Mannen!!!!!!

Hoi hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties en wat grappig om het allemaal te lezen!
Bij mij is er juist in het huishouden geen probleem, maar dat komt inderdaad door vaste afspraken wat dat betreft weet ie wel hoe alles werkt enzo haha.
En Als ik zo lees wat jullie schrijven ben ik bang dat ik toch een beetje mijzelf de schuld moet geven dat mijn vriend zich af en toe afvraagt hoe dit of dat precies gaat.
Pas een paar weken word ik makkelijker met andere mensen dingen laten doen wat Jayden betreft, niet omdat ik het niet vertrouw, maar idd omdat ik het ZELLUF wil doen haha.
Ja af en toe is het nog best lastig, maar ik heb echt iets aan jullie reacties bedankt!

Groetjes Char

En ook ik heb zo'n man, soms heb ik het gevoel dat ik 2 kinderen heb, ipv een man en 1 kind......

Janine

hahaha, hier nog een hoor..... hij is heel lief en doet ook heel veel, maar slaat soms echt de plank mis..... Bijvoorbeeld vrijdag toen moest ik werken en hij was thuis. We hebben de afspraak dat de ander dan 'nachtdienst'   heeft. En het was een lekker nachtje...Lukas besloot dat 5.15 wel een mooie tijd was om op te staan.... Z'n papa kon alleen echt niet meer, die had het zo druk gehad op werk (wat ook wel klopte, maar toch...de nachten ervoor had ik dienst, en die liepen ook niet bepaald soepel) Dus begon mijn dag ook om 5.15.... Toen ik eenmaal thuis was uit m'n werk (de heren hadden samen nog lekker uitgeslapen tot 10 uur, want toen ik weg ging ging Lukas natuurlijk lekker slapen.....) was mijn grote irritatie bekoeld en was ik vooral heel trots op mezelf dat ik niet boos was geworden. Paps had wel een schuldgevoel hoor, want ik heb vandaag en gister uit mogen slapen , das dan wel weer fijn natuurlijk! En zo modderen we verder, de ene keer voel ik me een moeder met twee kinderen, dan voel ik me een moeder die nooit iets uit handen durft te geven en soms voel ik me ook een moeder die dingen makkelijk los kan laten en op z'n beloop kan laten en dan ben ik heel trots . Ik las laatst ergens zo'n cliche waar ik vaak aan moet denken: papa doet z'n best en mama doet de rest..... Zo is het ook echt vaak!!!

Hallo,

Ik herken mij dus helemaal niet in de reacties.
Ik heb een man thuis die net zoveel doet (uit zichzelf) dan ik.
Hij werkt 36 uur en ik 28 uur en wij hebben onze roosters op elkaar afgestemd.
Ik kom regelmatig thuis dat de boel is gestofzuigd, meestal doet hij de boodschappen en de was. Op Woensdag werken wij allebei en dan hebben wij oma (schoonmoeder) die op Thijmen past.

Qua verzorging en Thijmen doen wij ook net zoveel.
Poepluiers, badderen, flesjes uitkoken, eten koken (voor ons alle 3) niets is hem te gek. Het enige wat ik niet aan hem overlaat zijn de kleertjes uitzoeken, die leg ik altijd klaar. Hij zoekt combinaties uit die ECHT niet kunnen.

Onze kraamhulp zei in de kraamtijd al dat er maar weinig mannen zijn zoals de mijne. (het is overigens geen doetje hahaha)

Groetjes van Marieke
Mama van Thijmen 11 oktober 2006

klinkt super Marieke!! Weet je wat het is... Mijn hubbie doet eigenlijk ook evenveel als ik... Het is alleen zo dat ik vaak dingen moet aangeven aan hem, ik ben duidelijk de coordinator. Is er bij jullie dan niemand die zeg maar in de gaten houdt wat er nog wel en niet moet gebeuren??? (of misschien ben jij ook wat makkelijker in dat het niet per see op jouw manier hoeft )

Hallo  Sandy,

Ik ben zeker een controlfreak  en ik ben heel erg netjes en dat is mijn man gelukkig ook! We hebben eigenlijk ieders onze vaste taken en dat is er langzaam zo ingegroeid. Ik ben meer van de schoonmaak en het opruimen.
Erwin doet de was en de boodschappen.

Ik denk dat ik zeker wel meer de coordinatie op mij neem maar de laatste weken kan ik het meer "loslaten" en het niet als een probleem zien als er eigenlijk nog gestofzuigd moet worden.

Bij ons thuis zitten we gelukkig op 1 lijn en om eerlijk te zijn schrik ik er wel van als ik hoor dat sommige mannen niet weten wat hun kindje eet, hoe dat klaar gemaakt moet worden etc.
Persoonlijk zou ik dat mijn man niet in dank afnemen!

Soms mopper ik wel eens op hem maar als ik de reacties lees mag ik mijn handen dichtknijpen met zo'n man!
(ik heb hem vanmiddag dat ook gezegd!)

Groetjes Marieke

quote: Marieke Bos reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-08-2007 20:57:46'));

Hallo  Sandy,

Soms mopper ik wel eens op hem maar als ik de reacties lees mag ik mijn handen dichtknijpen met zo'n man!
(ik heb hem vanmiddag dat ook gezegd!)

Groetjes Marieke

(Even ingekort)
Waar zo'n forum al niet goed voor is.
Sil

Terug
Bovenaan