijft het wel heeel duidelijk! Mijn tip is, maar dat moet je wel zelf willen , is een xtje een weekendje weg gaan! of alleen de zaterdag bijv. Ga er gezellig tussenuit met je kleine en laat hem ook eens een dag alles zelf doen?? Klinkt wel hard hé, maar zoals ik uit je verhaal lees heeft hij zijn eigen gedrag niet echt in de gaten??! Misschien dat hij dan ziet dat het niet normaal is dat hij bedient wordt ofzo... mijn eerste gedachte was: je bent zijn schoonmaakster toch niet?? Maar affijn... dat zijn mijn gedachten en ik weet natuurlijk niet hoe jij in mekaar steekt! Maar als ik jou was, zou ik er wel wat aan/mee gaan DOEN! Anders ben je kapot voor je bevalt!

Verder heel veel sterkte en hopelijk gaat hij zien wat er aan de hand is!!
Liefs!

Hey hey,

ben dan (nog) wel niet zwanger, maar wij zijn wel aan het klussen voor een tweede, en ik herken wel eea in je verhaal.

Manlief werkt 4 dagen in de week, en is op vrijdag altijd vrij en zorgt dan voor onze zoon van 1. Hij doet dan allerlei leuke dingen met hem, zwemmen, op visitie bij oma en opa, maar in huis gebeurt er verder niets. Hij zou moeten koken, maar ja, iets afhalen of een pizza in de oven gooien is makkelijker. Ook is het zo dat hij in het weekend vaak dingen plant en dat ik daar dan maar rekening mee moet houden en dus voor onze zoon moet zorgen, want ik wil niet dat hij steeds een oppas om zich heen heeft, hij gaat al twee dagen in de week naar een kdv.

Zelf werk ik 3 dagen in de week, en doe daarnaast het huishouden, kom amper aan mezelf toe.

Nou als ik jou verhaal lees, denk ik, is het wel verstandig om aan een tweede kindje te beginnen (ik zelf dan he) als mijn man niet verandert. Want jij bent zwanger, en hebt bekkeninstabiliteit, een drukke baan, zorg voor je zoontje en je man, en dan straks ook nog een kindje erbij.

Hoe reageerde je man toen je hem duidelijk had gemaakt waar je tegenaan loopt? Ik heb het van het weekend ook geprobeerd duidelijk te maken, maar hij kijkt er toch een beetje zo tegenaan van ja, dat zijn de 'taken'van een moeder/vrouw..... En dat ik moe ben, ja dat is hij ook.

Nou deze woorden zijn voor jou ook niet echt een steun, begin nu zelf een heel klaagverhaal naar jou toe, maar ik kan het ook niet echt met iemand delen, dan is zo'n forum af en toe wel lekker klagen....

Ik hoop dat jij en je man er samen uit komen en dat hij iets aan zijn vermoeidheidsklachten gaat doen zodat hij jou meer tot steun kan zijn. Enne, misschien heel hard gezegd hoor, waarom blijf je voor hem zorgen zoals ontbijt op bed?? Laat hem maar eens een tijdje, misschien dat hij het dan zelf gaat doen, en merkt hoe het is om toch door te gaan als je al moe bent....

Veel liefs en sterkte van Rina

Even heel kort gezegd: Ik zou hem een ultimatum stellen en ik zou zeggen tegen hem dat ik m met alle liefde wil verzorgen op voorwaarde dat hij eerst naar de dokter/ziekenhuis gaat voor onderzoek. Het feit dat hij daar niet aan mee wil werken klinkt mij erg vreemd in de oren. kan me toch niet voorstellen dat hij t zelf prettig vindt om zo zijn weekenden door te brengen Pas als blijkt dat hij echt wat mankeert (hoewel t dan wel vreemd is dat hij de hele week gewoon werkt), dan zou t ook logischer aanvoelen dat je voor hem moet zorgen. Kan het niet gewoon een burn-out zijn? Volgens mij zou hij gewoon een tijdje thuis moeten blijven. Kan hij gelijk zien wat jij allemaal doet op zo'n dag en in zo'n hele week;-)
Sterkte en hou ons op de hoogte he?

Hallo,

nou gelukkig heb ik die problemen niet. Ik heb een geweldige man die werkt, huishouden doet en ook nog tijd voor zichzelf en voor mij heeft.

Ik heb een tijdje wat probleempjes gehad. En omdat praten vaak niet helpt (dat escaleerd meestal) heb ik een soort dagboek. Ik schrijf daarin wat me dwars zit. lekker je hart luchten (dat doet meestal al goed). En als mijn man merkt dat er wat is leest hij dat dagboek. Zo weet hij wat er speelt. Hij kan dan terug schrijven (doet hij meestal niet) of erover praten. Maar mijn lieve man probeerd het mijn dat meestal naar me zin te maken en zelf te kijken naar een oplossing. Sorry ik ben gezegend met zo'n man.

Maar  wat betreft jouw man : stuur hem naar de dokter (en ander bekijkt hij het helemaal maar als hij weigerd). Schijnbaar zit hij er helemaal door heen. Is dan altijd makkelijk om je te laten hangen maar daar schiet niemand wat mee op.
Misschien kan hij beter een paar weken ziek melden, maar dat gaan makkelijker met een verklaring van een arts.
Verder, hou op met hem te betutelen. Doe alleen wat nodig is en jij je prettig bij voelt. Huishouden, je kindje en jezelf. Alles wat hij wil of nodig heeft doe je eens lekker niet. Ontbijt, strijk, zijn spullen opruimen, enz.   En eten koken ? sorry heb ik in het weekend geen zin in. maak wat makkelijks voor jezelf en de kind en laat hem zelf maar uitzoeken wat hij eet.
Het klink misschien hard maar hij moet wakker worden en wat aan de situatie doen. En hij kan pas inzien dat het verkeerd gaat als jij hem dat laat merken.

Ik hoop echt dat hij gaat veranderen en jij wat rust krijgt. ander zie ik het nog   misgaan met jou en je baby of tussen jullie.

Heel veel strekte

wat een liefelijke reacties allemaal hé Anoniempje...    Ik moest ff checken of ik alleen zo hard was, maar ik zie dat het er veel met me eens zijn...! heel veel sterkte iig en laat je niet helemaal in de puree stampen!! kinderen heb je niet alleen toch?? je kiest daar toch samen voor??! Mijn man doet gelukkig ook veel voor mij, maar ik kan me voorstellen dat het ontzettend frustrerend en vermoeiend is!!

Jullie hebben gelijk en in mijn achterhoofd weet ik natuurlijk ook wel dat dit een onhoudbare situatie is. Daarom heb ik vandaag zelf maar even contact opgenomen met de huisarts en een afspraak gemaakt voor morgenmiddag (voor hem natuurlijk). Ik zal hem er hoogstpersoonlijk naar toe schoppen en is meneer nog steeds eigenwijs en wenst niet te gaan, dan kan hij in zijn eigen sop gaarkoken.

Ik begrijp best dat als hij 50 uur of meer    in de week werkt, dat hij in het weekeinde moe is maar dat is zijn eigen keuze. Hij kan ook eerder naar huis toe komen. Bovendien werk ik ook 40 uur per week en heb daarnaast nog de zorg voor onze zoon en het huishouden. Bij elkaar opgeteld is dat meer dan 50 uur per week, dus als iemand in het weekeinde vertroeteld moet worden, dan ben ik dat wel!

Bedankt voor jullie ondersteunende woorden.......

Liefs.

Wat een verhaal. Nou, ik kan me voorstellen dat je er ziek van bent. Probeer bij je zelf het probleem goed in kaart te brengen.
* Deed hij voordat jullie kinderen hadden ook wat in het huishouden?
* Deed hij wat in het huishouden toen jullie 1 kindje hadden en voordat hij 'ziek' werd?
* Wat heb je zelf al gedaan om hem duidelijk te maken wat je van hem verwacht? Een rustig, goed gesprek kan soms wonderen doen. Vooral ik de ik-vorm.... ik vind het niet prettig dat je dit/dat doet, ik voel me er zo en zo door. Je verwachtingen uitspreken!!!  
* relativeer.....  is het echt zo erg als het lijkt? Of zie ik het niet helder meer door alle frustraties!
* Eis dat hij naar de dokter gaat. Hij is al maanden ziek volgens hem maar hij wil niet naar de dokter. Nou als hij niet wil gaan is het dus niet zo erg en mag je ook meer van hem verwachten. Hij kan nog werken dus hoe ziek is hij dan echt????? Of  is hij lui-ziek in het weekend en loopt hij weg voor zijn verantwoordelijkheden!  
* wij hem op zijn plichten als vader. Als hij echt ziek is,. moet er wat aan gedaan worden aan een zieke vader hefft jullie kind (en straks kinderen), ook niets.  
* Hij is je partner en dan mag ook verwachten dat hij je zo behandeld. Samen alles delen, ook luiers verschonen en voeden. Ook straks als je er 's nachts weer uit moet, zeker als je beiden werkt.

Als hij niet bijtrekt en je moet echt alles alleen doen, moet je je zelf wel afvragen of je met de juiste persoon samenwoont of getrouwd bent. Je lijkt dan meer zijn slaaf en zijn werkster dan dat jullie samen een leven hebben en samen kinderen opvoeden en groot brengen. Wil je dat je hele leven? Stel orde op zaken!!!

Terug
Bovenaan