Mannen

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie mannen het doen. Heel zorgzaam en betrokken of juist niet? Helpt hij veel of gaat hij liever de hort op? Overbezorgd?

Wanneer het nodig is helpt hij direct. Hij wilt alles voor ons doen. Staat altijd klaar en wij zijn eerst aan de beurt voordat hij tijd voor zichzelf neemt. Hij werkt wel fulltime maar probeert de zware klussen in het huishouden te doen. Daarbij kookt hij altijd en doet de afwas. hij vindt het heerlijk om bezig te zijn met zijn zoon. Heel behulpzaam en zorgzaam. Ik ben dolblij met hem en dat hij zo goed helpt en me probeert te ontlasten met de zware dingen.

Hier niet hoor! Zodra manlief in de gaten had dat ik alles wel weer aankon deed hij meteen een grote stap terug haha. Hij geeft meestal 's avonds de flessen en brengt de meiden vaak naar bed. Af en toe (als ik het vraag) gaat hij stofzuigen en afwassen. Verder vermaakt hij de kids voornamenlijk. Nou ja, da's ook belangrijk haha!

Liefs ciomama

Mijn man is een geweldige papa. Hij vermaakt de oudste in het weekend zodat ik iets meer ademruimte krijg. Als ik vraag of hij luiers wil verschonen doet hij dat zonder mopperen, hij doet de zware klussen in het huishouden als ik dat vraag aan hem, hij kookt wanneer ik daar niet aan toegekomen ben. En als mijn kleine meisje onrustig is 's nachts dan neemt hij haar bij hem op de borst en vallen ze samen zo in slaap zodat ik ook even rustig kan slapen.. En 's nachts gaat hij eruit om luiers te verschonen indien nodig.

Ik ben zo trots op mijn man, ik kan me geen betere papa wensen voor de kinderen en geen betere kerel voor mijzelf!!

xx

Hier is als pa geweldig. Maar je merkt wel dat hij snel moe is. Ook doet hij minder. Deed de eerste weken heel veel, maar nu ik veel weer doe, zit hij meer achter de pc.
Irriteer mij er wel aan. Ren en vlieg overal heen. Huis netjes, eten staat klaar en zorg voor ons kindje. Hij us al snel geïrriteerd als hij snel gaat huilen en we hebben geen huil kind
Hij wilt ook alleen maar avonddiensten en staat er niet bij stil dat het dan voor mij zwaarder is. Nee hij kan dan uitslapen. Maar ik moet er vroeg uit en kan er dan niet meer in. Als h ij dag dienst heeft dan kan ik opbed eten geven en kolven. Als hij huilt kan ik even de speen erin doen. Hij kan dan weer in zijn eigen bed liggen. Hij slaapt dan beter dan in de wagenbak. Ga er vandaag ook even over hebben. Alles gaat langs hem heen.

Gelukkig is hij.wel lief en zorgzaam! Derest.komt wel.maar vind het wel moeilijk.

tja als ze in de gaten hebben dat je meer kan is het gedaan met je rust.
maar wel klagen dat ik teveel doe, als hij nu meer deed! de kattenbak is al een week niet gedaan! ik heb er donderdag al een nieuwe zak katgrind naast gezet, werkt nog niet!
maar hij is tegenwoordig op zaterdag om 10 uur uit zijn bed, doet voor 12en de boodschappen en gaat met Mara wandelen of fietsen.
Ook doet hij wel wat klusjes.
De was schiet alleen niet op.
Disndag komen zijn tantes, benieuwd of hij voro hun het huis ff aan kant maakt.
Hij past af en toe op 1 van de meiden en douched al met jonna. Voooor de kids sliep hij tot 15 uur, bij MAra sliep hij tot 12 uur en nu dus 10 uur. Wordt steeds beter :)
Eerst deed hij altijd het badritueel met MAra, nu heeft hij wat nieuws: omd e dag is het mijn beurt want ik moet toch nog douchen!
hij is een superpapa en lieve kerel maar soms lastig uit zijn ritme te krijgen en van die bank af.
Ik ben wel blij dat hij steeds actiever wordt, nu nog zorgen dat ik niet weer alles ga overnemen, wil niet weer alles alleen doen, ben zo al druk zat.
De meeste kerels hebben wel het mama-syndroom. Als de vrouw voor ze wast, kookt en werkt doen zi het niet meer, hun mamas hebben ze veel te verwend.

als papa is mijn man geweldig! verschoont de middelste en de jongste, geeft alle 3 de kids te eten, drinken, speelt met ze, pakt de jongste op als hij huilt, gaat veel met de meiden naar buiten om te spelen enz.
ook doet hij de boodschappen en nu hij 2 weken thuis is, brengt hij de oudste veel met de auto naar school zodat ik niet hoeft te lopen.
elke avond doet hij de meiden in bad en naar bed brengen.

t huishouden.... nee nee das mijn werk.
vroeg gister toevallig of hij even de droger wilde aanzetten.
uuuuuuuuuuuuuh welke knoppen moet ik dan indrukken???? whahaha die wist niet eens hoe de droger werkte!

nee maar t huishouden hoeft hij van mij ook niet te doen hoor. kijk, t lijkt me niet meer dan logsich dat als hij thuis is ( zoals nu 2 weken maar ook in de weekenden) dat hij een beetje mee helpt met opruimen of evt de vaatwasser inruimt.
maar stofzuigen, t toilet schoonmaken, de was enz dat doe ik allemaal. hij houd dan meestal gewoon lekker de kids bezig.
eerlijke deal toch???

oh wat mijn man trouwens ook echt niet doet is een babytje in bad doen.
dat vind hij gewoon helemaal niets.
en dat respecteer ik.

liefs, do

Hier een super trotse papa. Hij doet in het weekend ´s nachts het flesje maken zodat ik ondertussen de luier kan verschonen.Helaas komt het dan niet bij hem op dat ook hij een keer het flesje kan geven:)zeg daar dan ook maar niets van. Verder gaan we over 3 weken verhuizen en is hij dus nog druk aan het verbouwen. Het nadeel is dat ik daardoor van maandag t/m zaterdag 23 uur per dag thuis zit. Dit is dus echt niets voor mij. Heb totdat de kleine er was altijd heel veel gewerkt en was eigenlijk nooit thuis. Als ik vrij was was ik met mijn paarden bezig. Nu kan ik na het avondeten even gauw een half uurtje/uurtje de paarden voeren en dan moet ik weer terug zijn want dan moet hij gaan klussen. Ik weet het is voor het goede doel en hij zegt dat het strak beter wordt maar dat moet ik nog zien. Dan heeft hij het waarschijnlijk weer druk met de brandweer (vrijwilige) en de voetbal.
Verder doet hij sinds ik zwangerschapverlof heb helemaal niets meer in huis, kookt ook geen eten meer.
Maar verder is het een hele lieve man hoor!!
Ik hoop dat als we straks verhuisd zijn ik ook weer wat meer mn ding kan doen.

Terug
Bovenaan