Marktonderzoek babyzaak

Hoi Carmen,

Ik zou wel bij meerdere winkels willen kijken voordat ik iets aanschaf. Of ik moet gelijk tegen een droomkamer (of wagen o.i.d.) aanlopen en dat het ook binnen het budget past.

Als een winkel alles verkoopt wat ik nodig heb dan zou ik daar best alles kopen. Ik zou zelf niet snel een kamertje uit een boek bestellen, ik zou het liever in het echt willen zien. Dit omdat ik er een veel beter idee bij heb als ik het zie (misschien omdat ik zo slecht in wiskunde was en ik pas een idee heb of iets in een kamer past als ik het zie).

Hoelang ik in een winkel besteed hangt helemaal af van wat ik zoek. Mijn man en ik zijn het redelijk snel eens over dingen en als het binnen ons budget valt kunnen we de knoop snel doorhakken. Wij zien geen mensen die uren rondneuzen, wij gaan heel gericht op zoek (de inrichting, meubels, kleuren verf en vloeren van onze woning waren binnen 4 uur bij elkaar gezocht).

Succes met je plannen!

Syl

He hallo,

Persoonlijk zou ik een complete babykamer willen zien. En dan in het echt en niet op een plaatje uit een boek, zeg maar. Tja, zo'n miep ben ik dan. Ook vond ik het zelf erg prettig om achter verschillende kinderwagens te lopen om te kijken hoe dat voelt. Of de duwstang hoog genoeg kan, omdat ik vrij lang ben. Etc. En dan kom je toch gauw bij een grote babyzaak terecht.
Voor de kleine dingen, zoals dekbedovertrekjes, kinderstoel, box, etc, kan je inderdaad ook naar een kleinere winkel in de buurt gaan. Want als je iets bent vergeten of je bent later nog iets nodig (zoals wij hadden met een tuigje in een kinderstoel) dan is het wel erg prettig als dat in de buurt ook kan!

Wij hebben er, toen ik zwanger was van ons eerste kindje, echt een dagje uit van gemaakt. Om ons te orienteren in wagens, kamertjes, boxen, alles. Was ook erg leuk en gezellig!!

Ik hoop dat je er wat aan hebt. In elk geval heel veel succes met de reacties.

Groetjes Carla

(vandaag zou de grote dag moeten zijn!!)

hallo
wij hebben een babydump op 2 minuten lopen van ons af, dus daar kom ik best vaak.
we hebben er ook de babykamer gekocht en de tweelingwagen.
en nog vaak wat kleine spulletjes.
de prenatal is ongeveer 10 minuutjes lopen daar kom ik ook wel geregeld, maar koop ik kleinere dingen.
kleertjes of aanbiedingen.

groetjes manuela mama van esther 2-12-2003 en dennis en sander 17-10-2005

Heel hartelijk dank voor jullie reacties. Als wij opengaan gaan we voor een aantal merken en goede service zonder op de nek van de klant te hijgen. Het fijne is dat we zelf ook klanten zijn, we hebben een baby van 7 maanden, dus hebben we een idee wat de mensen fijn vinden of juist niet. Wij hebben er ook een hekel aan als we een zaak binnenlopen en er staat meteen een verkoper voor onze neus...toch moet er ook niet te weinig zijn en niet dat iemand heel de zaak door moet lopen om een simpel vraagje te kunnen stellen. En als er vragen gesteld worden moeten die kordaat beantwoord worden, de klant moet klant zijn en geen nummer.

6 Kamers op zicht is het maximale dat haalbaar is voor ons en de grote van de zaak. 6 Kamers is niet veel vergeleken met de grote jongens. Wij zien zelf graag ook de kamer voordat we hem kopen. Nu zullen bij ons de levertijden erg kort zijn  of het is op voorraad dus dat is ook wel een pluspunt verwacht ik zo.

Nogmaals dank voor jullie reacties...wij hopen dat we onze zaak van de grond krijgen en zo niet....tja, jammer, maar dan hebben we een hoop geleerd

Groetjes

Voor alle babyspeciaalzaken moet ik een aardig eindje rijden, maar toch heeftd at mijn voorkeur boven een kleinere winkel, waar ze bepaalde merken niet hebben. We hebben heel wat kilometers afgereden voor een wieg, van de ene plaats naar de andere.

En weet je al die grote zaken, waar wij geweest zijn, daar kan je gratis bij parkeren. En de service was ook indie grote zaken prima.

Er is één kleinere zaak in de buurt, maar de opdringerigheid van de menen daar,z orgen ervoor dat ik snel voorbij ga aan zo'n winkel.

Miep

Terug
Bovenaan