Margarine op brood baby

er is ook heel veel te vinden over de schadelijke effecten van roomboter, en ook veel over de voordelen van margarine. Let op je bron als je onderzoek doet. 

klopt, als je onderzoek doet moet je dat wel volledig doen. 
zo bevat roomboter weer veel verzadigde vetten, dat is niet goed voor de gezondheid. 
Maar, volgens mij vroeg de vraagster helemaal niet naar ons mening maar naar welke margarine wij gebruiken ;-)
Succes met je keuze!

[quote quote=10496451]er is ook heel veel te vinden over de schadelijke effecten van roomboter, en ook veel over de voordelen van margarine. Let op je bron als je onderzoek doet.[/quote]
Mee eens. Er zijn veel tegenstrijdige artikelen te vinden. Daarbij is het zoals je zegt van belang om op de bron te letten.  En zoek vooral naar de meest recente onderzoeken!
Vooraanstaande cardiologen hebben aangetoond dat verzadigd vet zoals in roomboter veel minder slecht is dan de transvetten die margarine bevat.
Doe vooral zelf onderzoek zodat je een keuze kunt maken waar jij je goed bij voelt!
Biolgoische roomboter is een natuurlijk product, in tegenstelling tot plantaardige margarine. Al met al ben ik van mening dat plantaardige producten altijd beter zijn dan bewerkte. Een nadeel van roomboter is dat het lactose bevat, dus mocht je lactose intolerant zijn, dan zou ik het niet gebruiken. Daarnaast gebruik ik roomboter nooit verhit. Daar blijkt het niet geschikt voor te zijn. Daarvoor gebruik ik biologische kokosolie.

10496414 zei:
Hoi mama! Ik kies voor roomboter. Bij voorkeur biologisch. Het bevat ook nog eens vele vitamines. Deze keuze heb ik gemaakt na grondig onderzoek naar margarine. In het kort is uit mijn onderzoek gebleken dat er té veel omega 6 in margarine zit en de gevolgen daarvan zijn onder andere:

Ontstekingen
Verzuring
Overgewicht
Darmklachten
Hoog cholesterol

Google het eens, er is veel te vinden over de schadelijke effecten van margarine. Ik hoop dat je er wat aan hebt! ?

Met alle respect, maar dit krijg je dus als iemand die er niet voor heeft geleerd 'onderzoek' gaat doen. Het is natuurlijk helemaal je eigen keuze wat je eet. Maar als je feiten gaat strooien, zorg dan wel dat ze kloppen.  

De gevolgen die je beschrijft zijn namelijk de gevolgen van een overdosis omega-6, niet de gevolgen van het eten van een normale hoeveelheid margarine. Als je het zo brengt, moet je namelijk bij elk voedingsmiddel als waarschuwing geven dat je er dood aan kunt gaan. Water en brood zijn namelijk ook dodelijk (bij een teveel)...  Nogmaals, ieder zijn eigen keuze. Maar het Voedingscentrum geeft toch echt de voorkeur aan margarine boven roomboter. 

Zelf geef ik soms margarine, soms roomboter en soms wat milde olijfolie...  

Dank voor jullie reacties en visies :) ik denk dat je ook altijd je persoonlijke voorkeur mee laat wegen in wat je geeft. En dat is ook goed. Ik ben zelf ook groot geworden en toen werd er nog niet zo bewust naar voeding etc gekeken... Maar het is wel goed om bewust een gerichte keuze te maken!

Terug
Bovenaan