Marijn of Merijn??

Hoi...

Sorry, weer zo eentje die er niet uitkomt met namen... Mijn man en ik verwachten een dochter.... ze krijgt een aantal voornamen waarvan ik er voor 1 maar niet uitkom.  Ik ben op zoek naar een Nederlandse naam, maar geen dingen als Griet of Jannie.... Mijn man komt niet uit Nederland en geeft mij redelijk de vrije keuze van de NL  naam, als hij het maar mooi vind klinken (en de betekenis mooi vind). De enige namen waar we het over eens zijn, zijn Yannick (eigenlijk een franse naam, daarom doet hij voor spek en bonen mee) en Merijn. Nu zie ik heel veel de spelling van Marijn.

Wat vinden jullie mooier bij een meisje passen, Marijn of Merijn??

Groeten,

Eghosa
 
Hoi,

Als ik heel eerlijk ben vind ik het beiden meer jongensnamen. Vind het niet echt bij een meisje passen. Maar je moet gewoon doen wat je zelf het mooiste vind, dat is het aller belangrijkst. Succes.

groetjes
 
Hoi..

Grappig dat je dat zegt... in principe is Marijn een unisex naam en Merijn een meisjes naam... Maar goed, zoals je zelf al zegt, ik moet zelf kiezen.. maar een beetje hulp is altijd handig :)

Eghosa
 
Als ik tussen Marijn of Merijn zou moeten kiezen voor een meisje dan zou het Merijn worden omdat ik een jongen ken die Marijn heet. Je had het ook over Yanick maar dat is toch ook een jongensnaam? of heb ik die associatie omdat ik een jongetje ken die Yanick heet?

Succes, ik ben blij dat wij er al een poos uit zijn.

Groetjes Anja
 
Ik hoor eigenlijk bij de augustus mama's, maar kijk hier ook af en toe.

Wat vind je van Marijne of Merijne?

Dat klinkt wel meisjes-achtiger. Ik vind het zelf 2 leuke namen.

Succes!

Groetjes Manda 31.5
 
Hi Eghosa,

je raadt het al... mijn keuze gaat uit naar Marijn. Het is inderdaad een unisex naam. Wij hadden deze naam voor ons eerste kindje zowel als het een jongen zou zijn of een meisje zou zijn. Dus mijn advies: Marijn.
Onze Marijn is trouwens een jongen!

succes ermee

Mama van Marijn, Thomas en Veerle
 
Terug
Bovenaan