marina85 / hope and faith

nou de verzorging van daniël is dan als volgt; laat hem dan de hele dag in zn pyama, zet hem dan zoveel mogelijk in de box, en geeft vaak uit gemakzucht dan, smiddags ook een tuitbeker bambix... voeding en vocht ineen.
(best slecht van mij, nu ik het hier zo lees)

maar het gaat de laatste tijd op wat dipjes na, toch wel goed.
ik kan merken dat ik ook heel erg beinvloed word qua energie en humeur/gemoedsrust door het weer.
als het zonnetje schijnt kan ik mezelf makkelijker over een dip of iets anders heen zetten en wat doen, als dat het al dagen (vaak voor mijn gevoel) grauw en regenachtig is.

Met droog weer probeer ik wel iedere dag even naar buiten te gaan, rondje lopen of fietsen met daniël.

Maar wat een rij klachten, kan me voorstellen dat je dit echt zwaar vind.
en idd geeft zifjon je blijdschap maar hij kost ook veel energie!

Daniël is best een rustig mannetje, wel ondernemend en overal aanzittend als hij uit de box is.
Hij kletst wel veel, maar nog geen woordjes, het is meer van jahjahjah, of oioioioi etc
wel papapa en mamama maar nog niet echt gericht papa naar jw of mama naar mij.
Daniël doet nu als je hem wilt aankleden of luier om wilt doen, zn billen steeds omhoog of hij zeg zich af om hoog te schuiven, (kost me behoorlijk wat geduld)
Hij is al wel heel snel met lopen langs de tafel en gaat echt overal aan staan, muren, richeltjes, deurknopjes, lade handvatten, etc maar loslopen durft hij niet, dat kan je echt aan hem zien.

Hoe heb jij zifjons eerste verjaardag gevierd?
Daniël is namelijk zondag jarig, en we vieren het meest op zaterdag, en ietwat op zondag...

ik wens je veel sterkte,
liefs marina

hoi mariska,

de reacties van vrienden en familie zijn eigenlijk altijd wel oppervlakkig, ze vragen wel hoe het gaat, maar ik heb zelf wel altijd het gevoel dat ze het maar een beetje aanstellerig vinden.,
Dus geef ik er vaak niet zo veel antwoord op, behalve goed, minder goed, van de week een dip of niet....
Soms vind ik dat wel heel lastig.

Hoe ben je aan de naam zifjon gekomen? Het is een bijbels naam toch?
wel mooi en apart, je hoort hem niet vaak.
Daniël vonden wij een hele mooie bijbelse naam met een mooie betekenis,
dus daniël is vernoemd met zn doopnaam naar mijn man,
Jan Willem Daniël en roepnaam Daniël, maar vaak zeggen wij daantje

liefs marina

Hio Marina,

Zifjon is inderdaad ook een bijbelse naam, hij komt maar 1x in de bijbel voor hoor.
het betekend vurig verlangen. We vonden dit een passende naam aangezien we er 3 jar over gedaan hebben om zwanger te raken van Zifjon. Soms doet het me nog veel verdriet over hoe alles gegaan is. Het was zo een zware emotionele tijd. Daarom wachten we ook even bewust voor een tweede. Van de zomer hebben we een gesprek in het ziekenhuis om te kijken welke behandelingen nuttig zijn voor een tweede. Want de wens is er zeker. En tegen die tijd is Zifjon groter en kan hij meer dinigen zelf. Nu is hij nog zo afhankelijk van mij, en zeker met de ME zouden twee van die ukkies te zwaar zijn.

Het doet me nog steeds verdriet dat ik zie hoe snel veel mensen gewoon zwanger raken, hier op het forum ook. Ik gun ze het echt met alle liefde maar het is telkens voor mij een confrontatie dat ik dit niet kan. Voor ons is een kind krijgen heel klinisch en helemaal niet iets romantisch wat je samen afspreekt en uit liefde deelt. Maar ik heb nu ten minsten een prachtig ventje en hoop over een tijdje nog een prachtig kindje te mogen krijgen. Hoe familie oomgaat met moeilijke situaties heb ik dus al meerder malen ondervonden. Het is voor sommige soms zo moeilijk om inlevingsvermogen te hebben terwijl ik denk, je hebt toch allemaal wel eens een moeilijke situatie me egemaakt. Gewoon een arm om je heen en zeggen ik begrijp je is al helend.
Of gewoon een lief kaart een belletje, het lijtk allemaal erg moeilijk. helaas leven we in een zelfzuchtige maatschapij en als je niet mee kan draaien aan het perfecte plaatje wordt je al snel afgeschreven.

Nou Marina ik begrijp je als geen ander ik heb zelf ook een tijd antidepresiva moeten slikken mijn vader is manisch depresie en mijn zusje ook. verder had ik veel last van angste en paniek aanvallen die allemaal met mijn verleden te maken hebben (pa was alcholist) Ik ben in een keer volwassen geworden door deze dingen en heb d eliefste man van d ehele wereld. Die steunt me in alles en dat is voor mij het belangrijkst.

gr van Mariska

hoi mariska,

Ik begrijp dat het moeilijk voor je is, om andere mensen zo snel zwanger te zien raken.
2 kennissen van ons, een is al 8 jaar getrouwd, en andere stel is 2.5 jaar getrouwd, willen het al vanaf de eerste dag, maar lukt ook niet.
Daarintegen waren wij zowat bij de eerste keer 'het' doen al zwanger.
Wij spraken af toen we 26 mei op onze huwelijksdag uit eten gingen dat we alles op zn beloop lieten gaan, en het wel zouden zien.
13 juni wist ik dat ik zwanger was.... en aan de ene kant was ik er natuurlijk heel blij mee, maar ook dat ik het juist niet goed durfde te zeggen tegen de familie en tegen vrienden en kennissen, omdat ik me schaamde omdat alles bij ons zo makkelijk ging.
Ik heb zo het verdriet gezien, en dan is het gelijk bij ons raak, ik heb mezelf best wel afgevraagd, waarom laat God ons niet bijv. een jaartje wachten en geeft hij het eerst niet aan hun...?!
Ik heb daarin ook wel gezien dat Gods weg niet te begrijpen is voor ons.

Toch wil ik zeggen dat ik aan je denk en hoop dat alles goed mag gaan, en jullie als jullie van de zomer het medisch traject ingaan, gauw een gezond mensje bij jullie mogen hebben.

Wel heel mooi, van zifjon!
En je hebt wel gelijk dat mensen soms zo stom reageren, geef dan een knuffel en zeg; ik weet niet wat ik moet zeggen... maar dan voel je wel dat iemand aan je denkt!

Ook mijn depressie komt deels postnataal, maar ook m.b.t. vroeger, ik heb op een schippersinternaat gewoond, en heb 8 jaar last van heimwee gehad, voelde me heel erg in de steek gelaten... daar in tegen, zijn er tussen mijn 8e en 16e best wat familie en kennissen overleden,(8)  wat mij ook zeer aangreep.
Hierdoor heb ik idd sterke angsten ontwikkelt waardoor ik snel bang ben om in de steek gelaten te worden, zowel door de mensen zelf als dat mensen onverwachts doodgaan.
Ook kon ik heel slecht alleen zijn, en dit gaat juist al stukken beter dan vroeger.
Ik heb therapie bij een hele lieve begrijpende vrouw en deze gesprekken helpen mij heel goed.

Maar het stuk dat toch een heel diep verdriet in mijn hart zit, dat begrijpen maar zeer weinig mensen.
Herken jij dit?

Misschien wil je het er helemaal niet over hebben, moet je maar eerlijk zeggen, want begrijp het goed, maar was je vader tijdens het drinken ook agressief binnen het gezin?

Ik wens je heel veel sterkte, zowel lichamelijk als in je gevoel.
Ik moet nog wel eens aan je denken, en ben dan blij dat ik niet alleen ben, die het soms moeilijk heb, en dat troost me ook wel weer, ik hoop dat jij dit ook zo ervaart.
Ik ben ook heel blij voor je dat je zo ontzettend lieve man hebt, hier is dat ook zo, en hij probeert me echt te steunen en me een stukje gezelligheid te geven wat ik vroeger niet had in huis... echt heel lief.

liefs marina

hoi mariska,

ben nu alles gewoon beetje zat; heb gisteren een kies getrokken bij de tandarts,
de kies met wortel en al... was 3CM LANG!!  
wat een joekel, nu snap ik wel waarom ik er nog steeds last van heb.

zaterdag vier ik daantjes 1e verjaardag, heb er veel zin in, maar zie er ook tegen op, al die drukte in huis, en zorgen voor alles....
Hoe heb jij dit gedaan/

Liefs marina

Hoi marina,

heb net ff snel je berrichtje gelezen nou ik ben ook helaam tote los drie dubbel en dwars gesloopt. Ik heb het met me stomme kop in me hoofd gehaald om naar d e9 maanden beurs te gaan en ben nu dus doodziek. Mail je hopelijk na het weekend even een lange mail terug.

liefs van Mariska en sterkt met je kies.

Hey marina,

Het gaat nog steeds niet egr lekker hier, Zifjon is erg ziek en malief ook ik ben de hele dag in d eweer met kots emmers en sopjes om vieze kleding in te weken. ik maak me grote zorgen om Zifjon omdat hij de hele dag spuugd en water diaree heeft. Hij zit nu aan de ORS en ik wil vandaag echt de HA bellen want gaat niet goed. Suf en helemaal slap. Manlief had gister d ehele slaapkamer ondergespuugd en ben 2 uur bezig geweest om alles schoon te krijgen inclusief d egordijnen wassen. Ik ben echt doodop en slaap ook nog slecht. Vandaar dat ik niete cht een lang berricht kan schrijven maar overal ff kort op reagreer. Helaas niet echt positief nieuws. maar ik weet zeker dat die ook weer zal komen hoor. Ook al is het alleen maard oor mijn egzellige bloembolletjes en het voorjaarzonnetje. Jippee zomer komt eraan.

gr van Maris

Terug
Bovenaan