Mannen

A

Anoniem

Guest
Ik ben benieuwd of er ook mensen zijn die dit herkennen.

ik ben eind augustus gestopt met de pil zit nu dus in de tweede ronde.

Maar mijn man is er op een hele andere manier mee bezig als ik.
Toen ik de eerste keer weer ongi werd was ik toch wel een beetje teleurgesteld en wilde dit met hem delen. Maar dat viel vies tegen. bleek dat hij er eigenlijk helemaal niet zo mee bezig was.
Hij staat er echt 100% achter hoor om proberen zwanger te raken, maar hij beleeft het allemaal heel anders.
hij heeft al een paar keer gezegd : maak je toch niet zo druk het komt vanzelf, je bent er veel te veel mee bezig.
Met als gevolg dat ik hem niet alles meer vertel omdat hij me dan mij het verwijt maakt dat ik er teveel mee bezig ben.
ik voel me er een beetje eenzaam in.
morgen is mijn NOD, en hij weet dat niet eens, hij vraagt er niet naar en ik durf er bijna niet meer over te beginnen.
Hij wilde zelfs een keer niet klussen op de dag van mn eisprong omdat hij moe was, en het klussen wel leuk moet blijven. Hij zei dat hij het druk had gehad op zn werk en dattie wilde slapen.
Hij sliep binnen 5 minuten, en ik heb tot 03.00 wakker gelegen.
zou dit nou gewoon het verschil zijn tussen mannen en vrouwen ?
Want dat is wat het volgens mijn man is.
hoe denken jullie erover ?

Tja mijn ervaring is heel anders. Wij zijn ook sinds augustus bezig en mijn vriend is heel meelevend. Hij vraagt elke dag wel of het al mijn vruchtbare dagen zijn en of ik niet een test moet doen (op de meest vreemde momenten hahaha). Hij vindt het echt heel erg leuk en zoekt ook vanalles op op internet wat wel en niet mag. Van de week was hij met zijn moeder babyfoto's van hemzelf aan het bekijken (niemand weet dat we bezig zijn hoor, ook zij niet). Dus tja, het kan ook anders. Ik vind het heel vervelend voor je en ik hoop dat hij een beetje bijdraait want het is niet leuk om het gevoel te hebben dat je dit in je eentje doet.

Groetjes, Aurora
http://aurora.web-log.nl

He Sophie,

Ik herken mezelf wel in jouw situatie hoor... Ik ben zelf meer een onderzoekstype, dus ik ben veel meer belezen dan mijn vriend, die enkel de krant vast pakt om te lezen... Dus, ik heb ook zo eens een nachtje gefrustreerd doorgebracht... De volgende dag hoogoplopende ruzie gehad... ik beschuldigde hem er zelfs van dat hij precies geen kinderen wou.... Tot bleek dat hij eigenlijk gewoon niet goed op de hoogte was van de gang van zaken... Hij wist wel van alles een beetje, maar lang niet alles... Hij vond het niet leuk omdat het moest... totdat ik zei dat ik er van nature wel al sowieso moest mee bezig zijn, bepalen wanneer de vruchtbare dagen zijn, temperatuur nemen, ik moest dan ook maar initiatief nemen,... hij zou wel ondergaan...
Ja mijn hoela, je hebt elkaar echt nodig,... nu zitten we (eindelijk) op dezelfde golflengte en gaat het echt wel al een pak beter, maar die gesprekken, daar moet je ook door denk ik... Weten waarop en waaraan zodat je nooit voor verrassingen komt te staan vind ik heel belangrijk...

Succes ermee,
Erika

Ronde 2...... houd het voor je man dan ook ontspannend aub.... ik bedoel dit niet verkeerd hoor, maar als je in ronde 21 zit net als ik....pfffffff.... dan is het nog heel vaak op uur en tijd klussen en daar wordt je echt niet vrolijk van (geloof me)......

Succes Lill

Ik herken je situatie volkomen. Ik zit nu in ronde 8 en mijn vriend wil wel graag kinderen, maar heeft ook de instelling van het lukt vanzelf nog wel een keer.
Ik vertel mijn vriend ook niet meer wanneer ik in mijn vruchtbare dagen ben en probeer zo min mogelijk over kinderen te beginnen. Hij werd namelijk een keer kwaad dat ik er teveel mee bezig was (was aan het temperaturen). Sindsdien temperatuur ik niet meer in de slaapkamer, maar loop eerst naar de wc en temp dan even. Zo weet hij niet dat ik dat doe.

Eigenlijk zonde dat je zulke dingen niet kunt delen, maar mijn vriend is ervan overtuigd dat hij zuperzaad heeft en dat hulpdmiddelen niet nodig zijn.

Wij klussen nu ook niet altijd op het goede moment, probeer in ieder geval 1 keer te mikken in de vruchtbare tijd en dat lukt me meestal wel. Heel raar, maar net in mijn vruchtbare dagen zegt mijn vriend altijd...kom gaan we een kindje maken. Vind ik altijd wel grappig.

Succes met klussen en voel je niet alleen.

Knufs Ivy

Ook ik herken het. Vriend wilde zelfs niet geloven dat je maar een paar dagen per maand vruchtbaar bent. Wilde vorige maand ook niet verplicht opdraven en was moe, ik janken, en wat bleek later: juist in die ruzieavonden was inderdaad mijn eisprong geweest.

Ik probeer me nu maar wat minder druk te maken en te fixeren op klussen op de juiste dagen.

Tja, sorry dat ik het zeg hoor, maar je man heeft echt wel een beetje gelijk! Je bent pas bezig en het moet ook leuk blijven!
Is niet kwaad bedoeld, maar ik kan hem wel begrijpen. Probeer op de eerste plaats van elkaar te genieten, je zult zien, het komt (hopelijk natuurlijk) vanzelf wel. Zo is het bij ons ook gegaan.

Wij hebben gewoon gezegd, we stoppen met de pil en dan zien we het wel. Nou, de eerste 3 maanden niks, we gaan op vakantie, denken er helemaal niet over na en ja hoor harstikke zwanger teruggekomen! Het is zelfs een spontane tweeling geworden!

hoi hoi,mijn vriend is er ook heel anders ee bezig dan ik!!!we hebben er ook wel is ruzie om hehad,maar nu gaat het beter,mijn vriend wil een kind uit liefde en niet uit een moedje,ik ga er nu makkelijker mee om,en dat gaat goed,me vriend wil ook graag kinderen maar leeft wel met me mee als ik ongi ben geworden sucses gr manuela,p.s praat erover met je man hoe jij je voelt.

Terug
Bovenaan