mannen!@#$#%

mijn man vind het leuk om samen spulletjes uit te zoeken.als ik het zo lees heb ik daar geluk mee.nou moet ik er wel bij vertellen dat hij bij zijn ex 1 zoon heeft en ik had ook al twee.mijn ex bemoeide zich ook nergens mee en mijn man mocht zich van zijn ex nergens mee bemoeien.dus denk ik dat het daar van komt.vind het wel leuk op deze manier.groetjes gea bijna 19 weken.
 
Mijn man is erg betrokken, gaat vrijwel elke controle mee naar de VK en is ook gewoon mee op jacht geweest voor spulletjes en heeft mee de babykamer op orde gemaakt.
Toch merk ik wel dat het voor hem heel anders is dan voor mij.
Ten eeste is het voor hem veel abstracter, en duurde het ook langer voordat hij echt enthousiast werd (nu ik eenmaal een flinke buik heb en hij de baby kan voelen is het voor hem een stuk leuker en echter dan in het begin).
Ten tweede is hij veel praktischer dan ik. Hij kan zich echt uitleven in het schilderen van de babykamer, het ophangen van schilderijtjes en het lay-outen van de geboortekaartjes, terwijl ik meer een dromer ben (over hoe het allemaal gaat worden, over welke spulletjes we nodig hebben etc. Het kost me ook veel meer tijd om beslissingen te nemen!). Het is eigenlijk maar goed dat ik hem heb, want ik weet niet of het anders nu al af zou zijn.

Ik hoop voor je dat je man snel een beetje bijtrekt, in elk geval lijkt het me de moeite waard om eens met hem te bespreken hoe hij tegen de zwangerschap en het vaderschap aankijkt. Ik kan me voorstellen dat het voor hem ook wel heel frustrerend kan zijn, dat jij vanalles voelt en al een contact met jullie kindje op kunt bouwen, terwijl het voor hem nog allemaal heel ver weg is.

Sterkte,

N.
 
Lieve Anoniem,

Ik vind het echt heel erg voor je dat je partner niet lief voor je is nu je zwanger bent. Ik heb een beetje het gevoel dat je daardoor heel eenzaam bent terwijl je juist nu heel veel steun en aandacht kan gebruiken.

Mag ik je vragen of je man wel graag vader wil worden? Was hij wel blij toen je vertelde dat jullie een kindje gaan krijgen? Is het iemand die nooit zo erg zijn gevoelens uit of is dit exeptioneel gedrag? Misschien voelt hij zich buitengesloten omdat jij de baby draagt en hij dat niet kan? Sommige mannen schijnen daar last van te hebben namelijk.

Ik voel erg met je mee maar ik moet de anoniem van 12.12 uur wel een beetje gelijk geven, het is wel erg bot als hij je zo afwijst nu je zwanger bent en hij zich niet interesseert voor alles wat met jullie kindje te maken heeft. Ik zeg dit niet om lullig te doen trouwens maar uit symphatie voor jou, het lijkt me echt vreselijk namelijk.

Ik hoop voor jou dat hij nog verandert in de loop van de zwangerschap want hij is straks wel vader van een baby die heel erg veel aandacht nodig heeft en waar jullie de rest van jullie leven aan vast zitten. Kan me voorstellen dat je je rot voelt.

Laat je nog eens horen hoe het nu gaat en hoe jij je voelt?

Sterkte en veel liefs,

Annemieke
 
Hoihoi,

Ik ben het met Annemieke eens.
Vind 't ook rot voor je, maar je moet wel even zelf je mond opentrekken, hoor.
Zo van:

"Nou, ik vraag wat je ervan vind."
"Welke kleur vind jij mooier?"

En dan geen genoegen nemen met een afgedankt antwoord.
Jullie kiezen toch ook samen de naam, neem ik aan...
Succes
 
Hoi,

Nou gelukkig is mijn vriend wel erg betrokken, hij luisterd inderdaad of die het hartje kan horen en we voelen samen naar de lichte schopjes die we nu kunnen voelen.

En wat betreft de spulletjes doen we ook altijd samen als hij er niet bij is dan vind ie dat zelfs erg.
Wat bof ik dan eigenlijk!!

Ik ben nu 23 weken zwanger.

Het enige wat bij ons een beetje speelt is dat hij soms vergeet dat ik zwanger ben in het feit dat ik niet nachten door kan gaan zoals op visite bij vriendenetc.. en dat begrijpt ie of vergeet ie soms. En hij gaat dan ook nog best vaak stappen in het weekend.
Maar ja...
ik moet niet zeuren,voor de rest staat ie altijd voor me klaar.

groetjes 23 weken
 
Hi meiden,
Ik trek dus juist wel mijn mond open ben nu 31wk.
Dan zeg ik bv over t dekentje vind jij blauw of geel of een andere kleur leuker.
Krijg ik als antwoordt dat het hem niet uitmaakt hij is toch een man???
En die houdt zich daar niet mee bezig.

Ik heb het ook al tegen hem gezegd van ja hallo, mijn zwangerschap verloopt al moeilijk maar probeer zelf toch positief te blijven. Vind het ook leuk als jij er energie in steekt.

Maar het wil niet hij is een man en inrichten en verzorging is iets voor een vrouw, terwijl hij op andere vlakken helemaal niet zo krom denkt.

Over het vaderschap zelf is ie wel van ja dan kan ik onze zoon leren voetballen en straks loop ik ook achter de kinderwagen. noem maar op.

Misschien als het kindje er eenmaal is.
Als ik ga bevallen neemt ie een maand vrij om te helpen enzo. Dat stelde hij zelf voor, dus ja.

Bedankt voor alle lieve reacties meiden!!!!!

Het zal vast na de bevalling goed komen want hij wil het net als ik ook graag.
Liefs
 
Terug
Bovenaan