Marktonderzoek babyzaak

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,

Mijn naam is Carmen Beckers en ben voornemens een babyspeciaalzaak te starten.
Graag zou ik van jullie het volgende willen weten:

Je moet  minimaal 15km door de drukke stad rijden om bij een babyspeciaalzaak te komen die groot is en een bekende is door heel nederland of er is een zaak dicht bij in de buurt met voldoende parkeergelegenheid (gratis), maar is kleiner van opzet en verkoopt niet alle merken die maar te bedenken zijn. Ga je dan naar de grote bekende in de stad voor je aankopen of kies je voor de service en kortere reistijd voor de winkel op de hoek? Zou je als je voor de winkel op de hoek kiest daar ook al je aankopen doen, of alleen de kleine goederen? BV zou je er ook een kamer kopen ook al heb je op zicht maar keus uit 6 (uit boek meer te bestellen, levertijd max 2 weken)? Of ga je er alleen om rond te neuzen en misschien iets kleins mee te nemen?

Een vraag die me ook bezig houdt is: hoeveel besteden jullie ongeveer bij een winkel als Prenatal of Babydump?

Ik hoop dat jullie masaal reageren.

Alvast bedankt voor de hulp, dat wordt zeker gewaarderd.

Groetjes van Carmen

quote: Babygoed Beregoed schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-03-2006 19:36:24'));

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Carmen Beckers en ben voornemens een babyspeciaalzaak te starten.
Graag zou ik van jullie het volgende willen weten:

Je moet  minimaal 15km door de drukke stad rijden om bij een babyspeciaalzaak te komen die groot is en een bekende is door heel nederland of er is een zaak dicht bij in de buurt met voldoende parkeergelegenheid (gratis), maar is kleiner van opzet en verkoopt niet alle merken die maar te bedenken zijn. Ga je dan naar de grote bekende in de stad voor je aankopen of kies je voor de service en kortere reistijd voor de winkel op de hoek? Zou je als je voor de winkel op de hoek kiest daar ook al je aankopen doen, of alleen de kleine goederen? BV zou je er ook een kamer kopen ook al heb je op zicht maar keus uit 6 (uit boek meer te bestellen, levertijd max 2 weken)? Of ga je er alleen om rond te neuzen en misschien iets kleins mee te nemen?

Een vraag die me ook bezig houdt is: hoeveel besteden jullie ongeveer bij een winkel als Prenatal of Babydump?

Ik hoop dat jullie masaal reageren.

Alvast bedankt voor de hulp, dat wordt zeker gewaarderd.

Groetjes van Carmen

hoi carmen
Als er bij mij in de buurt een zaak zou zitten zou ik er zeker naar toe gaan, heb toch al zon hekel aan de stad vooral gratis parkeren is inderdaad heel fijn!!

Als de winkel in de buurt  alles heeft  wat ik nodig heb zou ik denk ik een groot deel daar kopen net zo makkelijk toch anders blijf je op en neer rijden, en een babykamer uitzoeken zou ik ook doen als je keus genoeg zou hebben (evt uit boek bestellen) levertijd is geen probleem... kan wel wachten heb 8 maanden de tijd!!!

Wat ik uit besteed uhmm heel veel vooral als we over de babykamer, box wandelwagen enzo praten.....
Over bedragen praten vind ik moeilijk vooral omdat de 1 meer uit heeft te geven als de ander...

succes Donja

hoi Carmen , ik zou voor het kopen van een babykamer wel naar een mooi winkel gaan maar dan wel zo een als babydump of babystunter [wij gaan graag op goeie aanbiedingen af en koopjes] ik zou nooit naar duimeland of prenatal gaan als je die prijskaartjes al ziet! ze drukken er zo 40 - 70 euro bovenop terwijl het vaak allemaal uit dezelfde fabriek komt voor de baby uitzet vind ik de hema een echte kwaliteits winkel ,we verwachten nu de 4 de en echt alle rompertjes ,luiers, lakentjes zien er na 8 jaar nog uit als nieuw hoe vaak het ook gewassen is , voor kinderkleding ga ik meestal naar de wibra of de zeeman omdat die goedkoop zijn en kinderen enorm groeien en we hebben er straks 4 dus dan let je wel op de centjes maar ook wel of iets er goed uit ziet en nog na te dragen is , dan heeft de hema weer goede kleding maar vaak kom ik daar niet , alleen toen voor de baby uitzet groeten Alien aprilforum2006

Beste Carmen,

Ik ga regelmatig naar de babyzaak hier in de buurt. Omdat het makkelijk is. Voor de grote dingen orienteer ik me veel op het internet. Daarbij is de prijs erg belangrijk.  Waar ik het uiteindelijk ga kopen zal afhangen van de combinatie  van de prijs en het gevoel dat ik bij de winkel heb (service, kwaliteit  e.d.).  Voor de kleinere dingen kijk ik wat minder naar de prijs. Omdat het voor mij het eerste kindje is kijk ik ook naar kwaliteit. De planning is in iedergeval dat er nog een tweede komt. Hierdoor zal ik voor duurzame dingen eerder voor kwaliteit dan voor prijs kiezen (flesjes, luieremmer, meubels, etc etc)
Kleertjes koop ik bij zaken als de Hema, leuk en kost niet te veel.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

groetjes Pauline

Hoi carmen,

Ik woon tegenover een babydump en koop daar regelmatig iets als   ik het snel moet hebben.   Ik moet echt een folder krijgen van een andere winkel anders ga ik dus bij de babydump halen wat ik zoek.   Verder weet ik natuurlijk ook hoe druk het is bij zo'n winkel, ik woon er tegenover.   Om eerlijk te zijn...   Hij staat dus best centraal maar niet tussen andere winkels of zo.   Om van de ene babywinkel naar de andere te rijden doe je er ongeveer 15 min. over.  
In het weekend is het best heel druk... Maar door de week zijn er echt max. 10 klanten. En dan geen man en vrouw, die komen in het weekend, maar moeders met dochters die iets kleins nodig hebben of even willen kijken of zo.   Dus als je echt een zaak wilt open zou ik dat dus wel meenemen.  

De babydump hier heette vorige jaar babystunter maar toen kwam er echt helemaal geen kip.   En wat is dus al zei,   max max max. 10 klanten op een gewone dag.    

Hoop dat je er wat aan hebt.  

Liefs gerdientje

Hoi Carmen,

Ik zou voor de meeste spullen na de winkel op de hoek gaan,
lekker dichtbij!!
Ik zou wel niet een babykamer kopen uit een boek,ik zou
m toch graag in het echt willen zien.
Tja en wat ik uitgeef is natuurlijk heeel verschillend,ligt er maar aan
wat je nodig hebt he.
Wij hebben bij   babydump de babykamer gekocht van €800.
Maar voor het zelfde had deze €1200 gekost en dan hadden we
dat uitgegeven!!!
Dat is echt moeilijk te zeggen dus....

Succes met je onderzoek!!

Groetjes Maaike 30 wk en 6 dg

Volgens mij is een groot deel van de fun het snuffelen naar leuke dingetjes voor de baby. Krijg nu mijn derde en snuffel nog steeds. Ik zou dus zo en zo nooit alles in een bepaalde winkel kopen. Ik denk dat de meeste moeders een beetje overal gaan kijken en dan hun keuze maken. Ik denk als je winkeltje niet zo groot, je het beste wat anders kunt zijn dan de grotere zaken. Net iets specialere spulletjes.
Wat geld betreft: onze commode komt van de Ikea (gaat al drie kinderen mee, elke keer anders opgeknapt), bedje van Prenatal (dit keer ook make-over gehad) en de kleine dingetjes echt overal vandaan: hema, v&d, kruidvat, etos, prenatal, zeeman, wibra en een paar van die exclusievere winkeltjes (Jut & Jul, Juffertjes & Heertjes)
Groetjes Ivy

Hallo,
Wij hebben in de buurt geen lokale babyzaken. Dus is ga heel veel naar Prenatal en daarnaast haal ik spullen van Hema ed. Ik denk dat als er een lokaal winkeltje is dat ik wel eerst gelokt zou moeten worden door folders of aanbiedingen voordat ik daar naar toe ga. Ik ben niet het type dat zomaar een onbekende winkel inloop en hoe kleinschaliger hoe groter de kans dat er binnen een paar seconde iemand voor je neus staat met de vraag "kan ik je helpen"?. En daar hou ik dus totaal niet van, ik wil graag rustig rondneuzen en als ik wat wil weten zoek ik zelf wel iemand van het winkelpersoneel.

Groetjes Lillian

Terug
Bovenaan